Miért van az, hogy sokan utálják, vagy panaszkodnak az oktatási redszerre?
Néha picit úgy érzem mintha úgymond elbeszélnék melletted de nem igazán érted. Most őszintén, ki kér számon bármilyen történelmi dátumot? Én még nem hallottam olyan munkahelyről ahol úgy kezdték volna, hogy na mi volt xy évben vagy mikor történt ez és az, vagy épp itt az önéletrajza, legyen szíves mondja el, hogy milyen szófajokat használt benne, és mondja el a tulajdonságaikat vagy bármi hasonló.
Ez az alapműveltség egy kifejezetten rizsa dolog, amolyan végső kapaszkodó, mikor semmi logikai érvet nem tud az ember felmutatni. Most például kocsid szervizbe viszed vagy épp kőművest keresel, azt fogod nézni, hogy na vajon bemagolt-e minden felesleges infot vagy azt, hogy a szakmájához ért-e?
Mondok még egy érdekes dolgot, ez saját példa, informatikusként végeztem, az ugye nem adott érettségit nekem, viszont úgy adódott, hogy tervben van egyetem, és kell hozzá. Érettségit esti tagozaton tettem le, heti kétszer délután 4 és 8 között voltunk benn, tehát heti 8 órát. Ugyanazt kellett elvileg tudnunk mint a nappalisoknak akiknek durván heti 30 órájuk van rá.
Na most ha ezt érdekes mód be lehetett sűríteni ebbe a heti 8 órába mert lényegében bedaráltuk azt ami érettségiben lehet, minden más kimaradt, és megvan mégis az érettségi. Ez benne valahogy úgymond olyan érzetet kelt mintha az oktatás be is vallaná ezzel, hogy igenis össze lehet sűríteni a rizsa nélkül is a lényeget ha akarják, csak nem akarják.
22 teljesen igazad van!
En azon gondolkodtam el,h azért tömik a fejed halom felesleges infoval h addig se szakmakat tanulj amivel penzt kereshetsz később! Lerhelik az agyad!
Szandekosan megy az egész!
Most ha az az energia idő felszabadulna,mindenki tanulhatna 3 szakmát abból az energiabol.
De persze az a propaganda szöveg h az erettsegi muvelseget ad.
Alairom h van sok hasznos dolog amit tanultunk,de elgondolkozok azon h kb hány % volt felesleges!
Tamadas az emberi elme ellen! Agyszennyezes!
Meg amikor kisosztalyosoknak olyan feladatmegfogalmazas van h vagy 5 mondat is lehetne belole. Körmondat meg sok absztrakt szó a gyereknek. Fel se tudja fogni.
Olyan mint a banki levél az is nyakatekerten fogalmaz meg,meg a hülye hivatalos szovegek h ugy kell kihamozni belole a lenyeget!
Vagy pl minek 2-os gyereknek még olyat tanulni h szenhidrat meg feherje??
Költők élete helyett inkabb katasztrófatulelo órák!
Hogy gyujtsal tüzet,hogy vadasszal,hogy mit csinalj ha arviz van hogy epits bunkert,mit csinalj ha eltevedsz vagy mely viz van alattad.
Azt se értem gyerekeknek miért van media orajuk.
"Néha picit úgy érzem mintha úgymond elbeszélnék melletted de nem igazán érted. Most őszintén, ki kér számon bármilyen történelmi dátumot? Én még nem hallottam olyan munkahelyről ahol úgy kezdték volna, hogy na mi volt xy évben vagy mikor történt ez és az, vagy épp itt az önéletrajza, legyen szíves mondja el, hogy milyen szófajokat használt benne, és mondja el a tulajdonságaikat vagy bármi hasonló."
Először is miért tanuljuk a történelmet?
"A történelem az élet tanítómestere"
Miért kellenek a dátumok?
"A múltról szóló ismeretekről való értelmes gondolkodásnak alapvető feltétele a
kronologikus időszemlélet kialakítása."
Hogy ne vesszél el a történelemben, az időben való tájékozódást segítik, ez a történelem alapja/alapköve. Arra is érdemes gondolkodni, hogy miért használunk a jelenetben dátumokat?
Elárulom szintén azért hogy ne vesszünk el. Ez nem egy hülyeség, hanem egy biztos alap.
Én a jelenlegi generáció eszméit azért nem szeretem (amelyben én is benne vagyok) mert nincs egy alapvető értékrendje, erkölcsi normája, se hazája. Mert neki nem lehet megmondani hogy mit csináljon, hol éljen, semmibeveszi a történelem folyamán kialakult szabályokat és normákat.
