Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Karácsony Gergely már csődbe...

Karácsony Gergely már csődbe is vitte a fővárost?

Figyelt kérdés

Rengeteg beruházást leállítottak aminek már megvolt az anyagi fedezete így ez nem lehet kifogás.

Ilyen hamar sikerült csődbe vinni a fővárost?


[link]



2020. júl. 21. 23:24
1 2 3 4
 21/39 anonim ***** válasza:
67%

Kérdező, parancsolj Tarlós István országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott javaslatai a 2020 májusában.


"Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”. Bár Tarlós megelőlegezi, hogy a kerület más véleménnyel lesz az ügyről, de ellenérvként beveti a hárommilliárd forintos megtakarítást. (Nagyjából ennyi támogatást ígért a kormány.) Elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos. Ő maga – árulja el – korábban csak a XVI. és a XVII. kerületi polgármesterek (mindketten fideszesek - a szerk.) kedvéért támogatta a projektet. Elmaradhat szerinte a budai fonódó második üteme is, amit a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba, mivel az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem az ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának”. Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is.


Tarlós István Budapest főpolgármestereként egyébként ezeknél sokkal kisebb fajsúlyú lépések esetében is hátába szúrt késről beszélt, az M3-as metróvonal rekonstrukcióját pedig ő indította el, most mégis annak megakasztásáról írt. Véleménye szerint a járvány befejeződése előtt nem szabadna megkezdeni a középső szakasz felújítását. (Ez egyébként már megkezdődött.) Úgy véli, hogy a szakasz kiváltásához olyan sok pótlóbuszra lesz szükség, mint a másik két szakaszon együttvéve. (A kormány éppen most tesz javaslatot a 3,2 milliárdos buszpénz kifizetésének elhalasztására.) Bár azt ő is elismeri, hogy az uniós támogatás határideje miatt a leállás kissé kockázatos.


Felgyorsítaná viszont a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, lévén ez most a leginkább támogatandó közlekedési beruházás. Bár nem magyarázza meg, hogy miért. Elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is, mégpedig az eredeti nyugati és északi nyomvonalon. Az autós közlekedést részesíti előnyben az a javaslat is, amely szerint átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését."


Miért van az, hogy olyan miniszteri megbízott javasolhat halasztás, de a főváros nem? Talán csődbe ment az ország és nincsen pénz ezekre a beruházásokra?

2020. júl. 22. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/39 anonim ***** válasza:

"Tarlós idején a főváros fejlődött."

Ja, nagy fejlődés a klíma nélküli metró vagy a beázó buszok, állomások.

Nem nagyon sikerült marandót alkotnia.


"Nem állítottak le tömegesen fejlesztéseket - pláne nem olyanokat amelyekre már a pénzügyi fedezet is megvolt."

Nem is vontak el a fővárostól pénzt akkor, most igen.

És a leállítás nem a megszüntetést jelenti, hanem lehet a vírushelyzetre hivatkozva szüneteltetni is. A projektet eltolása pedig Tarlósnál is rendszeres volt.

2020. júl. 23. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/39 A kérdező kommentje:

""Nem is vontak el a fővárostól pénzt akkor, most igen.""


Először is a pénzbeli fedezet megvolt ezekre a fejlesztésekre! Semmi köze nincs az elvonásokhoz.


Másodszor - belerokkant a főváros a 1-2 %os elvonáshoz amivel hozzá kellet járulni a járványügyi védekezéshez? Minden önkormányzatnál voltak elvonások mégis csak ott óbégatnak ahol balibek a polgármesterek. Mégis csak ott van csődhelyzet ahol balib a városvezetés. Nem kellet volna a haverok zsebét tömni indokolatlan - felesleges kinevezésekkel és fizetésemelésekkel. Például 5 helyettes - minek????

2020. júl. 23. 09:46
 24/39 anonim ***** válasza:
Mi rokkant bele és hol van csődközelben? Az egész konklúziód egy hamis állításra építed. NINCS csődközelben a főváros, akármennyire is szeretnél erre elélvezni, nem ez a helyzet. A beruházások leállítása nem jelent vsődközeli állapotot. A haverzsebek töméséről pedig Tarlós támogatóként nem beszélnék a helyedben.
2020. júl. 23. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/39 anonim ***** válasza:
0%
Mennyen má vissza Fehérgyütmentre ahonné gyütt az legalább nyugtunk lesz.
2020. júl. 23. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/39 anonim ***** válasza:
75%

"Először is a pénzbeli fedezet megvolt ezekre a fejlesztésekre! Semmi köze nincs az elvonásokhoz."

