Ellenzékiek, szerintetek a demokratikus pártoknak hogyan kellene elindulniuk a 2022-es országgyűlési választásokon?
Mintha a "marcangoláson" és az összefogáson kívül nem lenne más lehetőség.
Hihetetlen.
#15 "Te nem vagy tisztában az autokrácia jelentésével. Mondom ezt neked Momentumosként."
De tisztában vagyok az autokrácia jelentésével (alighanem te nem érted, mit jelent a kifejezés).
A jelenlegi rezsim AUTOKRATIKUS. NEM DIKTATÚRÁT ÍRTAM, sőt, mindig ki is szoktam javítani, ha valaki annak nevezi, mert ez MÉG nem diktatúra (és pont azért nem szabadna "elhasználni" ezt a kifejezést idejekorán, mert minden autokrácia a diktatúra FELÉ tart, és ha már most diktatúrát kiáltunk, amikor még nincsen diktatúra, akkor mit fogunk kiáltani, amikor már átlépi azt a küszöböt is Orbán?).
Szóval a jelenlegi rezsim még NEM DIKTATÚRA, de már AUTOKRÁCIA.
Autokráciának hívjuk azt a FORMAILAG a demokratikus jogállam DÍSZLETEIT megőrző, de annak szellemiségét, tartalmiságát már nem képviselő, a GYAKORLAT szintjén a diktatúra felé elmozduló illiberális államot, amelyik a GYAKORLATBAN LEBONTJA vagy LEIGÁZZA A FÉKEK ÉS ELLENSÚLYOK RENDSZERÉT és EGYPÓLUSÚ HATALMAT KÉPVISEL.
Ez az autokrácia egyik definíciója, és Magyarország pontosan ilyen állam.
Meg kell nézni, hogy egy VALÓDI demokratikus jogállamban mik alkotnák a fékek és ellensúlyok rendszerét, és hogy néznek ki ezek nálunk. Íme:
1. Az ALKOTMÁNY szentsége. Az alkotmány egyetlen demokratikus jogállamban sem módosítható egyetlen párt által, amely aránytalan rendszerben lett megválasztva, a szavazók kevesebb mint felének felhatalmazásával.
A legtöbb demokratikus jogállamban az alkotmánymódosítás NÉPSZAVAZÁSHOZ van kötve, vagy - kétkamarás parlamentek esetén - a két ház egybehangzó többségéhez, plusz garanciákkal (pl. két egymás utáni politikai ciklus egybehangzó szavazata).
Az ARÁNYOS választási rendszerek (pl. a német) megengedik ugyan a kétharmados alkotmánymódosítást (de ezekben a kétharmad mögött a szavazók valódi kétharmadának ARÁNYOS képviselete áll!), de ezek is MEGENGEDIK A NÉPSZAVAZÁST az alkotmány kérdésében (a magyar viszont TILTJA!).
Jelen pillanatban - immár egy évtizede - az alkotmányt kizárólag a kormánypártok tudják módosítani, egyoldalúan, a népnek pedig meg van tiltva, hogy népszavazást kezdeményezzen bármilyen, az alkotmányt érintő kérdésben.
2. Az ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG kellene szavatolja, hogy hogy a kormány ne hozhasson legalább a saját maga által egyoldalúan módosítgatott alkotmánnyal szemben álló törvényeket.
Magyarországon az alkotmánybírókat a kormánypártok nevezik ki, mára elsöprő többségben fideszes alkotmánybírók vannak és az AB elnöke is fideszes. MÉGIS, MÉG ENNEK A POLITIKAILAG KINEVEZETT ALKOTMÁNYBÍRÓSÁGNAK IS ELVONTÁK, MEGNYIRBÁLTÁK A JOGKÖREIT.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bár létezik az Alkotmánybíróság, valójában egy sor kérdésben NEM VIZSGÁLÓDHAT HIVATALBÓL, csak akkor vizsgálhatja az ügyeket, ha az ELNÖK hozzájuk küldi normakontrollra.
