Kelet-Magyarországra miért nem települnek annyira a multik mint mondjuk Dunántúlra, amikor keleten jóval több lenne a potencionàlis munkavállaló?
Sajnos azoknak a potenciális munkavállalóknak egy része 30 éve nem tudja értelmezni, hogy a munkahét hétfőtől péntekig tart és a fizetésnapot követő munkanapon ugyanúgy kell menni dolgozni mint más napokon.
Néhány multi befürdött ezzel a többiek nem rizikóznak.
Próbálkoznak. De sokszor nem éri meg, mert SZAKKÉPZETT vagy legalább jól dolgozó munkavállalóból kevesebbet találnak, mint amennyi kellene. A közlekedés pedig még nem volt korábban kedvező arrafelé.
De Debrecenbe pl. most ment több nagy beruházás is. Az útépítésekkel a szállítás is jobb lett már. Sajnos nem megy varázsütésre.
- A '90-es években hiányos volt az autópályahálózat, ezért és a Nyugat közelsége miatt teleültek inkább a Dunántúlra a multik.
Ma már a keletebbi nagyvárosok is elérhetők, oda is települnek multik (pl. Kecskemét, Hatvan, Eger, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza).
Egy időben délen Pécs is népszerű volt, de ma már tényleg mintha kerülnék a befektetők és az autópálya ellenére Szeged is elég periférikus ebből a szempontból.
Közúti szállítással simán számolj 1 EUR/km/raklap árat plusz költségnek, ha az alapanyag és a késztermék is nyugatról jön és nyugatra megy, akkor ez tetemes pluszköltség, a nagyobb szállítási idő miatti plusz biztonsági raktárkészlettel nem is számolva.
A legtöbb multi nem hazai piacra termel itt Magyarországon, hanem exportra, ergo fontos neki az, hogy a piacához, és esetlegesen a többi gyáregységéhez közelebb legyen az új Magyarországi gyár, mintsem, hogy a bérköltségen egy kicsit többet spórolhasson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!