Ugyanígy a háziolvasmanyokkal is. Nem kedvelik a sajátjukat, saját irodalmukat mert ne szabja meg senki hogy mit olvassanak. Pedig köztudott hogy nem olvasnak eleget, olyat ami értékelhető lenne.
Most megint erre a történelemre bevágtál egy mondást, ami papíron jól hangzik, a gyakorlatban viszont csak egy mondás, és az időben sem attól fog valaki tudni tájékozódni, mert tudja, hogy mi volt xy évben a történelem során, hanem mert tudja, hogy egy nap hány óra, egy év hány nap és így tovább. Szóval átfordítva nem a történelem miatt van idő, hanem az idő miatt történelem, de ez már fizika és filozófia. De a rövid lényege, hogy a történelem lexikális ismerete egyáltalán nem szükséges ahhoz, hogy valaki most egyszerűen mondva feltalálja magát egy naptárban és ne csak nézegesse, hogy ez most micsoda itt?
Az utolsó két bekezdést meg kezdeném azzal, hogy akkor írd le kérlek mi az " értékelhető olvasmány " ? Azért már nehogy hibás legyen valaki, mert épp nem azt szereti ami a hazai " termék ", főleg, hogy nem választás kérdése, hogy ki hova születik így ez megint picit rosszul veszi ki magát. Aztán innen lekanyarodva oda, hogy nem tiszteli a szabályokat és normákat... nos ezt hívják fejlődésnek, ha mindenki úgy gondolkodna, hogy na így kell lennie mert régen úgy volt, akkor még javában barlangokat festegetnénk. A mai fiatalság már teljesen máshogy, nyitottabban gondolkodik a világról és a haza nem egy ember által kreált határ lett számára, hanem a Föld nevű kis bolygó, de már elég messze kanyarodtunk ezzel az oktatástól.
De a végére még egy apróság az elejére visszakanyarodva, azt írod a politika miatt nem szeretik az oktatást... nem, nem a politika miatt nem szeretik, hanem önmagáért nem szeretik, ami fentebb ki lett fejtve. Pont a fiatalság az akik a legnagyobb részben messziről kerülik a politikát, nem az befolyásolja őket, hogy ez a párt vagy az a párt mit csinál, hanem szimplán egy számukra kellemes életet szeretnének, amibe már az is beletartozik, hogy iskolás éveik alatt sem szeretnének belefulladni a tanulásba, mármint mennyiség terén.
Te arról közelíted meg, hogy a történelmi dátumokat miért kell tanulni. A szakma szerint azért hogy tudjunk tájékozódni a történelemben más pontos értelmük nincsen. De enélkül a történelmet sem lehet megérteni. Én ezt neked megválaszoltam. Én afelöl közelítettem meg, hogy miért jó ha van kronologikus időszemlélet.
Nem attól fog tudni tájékozódni hogy ismeri a történelmet, de ha ismeri a történelmet és szereti akkor ez megkönnyíti a benne való tájékozódást. Amit te mondasz azt már kis iskoláskorukban a gyerekek elsajátítják. Vannak olyan dolgok is amelyet szégyen ha az emberek nem tudnak! Nem tudod sosem hogy a tovább való tanuláshoz mi fog kelleni. Hogy végül hova fogsz menni történésznek vagy akárminek. Az iskolának ezért kell alapot adni. Sokan az általános iskolában tanult dolgokat a jelenben is használjá.
Persze tudom neked az lenne legjobb hogyha nem lenne történelem, de történelem nélkül nincs jelen. És az sem igaz hogy nem a történelem miatt van idő, mert ha nem lenne történelem, nem osztották volna fel a korokat, hogy az emberek tudjanak tájékozódni, és jobban megérteni egy adott kort.
Az oktatás bármilyen lehetne, a gyerekeknek és a fiataloknak nem tetszene. Egyszer a magyar tanárom feladta egy teljes egészében szabadon választható háziolvasmanyt csak hogy olvassunk. Tudod hány választott és olvasott el egy neki tetsző könyvet? Ugyanannyi mint az iskolai olvasmányokat. Mai gyerekek egyszerűen nem szeretik ha megmondják nekik mikor, mit meddig mikorra stb... Nem az oktatással van a baj! Melyik generáció is szeretett iskolába járni? Hol szeretnek iskolába és dolgozni járni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!