3. Az ELNÖK viszont egy PÁRTKATONA, egy ALÁÍRÓGÉP, a kormánypártok egyik ALAPÍTÓ TAGJA, ősatyja, a miniszterelnök kollégiumi haverja és pártjának közismert prominense, aki csak azt küld normakontrollra, amit megengednek neki.
4. Az OMBUDSMANOK, akikhez jogvédelemért fordulhatnál mára már MIND EGY SZÁLIG FIDESZES pártkatonák.
5. A LEGFŐBB ÜGYÉSZ, akinek a politikát IS felül kellene vizsgálni, és például hozzá tartoznak a KORRUPCIÓS ÜGYEK hivatalosan, nos ő jelenleg a kormánypártok egyik oszlopos párttagja, a Fidesz etikai bizottságának korábbi ELNÖKE!
Mandátumát a jelenlegi rezsim úgy módosította, hogy KILENC ÉVRE (majdnem egy évtizedre!) SZÓL, tehát BE VAN BETONOZVA egy esetleges kormányváltás esetére is minimum egy teljes politikai ciklusra!
Személyét az ELNÖK javasolta (az elnököt lásd fentebb, kicsoda) és az országgyűlés szavazta meg (amelyben kétharmada van a kormánypártnak), így került oda egy pártkatona.
6. A FÜGGETLEN BÍRÓSÁG, amelyhez igazságszolgáltatásért fordulhat az átlag polgár AZ ORSZÁGOS BÍRÓI TANÁCS és AZ ORSZÁGOS BÍRÓI HIVATAL alá lett rendelve, mely utóbbinak az ELNÖKE szintén a kétharmados állampárti többségű országgyűlés által lett megválasztva és egy PÁRTKATONA.
Az állampárt KILENC ÉVES mandátumot adott az OBH elnökének is, és felruházta azzal a joggal, hogy EGY SZEMÉLYBEN KIJELÖLHETI az egyes ügyeket tárgyaló BÍRÓSÁGOKAT (megmondhatja, hogy a te ügyedet x vagy y helyen x vagy y bíró tárgyalja!), EGY SZEMÉLYBEN KINEVEZHET BÍRÁKAT és ÁTHELYEZHET BÍRÁKAT bárhonnan bárhová (épp csak ki nem rúghatja őket, ha az állampártnak nem tetsző módon ítélkeznek, de áthelyezheti büntetésből egy nagy presztízsű bíróságról az isten háta mögé, vidékre!).
Ezt az autokratikus bírósági gyakorlatot ELÍTÉLTE A VELENCEI BIZOTTSÁG IS!
7. A SAJTÓSZABADSÁG ügyét garantálni és felügyelni hivatott a MÉDIATANÁCS, amelynek tagjai és ELNÖKE pedig - na találd ki! - KILENC ÉVRE van bebetonozva.
A jelenlegi elnök az állampárt pártsajtójának, a HÍR TV-nek a volt jogi képviselője és a MINISZTERELNÖK FELESÉGÉNEK ÜGYVÉDJE az Élet és Irodalommal szembeni perében, de olyanok jogi képviseletét is ellátta már, mint Habony Árpád, Rogán Antal, HírTV, Lánchíd Rádió, Magyar Fórum Kiadói Kft., sőt a Fidesz–MPSZ-nek, mint pártnak is ügyvédje volt.
Tehát itt is egy PÁRTKATONÁT találunk, kilenc évre bebetonozva.
8. Független Korrupcióellenes Ügyészség Magyarországon természetesen NINCSEN.
Ezzel körbejártuk a fékek és ellensúlyok rendszerének főbb pilléreit és megállapítottuk, közösen, hogy mindet A KORMÁNYPÁRT URALJA, vezető tisztségeiket PÁRTKATONÁK TÖLTIK BE.
Emellett egy sor más, kevésbé fontos intézmény is állampárti irányítású, vezetői pedig pártkatonák, az ORSZÁGOS TISZTIFŐORVOSTÓL kezdve az Országgyűlés ELNÖKÉN át a közoktatás politikai ellenőrzését biztosító KLEBELSBERG KÖZPONT ELNÖKÉIG.
