Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A helyközi tömegközlekedés...

A helyközi tömegközlekedés racionalizálása (MÁV, Volán összevonása) miért késett évtizedeket?

Figyelt kérdés

[link]

Aki nem tudná, mostmár a MÁV személyszállítási üzletága birtokolja a Volánbuszt.


Régebben volt sok kis regionális busztársaság.Versenyeztek is a vasúttal, ami nevetséges.Két állami pénzen működő vállalat ne versenyezzen, ugyanis az adófizetők pénzéből működnek.


Aztán lettek, nagy regionális társaságok, majd összegyúrták és lett Volánbusz, végül pedig a Volánbusz a MÁV Start tulajdonába került.Vagyis, elérkeztünk oda, ahol már évtizedek óta tartani kellene.



Ausztriában már nagyon régóta úgy működik,hogy az ÖBB (nemzeti vasúttársaság) birtokolja az állami busztársaságot.

A személyszállítás szervezése egy központból történik.

Ausztria helyközi, távolsági közlekedése a vasútra van alapozva, a busz csak ráhordó és kiegészítő szerepet tölt be.



2020. júl. 21. 17:18
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

"Aki nem tudná, mostmár a MÁV személyszállítási üzletága birtokolja a Volánbuszt."


Nem, hanem a MÁV zrt, mint amúgy a pályafenntartásért felelős birtokolja mindkettőt.

A személyszállítási "üzletág" az a MÁV-START.


", végül pedig a Volánbusz a MÁV Start tulajdonába került"

Ezzel szemben a cikk:

"2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz"


Nem, hanem a MÁV Zrt tulajdonába került, ezért beszél róla Homolya Róbert és nem Kerékgyártó József.


"A személyszállítás szervezése egy központból történik."

Itthon is és a központot úgy hívják, hogy KTI, illetve, hogy ITM.

2020. júl. 21. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A helyközi közlekedés sok településen egyben a helyi közlekedés eszköze is, de fontos a munkába, iskolába járásnál is. Ha egy település egyik végében laksz és onnan a buszmegálló van közelebb, akkor természetes, hogy ellenkezel ha azt meg akarják szüntetni, mondván menj vonattal, ha az amúgy helyközi közlekedésben ugyanazokkal a településekkel köti is össze mindkettő. Meg persze fordítva is igaz, ha valaki a vasút mellett lakik és megszokta, hogy vonattal közvetlenül el tud jutni a számára fontos településekre, gyorsan - csak ritkábban indul - akkor nyilván nem akar helyette busszal menni, ami kényelmetlenebb neki, nehezebben viszi a csomagokat rajta stb.

A párhuzamos közlekedések nem véletlenül alakultak ki, sok helyen a vasút volt a régi és utána lett buszjárat is ahogy több lett a jármű. A busz több helyen megállhat a településen, közelebb lehet a lakóhelyükhöz, kevesebb utasra van a busz tervezve, ezért gyakrabban is mehet - így vonattal kevesebben utaznak esetleg ma már. Miközben a vonatközlekedés egy ben egy nagyobb útvonal része, nagyobb városokat, csomópontokat köt össze, így mindenképpen fenn kell tartani - ha pedig megy rajta szerelvény sokszor, akkor miért ne menne olyan is amiről azon a településen is le-fel lehet szállni. Igen hülyén néz ki ha van a településen vasúti közlekedés, de a vonatok nem állnak meg, csak átszáguldanak, mondván a buszt választják a lakosok többen, menjen mindenki azzal.

Ráadásul vannak helyek, amiket bizonyos időjárási viszonyok között a közutakon nem mindig lehet megközelíteni, a vonattal viszont igen (vagy fordítva), akkor is érdemesnek látták a helyiek megtartani az alternatív közlekedési lehetőségeket, ha már rég nem volt megtérülő a fenntartása a kevés utas miatt.

Az utóbbi évtizedekben egyre több embernek lett azonban saját autója a kisebb településeken is, tehát már nem ugyanaz a helyzet, mint régebben. Minden gond nélkül tudom én is kocsival kivinni 6,5 perc alatt a vasútálomásra a gyerekeimet, nem kell hogy gyalog menjenek 47 percet vagy buszra várjanak, ami helyközi járatként a várost is körbejárja, mert az a helyi járat is egyben - és így 39 perc alatt ér el tőlünk a vasútállomáshoz.

A párhuzamos közlekedések felszámolása mindig sok kellemetlenséget okoz az ott élőknek, ezért nyilvánvalóan megpróbálják azt elhúzni. Mostanra sikerült megtenni pár helyen, ennyi.

2020. júl. 21. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
94%

eléggé zavaros a mondókád kérdező... nem a Kuhár Bence vagy?

a fele sem úgy van ahogy gondolod.

2020. júl. 21. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Optimalizálásról van szó mostanában öcsém.
2020. júl. 21. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!