Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarországon a tömegközleked...

Magyarországon a tömegközlekedési menetrendek miért fejlődnek visszafele?

Figyelt kérdés

[link]


Nem,hogy javulna, még sz_rabb lesz, mint volt.


A döntéshozók elfelejtik,hogy a jó tömegközlekedéshez, nem elegek a járművek.Hiába van egy jó klimatizált, wifis jármű, ha csak napi 2x megy.De, akkor is késve ér oda.



Szoktam külföldi blogokat olvasni.Svájcban, Németországban a menetrendek újításakor, van fejlődés, ha nem is mindig jelentős, de van.Ott cél,hogy egyre több legyen a járat.Legfontosabb stratégiai cél pedig a 100 százalékos (lyukak nélküli) ütemes menetrend elérése.



Azzal,hogy tovább kaszabolják a menetrendet, azzal azt üzenek,hogy "menjen mindenki autóval, akinek nincs, az annyit is ér"



2020. jún. 3. 12:53
 1/7 anonim ***** válasza:
10%
Valószínűleg kihasználatlan az a bizonyos járat, mert tömött járatokat nem szoktak megszüntetni. De ez csak tipp. Miért nem érdeklődsz a szolgáltatónál?
2020. jún. 3. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
24%
Sehol sem az a cél, hogy egyre több legyen a járat. A cél, bármilyen fura, a bevétel. Ennek alapja pedig hogy a kihasználatlan járatokat összevonják illetve megszüntetik, több járatot pedig olyan útvonalakon és olyan időpontokban indítanak, amikor minél több apotenciális utas.
2020. jún. 3. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
76%
Mert nem jönnek rá, hogy ahhoz, hogy használják, normális szolgáltatás kéne és normális menetrend. Persze, hogy csökken az utazók száma ilyen hozzáállás mellett. Pécsről már Pestre is nehezebb eljutni, mint 20-22 éve. Amikor indultak az Intercity-k, gyorsabbak voltak, mint most. Tele is volt mindig. Utazás előtti nap már meg kellett venni a helyjegyet, ha nem akartál kockáztatni, mert aznap már nem biztos, hogy volt.
2020. jún. 3. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%
Azt leginkább Karácsony Gergelytől kéne megkérdezned🤔, biztos adna egy frappánsan semmitmondó, tipikus szociológus választ...
2020. jún. 3. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A valódi válasz nagyon egyszerű és kettős természetű!


1. Valóban vannak vasúti mellékvonalak, amiket be lehetne zárni, ezek azok a vonalak, ahol a Fidesz-kormány (mert tisztázzuk ez nem a MÁV kezdeményezése volt a minisztérium rendelte meg) egy vonatot megtart, csak azért, hogy ne mondják, hogy bezárta azt "mintamocskosballibisik". Tehát full kamu vasútvonalak lesznek.


2. A MÁV-nak régóta venni kéne legalább 100 db. új mellékvonali vasúti járművet, a súlyosan elöregedő és egyre nyűgösebb 117-es sorozat (vagy, ahogy mindenki ismeri régi megnevezésük után a BZmot-ok) helyett. Ezek a vonatok elmúltak negyven évesek 2030-ig vagy nagy felújítást kellene újra kapniuk, és valahogy korszerűbbé varázsolni őket vagy le kellene váltani őket legalább azokon a vonalakon, amikkel érdemes hosszabb távon számolni.

De nincs jelben új dízel motorvonat beszerzés sajnos.


Ez a kettő most találkozott a politikai szándékkal. Így most gyakorlatilag bezárnak egy rakás mellékvonalat, és a Bz-k kb. felét is lehet selejtezni a maradék meg a leállítottak alkatrészeiből majd ellesz valahogy még tíz-tizenöt évig.

2020. jún. 3. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
16%
Mert nincs rá igény. A magyar ember még vécére is autóval megy.
2020. jún. 3. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Mert ez az ukász. Ki van adva, hogy bizonyos kihasználtság alatt szüntessenek meg mindent, viszont olyan magas az elvárás, hogy gyakorlatilag csak a legsűrűbb, nagyvárosok közötti vonalak maradnak meg, a többin napi 1-et hagynak (egyelőre).

Ennek oka lehet, hogy tele van adóssággal a MÁV, és Orbán leszólt, hogy nem lesz több lóvé, ebből kell megoldani.

Ha már járhatatlanok lesznek a mellékvonalak, vagy ha már a versenyképtelenség miatt senki sem használja őket, akkor azt az egy indulást is megszüntetik.

A megmaradó pénzek egy jelentős részét, a Budapestet érintő vonalakra fordítják. Új sínek, új vonatok, zajvédelem, új infrastruktúra, körvasút. Ez látványosabb, és többen fogják használni, mint a megszüntetett kis járatokat. Így lesz bevétel, pörög a GDP, mert hát munka lesz bőven. Sokan csak annyit látnak majd, hogy most milyen jó, hogy nem kell a Nyugatinál rostokolni, átutazhatok Aquincumról Kőbányáig átszállás nélkül. A falusiak meg majd járnak busszal vagy autóval, nem oszt nem szoroz.

Más okot nem tudok elképzelni.

2020. jún. 11. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!