Tehát tisztán láthatjuk, hogy Magyarországon NEM LÉTEZNEK DEMOKRATIKUS FÉKEK ÉS ELLENSÚLYOK, a jogállamiságnak pusztán a DÍSZLETEI vannak fenntartva, de MINDEN intézmény az állampárt közvetlen politikai irányítása alatt áll.
EZ PEDIG AUTOKRÁCIA.
"Érdekes logikád van. Ha szerinted is baj, hogy egymást marcangolták eddig, ahelyett, hogy a fidesszel vették volna fel a harcot, akkor most miért gondolod, hogy külön kellene indulniuk?"
Tudsz mondani egyetlen olyan pillanatot 2018-ban, ahol a nagy ellenzéki összeborulás zökkenőmentesen, és balhék nélkül ment? Felvetődik a kérdés, hogy ilyen káosz szerű maga az összefogás ötlete is, akkor egy esetleges ellenzéki győzelem milyen minőségű kormányzást hozhat?
"Felvetődik a kérdés, hogy ilyen káosz szerű maga az összefogás ötlete is, akkor egy esetleges ellenzéki győzelem milyen minőségű kormányzást hozhat?"
Elismerem, valóban fennáll a "veszélye", hogy sokkal DEMOKRATIKUSABBAT, ahol politikai és szakpolitikai VITÁKBAN dőlnek el a dolgok.
Csak nektek, fideszeseknek olyan szimpatikus az a rendszer, amiben EGYETLEN EMBER DIKTÁL MINDENT, a többiek meg agyatlan droidok módjára végrehajtanak.
Én őszintén REMÉLEM, és bízom benne, hogy 2022 után a politika újra a konstruktív VITÁK területe és az okos KOMPROMISSZUMOK művészete lesz, nem egyetlen, vezérelvű párt törpe diktátorának egyszemélyi garázdálkodása, távirányítással.
"Elismerem, valóban fennáll a "veszélye", hogy sokkal DEMOKRATIKUSABBAT, ahol politikai és szakpolitikai VITÁKBAN dőlnek el a dolgok."
Már elnézést kérek, de az ellenzék szakmaisága hol mutatkozott meg pl egy migráció kapcsán? Vagy mondjuk egy költségvetés kapcsán? Vagy mondjuk egy problémás kisebbség kapcsán?
Sőt, hogy tudnának egyáltalán törvényt alkotni, amikor egymással alig-alig értenek egyet? Azt nem hívom demokratikusnak, ha az az uralkodó elv, hogy az ellenzék szerint csak az a demokratikus, amit ők meghatároznak.
#35 Legalább olyantól hazudj, ami nem nyilvános adat. Felsoroltakkal kapcsolatban többszáz törvénytervezetet/módosítást nyújtottak már be. 2015 előtt is adtak már be a migrációról, mikor a kormány szerint ilyen még csak nem is létezett. Mi lett ezzel? Elutasították, ahogy az ÖSSZESET az elmúlt 10 év óta.
Igazad van, az NEM DEMOKRÁCIA, hogy elolvasás nélkül mindent leszavaznak, amit nem a PÁRT nyújt be.
#36
Már bocsánat, de nem az ellenzék tagadta következetesen az illegális migráció mint probléma létezését?
Már bocsánat, de a kormány nyilvánosságra hozza az egészségügy valós helyzetét? Cselekednek? Mekkora prioritást élvez az ügy? És itt nem lehet visszamutogatni a másik kormányra, hiszen ha akkor olyan nagy volt a baj, akkor bizony ezt erősen ezzel kellett volna foglalkozni, nem a stadionépítéssel. A TAO-t pl. nem élsportba, hanem egészségügybe kellett volna tenni...
Nyugdíjat hogy is védték meg?
Oktatásüggyel mi a helyzet?
Átlátható költségvetéssel?
Egészségügyi vészhelyzet kezeléssel?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!