A felsőoktatásban miért nem vezetik be az online oktatást?
Nálunk maszkban kell lenni egész nap, ami elég kellemetlen és kényelmetlen.
Sokkal jobb lenne az online oktatás ehelyett a hülye maszkozás helyett.
Többet is védene az otthonról tanulás, mint egy darab rongy a szád és az orrod előtt.
Az egyetemeken nincsen kerettanterv meg hasonlók, a tárgyak többségénél a tanár felölti az anyagot, hirdet online konzultációkat és ennyi.
Tavaly is így volt, elküldte az anyagot és hirdetett konzultációkat skypeon, amire mindenkit meghívott és elmagyarázta a tananyag problémásabb részeit és lehetett kérdezni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12 A közoktatásban sincsen lehetőség az online képzésre és mégis az volt minden általános és középiskolában tavasszal.
Az általában az oktatás indításáról szóló törvényt ne keverd azzal, amit veszélyhelyzetben vagy járványban rendkívüli intézkedésképpen meg lehet tenni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nálunk, most a GAMF-on bevezették a páros és páratlan hetet. Felvan osztva kezdő betű szerint kik mehetnek a páros hétre és kik a páratlanra. A másik csoport aki otthon marad az adott héten azok Online követhetik az órát MS Teamsen. A tanárnak, segítséggel, közvetíteni kell az órát.
Kérdem én: Ha úgy is közvetítik: Minek bemenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Megfogod a könyvet ha gyorsan olvasól mindent kipuskázol"
Bocsánat, de nem értek egyet. Az Online vizsgák sokkal nehezebbek voltak. Mivel sokkal kevesebb idő áll rendelkezésre és a feladatok is sokkal nehezebbek. Nincs időd keresgélni, ha keresgéled a kérdést nem jutsz el odáig, hogy 50% meglegyen. A szóbeli vizsga is nehezebb, mert nincs felkészülési idő, illetve kamera és képernyő megosztás kell, ha elmegy a Net buktál. Hidd el, sokkal többet kell tudni, mint kontakt vizsgán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14 "Kérdem én: Ha úgy is közvetítik: Minek bemenni?"
A fiam is bemegy, mert személyesen, ha ott van bent az előadáson, akkor csakis arra figyel és nem a körülötte levő dolgokra, mint amikor itthon ül a gépénél. Pedig az egyetemen is online nézi, mert ha nem fér be éppen abba az előadóba ahol az oktatója van, akkor a szomszéd előadóteremben kivetítőn nézheti. De szerinte akkor is így hatékonyabb.
Javasoltam neki hogy ettől még az online előadásokat mentse le magának, mert később, a vizsgára készülve segítségére lehetnek.
Az emberek különbözőképpen tudnak jól, hatékonyan tanulni. Van akinek az jön be ha elolvashatja egyedül a könyvben, van aki az online oktatást tudja jobban használni, mert ő szabhatja meg mikor és milyen tempóban halad vele - és van akinek meg a személyes részvétel a jobb. Meg persze oktatótól is függ, van akinek az előadása olyan, hogy élvezet rajta bent lenni, van akié meg olyan pocsék, hogy tök felesleges erőlködni, úgyis egyedül kell mindent feldolgozni meg utána keresni mások tankönyveiből, oktatói jegyzetekből, egyebekből.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na és mit gondolsz, miért nincs?
A hozzászólások feltételeznek valamit, ami nincs. Mert megszokták a jelenlétes oktatástól, hogy számukra annyi, amennyit hallanak. Nem annyi.
Sok év tapasztalata alapján kialakult módszertan tárgyanként. A tananyag alakítva a lehetőségekhez. A nyomorult körülmények miatt sok a silányság. Például évekig használják ugyanazt a tematikát, mert "ez fér még bele". A különbhöz infrastruktúra, idő, pénz kellene. Nincs.
Most egy más eszköztár van. Offline oktatás drasztikusan más, mint az online oktatás. Nemcsak a technikai feltételekben, pedig az se kutya. A gyökeresen más módszertanban, amihez se tapasztalat,se kialakult protokoll, se törvényi se anyagi se technikai háttér.
Ez körülbelül így rendeltetett el: holnapra alkoss egy új dolgot, készítsd elő, tervezd majd írd meg, és holnapután működtesd. Mindent. A problémák nem érdekelnek,a feltételek még kevésbé.
Szerencsések gondolkodtak erről évek óta,mert másutt megy évek óta. Szerencsés helyeken volt számítógépes infrastruktúra. Szerencsés helyeken volt profi rendszergazda,aki tudta, mihez kell nyúlni, és el is készítette. A vezetői legalább hagyták, elfogadták. Szerencsés helyeken a vezetők vállalták a "törvényszegést" és biztosítottak lehetőséget, időt a kipróbálásra. És lelkes oktatók fáradságot nem kímélve, többszörös túlórában elkészültek valamivel. Ők tudták a legjobban, mennyire kezdetleges, mennyire lehetne jobb, de nekik jó esetben egy hetük volt arra, ami kiváló egyetemeknek évek, és elsőrangú infrastruktúra.
És ennyi szerencse egyszerre kevés helyen van.
A legújabb dicsőség: a kormány kitalálta, hogy a távoktatás kevesebbe jön (nem kell bemenni az oktatónak), tehát kisebb bér jár érte. Szenzációs felismerés.
És még van képe valakinek megkérdezni, miért nem vezetik be. Meg kritizálni. Ebből csak annyi következik, hogy azok akarnak értékítéletet alkotni egy eljárásról, a kivitelezőiről, akiknek annyi fogalmuk sincs, mihez szólnak hozzá, mint kisiskolásnak az atomfizikához.
Mi lenne, ha az érdekeltektől érdeklődnének, valahogy így: elemi érdekem, hogy jó oktatást kapjak ebben az abszurd helyzetben is, miben segíthetek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!