Nem, a fedezet nem azt jelenti, hogy a széfben őrzik az összeget, hanem hogy megvannak azok a papírok, szerződések támogatások - attól fűggően, hogy miből fizetik -, amik alapesetben, ha minden jól megy, akkor abból lehet fizetni.

A példa kedvéért, a lánchíd kapcsán pl. a kormány 6 milliárdot a hídra és környékének felújítására adott, mivel nem egyben újítják fel az egészet, hanem csak a lánchidat akarják először, ezért az a papír nem ér semmit. Vagyis új megállapodás kellett.


"belerokkant a főváros a 1-2 %os elvonáshoz amivel hozzá kellet járulni a járványügyi védekezéshez?"

Bp. kb. 400 milliárdból gazdálkodik 2020-ban. Az ingyenes parkolással kiesik kb. 40 milliárd, ami már 10%-os esés. További 40 milliárdot vontak el, mint "szolidaritás", ez így 20%.

És akkor nem beszéltünk arról, hogy milyen extra kiadásaik voltak a járvány miatt, maszkok, fertőtlenítők stb.


"Minden önkormányzatnál voltak elvonások mégis csak ott óbégatnak ahol balibek a polgármesterek"

Mondjuk ez nem igaz. Mivel nem mindegy, hogy milyen mértékű elvonás volt. Sehol nem volt pl. olyan mértékű elvonás, mint Pikónál.

Mellesleg ez nem azt igazolja, hogy keveset vontak el, hanem hogy föntről szólnak, hogy nem szavad nyilatkozni. Valószínűáleg párton belül panaszkodnak, ha egyáltalán panaszkodnak.


"Például 5 helyettes - minek????"

Vagy nem kéne 70 államtitkár és 120 helyettes, mert pénzkidobás.


Arról meg ne is beszéljünk, hogy a fidesznél mennyire elszállt a hiány. Ha olyan jó lett volna az elmúlt 10 év, akkor lett volna annyi félretett pénz, hogy ilyen ne forduljon elő:

[link]

2020. júl. 24. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/39 A kérdező kommentje:

""Az ingyenes parkolással kiesik kb. 40 milliárd, ami már 10%-os esés. További 40 milliárdot vontak el, mint "szolidaritás", ez így 20%""


Mekkora balib hazugság!


Egyébként is a parkolás a fővárosnak járvány előtt is veszteséges volt.


Az említett beruházásokra a fedezet megvolt - jelentős részük már elindított beruházás volt - Karácsony mégis leállítatta.

Nem tud ez semmit csak facbookozni.

2020. júl. 24. 09:26
 28/39 anonim ***** válasza:
62%
Kérdező, ha azzal sem vagy tisztában, hogy egy állami költségvetési szervnél mit jelent a "fedezet", akkor eleve reménytelen eset vagy és csak hülyét csinálsz magadból.
2020. júl. 24. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/39 anonim ***** válasza:
62%

"Egyébként is a parkolás a fővárosnak járvány előtt is veszteséges volt."

Hát, nem vagy valami okos.

"illetve a parkolási bevételek éves 49 milliárdjának jó része is kiesik"

[link]

Ez kerekítettem 40 milliárdra.


"Az említett beruházásokra a fedezet megvolt"

A lánchídra is azt hazudták, hogy megvolt, amikor meg megkérdezték Tarlóst, akkor mondta, hogy nem volt meg, hitelt akart felvenni.

Szóval megint hazudsz.

2020. júl. 25. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/39 A kérdező kommentje:

A baloldal mindig hazudik!


Ezt már megtanultuk. A lánchídra is megvan a fedezet. Ki kellene írni a pályázatot, de alkalmatlanok rá. A csepeli pályázatot is hibásan írták meg ezért 900 milliót bukott Csepel.


A Facebook betyár semmire sem alkalmas - csak a választóit hülyíteni - látszik is az ide irkáló balibek ostoba agymosott válaszain.

2020. júl. 25. 10:18
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!