Támogatnátok, hogy az EU-ban környezetvédelmi különadót vessünk ki a benzinre, gázolajra, földgázra, kerozinra/repülőjegyre?
Nem, buta ötlet.
Az általánosan felhasználható ÁFA és jövedéki adó éppen elég nagy már ezeken a termékeken. Ráadásul sokszor kevésbé ártalmasak a környezetre, mint az elektromos eszközök vagy az elektromos autók.
Nem.
Miért akarod szívatni az embereket?
Céges szinten támogatom, egyéni szinten csak akkor, ha nem nehezíti a mindennapokat. De nem feltétlenül az üzemanyag adóztatása a legjobb módszer; mivel a hosszútávú szállítások okozzák a legnagyobb környezetszennyezést, inkább az ÁFÁ-val játszanék:
Minél több megtett út van egy árucikkben és összetevőiben, legyen annál magasabb ÁFA rajta. Mindjárt nem lenne értelme "olcsón" venni Kelet-Ázsiából dél-amerikai, nyugat-afrikai és polinéziai alkatrészekből legyártott telefont venni.
"Minél több megtett út van egy árucikkben és összetevőiben, legyen annál magasabb ÁFA rajta. Mindjárt nem lenne értelme "olcsón" venni Kelet-Ázsiából dél-amerikai, nyugat-afrikai és polinéziai alkatrészekből legyártott telefont venni."
Ez túl bonyolult adórendszert eredményezne és könnyen ki is lehetne játszani. Az üzemanyag viszont egyszerűen adóztatható és nehezebb kikerülni.
Ha a dízelt megadóztatnánk, felmenne az élelmiszerek ára.
Ugyanis, a boltokba dízelüzemű kamionokkal, furgonokkal hordják az élelmiszert.
Illetve, sok dolgot visznek hajón, ami szintén dízel.
Sokkal jobb megoldás lenne az, amit a 4. válaszoló javasol.Vagyis, amit lehet minél közelebbről szerezzünk be.Nevetséges,hogy mondjuk a hagymát 1000 kilométert utaztatják, amikor közép-Európa mindegyik országában megterem.
Viszont az autós egyéni közlekedés csak nagyon kis részét adja a környezetszennyezésnek.Ez akkor sem csökkenne, ha elektromosak lennének a személyautók, ugyanis azok csak lokálisan nem szennyeznek.A végeredmény , a globális nem változna jelentősen.
Plusz, a mai dízel személyautóknak alacsonyabb a CO2 kibocsátása, mint a benzineseknek és még tovább csökkenthető.
"Ez túl bonyolult adórendszert eredményezne és könnyen ki is lehetne játszani. Az üzemanyag viszont egyszerűen adóztatható és nehezebb kikerülni."
Szerintem nem. Ahogy fel van tüntetve egy csomó infó, pl. a kalória, ugyanúgy könnyedén ki lehet számolni nagyjából a megtett utat az előállítás és az eladás helye között. De laikus vagyok, csak ötleteltem :)
#4
Pont, hogy céges szinten nem kéne. Pl a vasúttársaságoknak, busztársaságoknak árcsökkenés kéne, nem még magasabb ár. Az üzemanyag áremelkedésével semmit nem érünk el, csak végtermék drágulást. Környezeti szinten akkor tudjuk a legtöbb pozitív dolgot elérni, ha -figyelembe vesszük az infrastrukturális adottságokat- egyszerűen megtiltjuk a kamionos, tehergépkocsis áruszállítást X km-en felül(pl. az országon keresztülmenő forgalom), helyette mindent vasútra terelünk át, ami talán gyorsabb is és jót tesz a levegőnek is.
__
A repülőbenzint megint csak nem kéne megadóztatni, legalábbis még nem. Sokkal inkább törekedni kell arra, hogy vasúttal ki lehessen váltani, legalább a nagy részét, főleg szárazföld felett. Amint a gyorsvasút megvan, onnantól egyszerűen a személyforgalmat be kell tiltani, csak óceánok felett maradna szabad, a teherszállítás nagy részét pedig szintén vasútra át kell terelni. Ha ide eljutnánk, akkor egy sokkal zöldebb világban élnénk, de ez még, ha most is kezdenék el, akkor is minimum 10-20 év, márpedig törekvést nem nagyon látok rá EU szinten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!