Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az, hogy sokan...

Miért van az, hogy sokan utálják, vagy panaszkodnak az oktatási redszerre?

Figyelt kérdés
Én kérek perec megmondom, sosem értettem. Igen vannak száraz anyagok, és amelyek felett elment az idő, de a magyar alapmúveltséghez hozzá tartozik, és aki saját irodalmát vagy történelmét kerek perec megmondom sablonosnak veszi vagy nem szereti, az szerintem nem is lehet igaz érzésű magyar. Lehet a tanárokkal van a baj, mert én is fiatal vagyok, és még egyik volt tanárom nagyon jól adta elő az órát és modernan, a másik pedig unalmas volt. Ezt is vehetem annak, hogy a politika miatt nem szeretik az oktatást, ahogyan a Csíki sört, ami nem a szívem csücske, de nem a politika miatt. Még is mindig politikát kevernek a kritikájába, ahogyan az oktatási redszerre vonatkozó kritikákba is!

2020. máj. 6. 22:36
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:
30%

Hát vannak olyan orszagok ahol értek a tanulás! Ahol ambiciozusak!

Ahol a gyerek is akar tanulni(Afrika Ázsia,arab gyerekek a menekült taborban)es nemcsak a videojatekkal van az agya elhulyitve. Azért szülők is nagyban hunyok mert nem közvetítenek erteket a gyerek felé .

2020. máj. 8. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:
30%

Ha azt monddo4a gyereknek h valasszon kötelező olvasmanyt akkor tuti valami gagyi szrt fog.

Lathato h youtubon is milyen vackokat nezegetnek.

2020. máj. 8. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:
82%

Viszont a kötelező olvasmanyok meg nem emeszthetok! Kiskodmon tele van halál betegség szegénység nyomorúság...Koszivu ember fiai elaludtam rajta,Pál utcai fiúk,könyörgöm olyan régi stilusu nem ezeknek a gyereknek való.

Vannak olyanok os ami örült hosszú leirasokat tartalmaznak.

Vagy ami tele van idegen nevekkel azt se tudod ki kicsoda!


Van oka h miért nem szeretik olvasgatni ezeket!

Pl Mici macko,Vukk már jobb!

2020. máj. 8. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 anonim ***** válasza:
74%

"de ha ismeri a történelmet és szereti akkor ez megkönnyíti a benne való tájékozódást. Amit te mondasz azt már kis iskoláskorukban a gyerekek elsajátítják. Vannak olyan dolgok is amelyet szégyen ha az emberek nem tudnak! Nem tudod sosem hogy a tovább való tanuláshoz mi fog kelleni. "


"Melyik generáció is szeretett iskolába járni? Hol szeretnek iskolába és dolgozni járni?"


Erre a kettőre szeretnék reagálni a 30-as kommentből.


Miért kéne, hogy tájékozódjon a történelemben? Az az érdekes, ami most van. Hogy mi volt ezer akárhányban, azt az élet szempontjából fölösleges tudni felmondani.

Valaki egyszer mondta, hogy nem ilyen dátumokat kéne tanítani történelemből, hanem, hogy leszűrhessék a tanulságot a sztorikból. És most így meg részben talán lényegtelen is volna, hogy mikor volt az az esemény. Hanem a tanulságot magát tudni belőle. Szal ha már tanítják, akkor valahogy így, nem pedig évszám szerint bemagolni,meg ilyesmi, az úgy tökre haszontalan; pl mondanak egy évszámot, és te rávágod, hogy melyik esemény. És akkor? Akkor most mi van? Innentől mihez kezdesz ezzel az információval?

Szóval van iskola , amelyik olyan, hogy nem használható tudást tanít, így meg az agy szelektál, meg rá is van kényszerítve, hogy szelektáljon az információk között; mert, na,szóval, azért kell tanulni, hogy jól tudd megírni belőle a dolgozatot. Utána már, ha már megvolt a dolgozat, senkit nem fog érdekelni később,hogy tudod-e (Max annyi , hogy a tanárod azt mondja, hogy menjél ki felelni, vagy írj egy javító-dogát,de ettől most tekintsünk el; bár, ez is érdekes, de nem erre akartam kiélezni, amit írok.) Pl én 2 hétig tudtam valamit, amit az iskolában tanítottak. Tehát felkészültem a dogára, megírtuk, utána még két hétig tudtam , teljesen használhatatlan tudás volt, akkor minek?

Ez a "nem tudhatod,hogy a továbbtanuláshoz majd kell-e" című történet, na, hát, aki annak akar továbbtanulni, az majd megtanulja felsőbb iskolában. De ne mindenki egyöntetűen; pl most mitől lesz nekem jobb, hogy föl tudom írni pl kémiában, ahogy két elemet összeadok, és akkor ott van nekem egy csomó betű. Ráadásul ezek a kémiai egyenletek meg nem feltétlenül a legkönnyebbek, vagy nem mindenkinek; tehát akinek nem megy, az nagyvalószínűséggel nem akar ilyennel foglalkozni. Oké, mutassák meg a gyerekeknek, hogy ilyen is van -hátha megtetszik neki, és majd nagy korában ezzel akar foglalkozni -, csak ne osztályozzák őket belőle. Ami a továbbtanuláshoz kell, azt meg majd a továbbtanuláskor megtanítják. Ilyen egyszerű. "Melyik generáció is szeretett iskolába járni? Hol szeretnek iskolába és dolgozni járni?" Nagyszerű, pont te teszed fel a kérdést!! :) Lehetne ezt úgy is csinálni, hogy a gyerekek szeressék! :), csak akik olyan pozícióban vannak, hogy ezzel foglalkozhatnának, ez nem szempont sajna. :S

