Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok, hogy az EU-ban...

Támogatnátok, hogy az EU-ban környezetvédelmi különadót vessünk ki a benzinre, gázolajra, földgázra, kerozinra/repülőjegyre?

Figyelt kérdés
A befolyt összegből lehetne támogatni a megújulós technológiák terjedését, környezetvédelmi beruházásokat.

2020. aug. 8. 16:51
A kérdező szavazást indított:
Igen, ez támogatandó.
Nem, jó a mostani rendszer.
Most is túl drágák ezek, rezsicsökkentésre lenne szükség, kisebb jövedéki adókkal, ÁFA-val
19 szavazat
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem, buta ötlet.

Az általánosan felhasználható ÁFA és jövedéki adó éppen elég nagy már ezeken a termékeken. Ráadásul sokszor kevésbé ártalmasak a környezetre, mint az elektromos eszközök vagy az elektromos autók.

2020. aug. 8. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Így is rengeteg adó van rajtuk.
2020. aug. 8. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Nem.

Miért akarod szívatni az embereket?

2020. aug. 8. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Deák Dominik 2020 ***** válasza:
41%

Céges szinten támogatom, egyéni szinten csak akkor, ha nem nehezíti a mindennapokat. De nem feltétlenül az üzemanyag adóztatása a legjobb módszer; mivel a hosszútávú szállítások okozzák a legnagyobb környezetszennyezést, inkább az ÁFÁ-val játszanék:


Minél több megtett út van egy árucikkben és összetevőiben, legyen annál magasabb ÁFA rajta. Mindjárt nem lenne értelme "olcsón" venni Kelet-Ázsiából dél-amerikai, nyugat-afrikai és polinéziai alkatrészekből legyártott telefont venni.

2020. aug. 8. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

"Minél több megtett út van egy árucikkben és összetevőiben, legyen annál magasabb ÁFA rajta. Mindjárt nem lenne értelme "olcsón" venni Kelet-Ázsiából dél-amerikai, nyugat-afrikai és polinéziai alkatrészekből legyártott telefont venni."


Ez túl bonyolult adórendszert eredményezne és könnyen ki is lehetne játszani. Az üzemanyag viszont egyszerűen adóztatható és nehezebb kikerülni.

2020. aug. 8. 19:12
 6/10 anonim ***** válasza:
A dízelt mindenképpen
2020. aug. 8. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha a dízelt megadóztatnánk, felmenne az élelmiszerek ára.

Ugyanis, a boltokba dízelüzemű kamionokkal, furgonokkal hordják az élelmiszert.


Illetve, sok dolgot visznek hajón, ami szintén dízel.


Sokkal jobb megoldás lenne az, amit a 4. válaszoló javasol.Vagyis, amit lehet minél közelebbről szerezzünk be.Nevetséges,hogy mondjuk a hagymát 1000 kilométert utaztatják, amikor közép-Európa mindegyik országában megterem.



Viszont az autós egyéni közlekedés csak nagyon kis részét adja a környezetszennyezésnek.Ez akkor sem csökkenne, ha elektromosak lennének a személyautók, ugyanis azok csak lokálisan nem szennyeznek.A végeredmény , a globális nem változna jelentősen.

Plusz, a mai dízel személyautóknak alacsonyabb a CO2 kibocsátása, mint a benzineseknek és még tovább csökkenthető.

2020. aug. 8. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Deák Dominik 2020 ***** válasza:
26%

"Ez túl bonyolult adórendszert eredményezne és könnyen ki is lehetne játszani. Az üzemanyag viszont egyszerűen adóztatható és nehezebb kikerülni."


Szerintem nem. Ahogy fel van tüntetve egy csomó infó, pl. a kalória, ugyanúgy könnyedén ki lehet számolni nagyjából a megtett utat az előállítás és az eladás helye között. De laikus vagyok, csak ötleteltem :)

2020. aug. 8. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
55%
Javasolom a Karácsony féle kerékpárok listára vételét is!
2020. aug. 9. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

#4


Pont, hogy céges szinten nem kéne. Pl a vasúttársaságoknak, busztársaságoknak árcsökkenés kéne, nem még magasabb ár. Az üzemanyag áremelkedésével semmit nem érünk el, csak végtermék drágulást. Környezeti szinten akkor tudjuk a legtöbb pozitív dolgot elérni, ha -figyelembe vesszük az infrastrukturális adottságokat- egyszerűen megtiltjuk a kamionos, tehergépkocsis áruszállítást X km-en felül(pl. az országon keresztülmenő forgalom), helyette mindent vasútra terelünk át, ami talán gyorsabb is és jót tesz a levegőnek is.

__

A repülőbenzint megint csak nem kéne megadóztatni, legalábbis még nem. Sokkal inkább törekedni kell arra, hogy vasúttal ki lehessen váltani, legalább a nagy részét, főleg szárazföld felett. Amint a gyorsvasút megvan, onnantól egyszerűen a személyforgalmat be kell tiltani, csak óceánok felett maradna szabad, a teherszállítás nagy részét pedig szintén vasútra át kell terelni. Ha ide eljutnánk, akkor egy sokkal zöldebb világban élnénk, de ez még, ha most is kezdenék el, akkor is minimum 10-20 év, márpedig törekvést nem nagyon látok rá EU szinten.

2020. aug. 9. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!