2020. máj. 8. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 anonim ***** válasza:
74%
*Egyébként, akinek hivatás a munkája, az szereti a saját munkáját, csak annyira le vannak fojtva ezek az egyéni kibontakozások, mert az iskolás embernek nincs ideje magára, nincs ideje magával foglalkozni, megismerni önmagát; hogy mi érdekelné, mert az iskola annyira leköti sajnos. Tehát ebben talán valamennyire vissza vannak fogva a gyerekek. Például hallottam már olyat, hogy középiskolában már egy gyereknek egy idő után annyi lett a tananyag; hogy abba kellett hagynia a sportot, amit nagyon szeretett. Valahol meg pl azt írták, hogy pont az iskola tudja gátolni sok esetben, -nemtom,hogy volt, most így mondom - a gyerekek kultúrálódását; mert hogyan tudna úgy elmenni egy gyerek a színházba, hogy a következő iskolai napra ne felkészületlenül menjen. De mondjuk pl lehet, hogy van, hogy valakinek a hétvégét is végig kell tanulnia, és még úgy se kap túl fényes jegyeket. Valaki, nagyon bírom azt az embert, de ott példálózott nekem egyszer (3-as körüli átlagom volt végig középiskolában), hogy az ő lánya bizony hajnali öt órakor fölkel, és elkezd tanulni. Tehát mielőtt elkezdene készülni az iskolába. Hát, az tök jó, de nem normális dolog szerintem; és nem kéne, hogy ez alapvető dolog legyen; de amúgy viszont tök jó,hogy tök büszke rá, hogy milyen szorgalmas. De egyébként valahol írták még, hogy a gyerekek sok esetben krónikus alváshiányban szenvednek. De okés, ez nem egy általános példa, hogy a gyerek rendszeresen az alvásidejéből beáldoz egy részt, de azért kellemetlen, hogy ezt kellett csinálnia annak a leánynak, ha jó jegyet akart. De egyébként azon se kéne csodálkozni, ha a gyerek végre kiengedheti a gőzt, és éjszakába, hajnalba nyúlóan végre kicsit játszhat a számítógépen, végre kicsit azt csinálhatja , amit szeret; mert akkor jut el odáig, meg addigra töltődik fel a napi iskola után.
2020. máj. 8. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 anonim ***** válasza:
74%
*mármint feltöltődik , a gyerek energiaszintje, nem a számítógép!! :) Tehát hogy az iskola leszívta napközben, és addigra már befejezte a házifeladatokat mondjuk, meg addigra tér magához; akkorra van szabadideje magára .
2020. máj. 8. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 A kérdező kommentje:

Nagyon sok probléma van már csak abból is, hogy az emberek nem azt nézik hogy melyik korban volt, hanem hogy mi történt mai szemlélettel, és nem a kornak megfelelő szemlélettel, és az akkori embereknek megfelelő szemlélettel. Ezért olyan fontosak a dátumok a történelemben, mint a magyar nyelvben az ABC! Ha nem tudod melyik korban történt akkor nem érted az egészet. Ez a modern oktatásban legtöbb helyen így van. És nem hiszem el hogy semmi nem marad meg az emberekben, mert a későbbiekben azt a tudást tovább használják. Szerintem jobb ha van egy alap, mert sosem tudod hogy mit hoz és mit kér tőled az élet.


De ne csak ebből a szempontból közelísd meg, hanem abból a szempontból is hogy ez erősíti a gyerkek memóriáját, és nem csak a múltban hanem a jelenben is jobban megfogják találni a helyüket.


Nekem egyébként a dátumok mindig segítettek megjegyezni a dolgokat, de szerencsére olyan történelem tanárom is volt aki megszeretette velem már általánosban a történelmet.

2020. máj. 8. 17:25
 38/40 A kérdező kommentje:
Szerintem az élet nem egy olyan dolog, hogy azt csinálom amit szeretnék. Lehet ha gazdag és befolyásos családban születsz, de ha ez nem így van akkor sokat kell szenvedni hogy azt csináld amit szeretnél. És jó ha ezt a gyerekek már az iskolában a saját bőrünkön tapasztalják, hogy később lehessen belőlük valami.
2020. máj. 8. 17:29
 39/40 anonim ***** válasza:
82%
Szenvedjen,de akkor azert h egy jo szakmat tanuljon,ne azert mert költők eletet meg filozofiat tanuljon!
2020. máj. 8. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:
29%
69%-os részben meg is válaszolta azt amik az én gondolataim is a témában és korábban is részben kitértem rá. A gyakorlati, jelenről beszélünk ahol gyakorlati haszna nincs annak, hogy tudja mi történt ezen vagy azon a dátumon, kivételt képez persze ha valaki épp történész vagy hasonló, de ezt meg nyilván el tudja dönteni a gyerek, hogy épp milyen irányba szeretne továbbtanulni. Aztán ez a miért nem szeret iskolába járni dolog is visszavezethető arra, hogy valami érdekes oknál fogva fölöslegesnek és időpazarlásnak gondolnak sok mindent a diákok, és nem alaptalanul. Nem akarok ismét saját példával jönni, de ott voltunk mi info osztály... érdekes, infora senki sem panaszkodott, és mindenki figyelt órákon. Miért? Mert érdekelt minket... De ha ott a gyerek és épp minden mással foglalkozik az órán, csak, hogy ne unatkozzon, mert tudja, hogy ez nem érdekli és szüksége sem lesz rá az életben, akkor azért nem a gyerek a hibás.
2020. máj. 8. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!