Miért van az, hogy sokan utálják, vagy panaszkodnak az oktatási redszerre?
Nem az a baj, hogy unalmas a tananyag, hanem, hogy 19. századi módszerek vannak ma is.
Ugye ha csendben maradtál volna...
Azért panaszkodunk az oktatási rendszerre, mert alulfinanszírozott és alulteljesít. Az oktatás egy állami és rendszerszintű dolog, ezért a politikán múlik a teljesítménye.
A gyengébb oktatás kevesebb és gyengébb színvonalú szakembert képez, így gazdaságunk is gyengébb lesz, azaz kisebb lesz a jólét.
értelmetlen túlterhelés.
fölösleges,haszontalan adatoknak a szintén haszontalan bemagolásával
nemhogy nem korszerű, mégcsak nem is életszerű.
Minek magolja be valaki egy költő életét (úgyse fog soha kelleni) , de ha meg mégis, akkor belemegy az internetbe, és megnézi, máris ott van az összes információ. Így tehát a magolási készséget részben fölösleges, - legalábbis olyan mértékben mindenképpen - fejleszteni. Mert okés, lehet hasznos a memória fejlesztése is; de az mondjuk talán inkább alkalmanként. Egyszer írtak anno diákok egy nyílt levelet, volt benne egy ilyen rész, hogy ez nem feltétlen célravezető, vagy jó ötlet, hogy a "rövidtávú memóriájukat tesztelgetik". Bele is fárad szerintem pl az ember; meg úgyis mindig kell hely az új információknak; annyi fölösleges adatot nem tud megjegyezni az ember hosszútávon, amennyit megpróbálnak belétuszkolni. Inkább talán a készségeket kéne valahogyan fejleszteni. Pl itt is szokott lenni sok olyan kérdés, amit fél perc alatt megtalálna Google segítségével, de nem azt csinálja, hanem kiír róla egy kérdést, és vár akár órákat is, hogy valaki megírja neki, pedig pillanatok alatt meg lenne a megoldás. Meg pl bízhatna magában a gyerek , nem kéne mindent készen kapnia, hanem kicsit úgy fejleszthetné ő maga is a saját képességeit. Hogy pl gyakorolná a keresést; mert ha a tanár nem mutatja meg , hogy hol kell keresni az információt, akkor van olyan gyerek, aki el van veszve. Volt egyébként valami olyan cikk is, vagy videó, már nem emlékszem, vagy lehet, itt írta valaki; hogy például sok év távlatából a magyartanárod meg akarja mondani, hogy mire gondolt a verse írásakor a költő; de talán nem az lenne az érdekes, hanem pl hogy a gyereknek mi a véleménye a versről, de azt pl az iskolában senki sem kérdezi; pedig tök jó lenne. Tehát pl a gyerekeket gondolkodásra sarkallni, az pl tök jó. Volt itt olyan kérdés is, majd még szerintem kommentelek alá, annyira tök jó feladatot kaptak a gyerekek; megadott a magyartanár 5-6-8 szót, és írjanak egy fogalmazást, ami mindegyiket tartalmazza. És én az ilyen feladatokat szerettem a legjobban, ami végre nem arról szólt, hogy magoljak be 6-8 oldal szöveget; hanem kreatív, hogy én dönthetem el, hogy mi legyen, én találhatom ki, hogy mi legyen a sztori, és nem kell hozzá semmilyen előzetes tudás; csak hogy mondjuk tudjak írni. És akkor valaki még be is kommentelt alá, hogy "ti is ilyen béna feladatot kaptatok?:D" Pedig szerintem ez tök jó, ez a legjobb, amikor a gyerek találhatja ki; megvan neki az a szabadsága; hogy most ő mondhatja meg , miről szóljon ez a történet; szóval az tök jó, és előremutató, hogyha valamelyik tanár ilyen házit ad fel; én az ilyen feladatokat mindig élveztem :) 1-2 alkalommal mi is kaptunk ilyet, nem volt túl gyakori, de ez nagyon király!!!! :) Szóval nekem pl tök rosszul esett, hogy egyrészt a kérdező csak ült a feladat fölött, és nem nagyon akart hozzá se nyúlni (nem vagyok tanár); de még az is rosszul esett; hogy egy másik illető meg beírta alá, hogy béna a feladat; pedig ez nem igaz, ez tök király, ezek a legjobbak tehát, amikor a gyerek találhatja ki, amikor kreativitásra sarkallja a feladat!! :)
*volt valami olyan interjú is, amelyikben egy csávó azt mondta , hogy rosszul használjuk a könyveket; mert a könyvek nem arra valók, hogy bemagoljuk a tartalmukat, hanem; hogy ha kell belőle valamilyen információ, akkor megnézzük. Egyébként ezt amit most írok ebben a kommmentben, már leírtam valahova máshova is, szerintem ezen az oldalon,és akkor írták, hogy "Oké, és akkor ha valakinek életmentő műtétre van szüksége, akkor kezdjen el a könyvek között keresgélni, hogy mit kéne tenni?" Na igen, ez egy kicsit más helyzet; egy orvosnak vannak alap dolgok, amiket mindenképpen jó, ha tud -és fejben tart; de nem mindenkiből lesz orvos. Szerintem csak a leg próbbakból, legprofibbakból. Akik képesek erre ,ennyi rengeteg minden hasznosat megtanuljanak. Az orvos-lét talán nem is mindenkinek való; van is pl aki nem bírja mondjuk a vért, szal na. De attól még nem kéne pl költők életrajzát fejből tudni, meg ilyesmi. Aminek csak akkor veszed hasznát, ha kábé mondjuk bemész egy kvízműsorba. Erre az információra az orvosoknak sincs szükségük.
Tehát még az volt a lényege a videónak, hogy szóval lefoglaljuk az agyunkat ilyen hasztalan dolgokkal, az agyunk kapacitásait, és akkor közben nem tud a kreativitásunk szárnyalni, nem tudjuk az agyunkat arra használni, amire valóban való, mert teletömjük mindenféle adattal, ami amúgy nem is lenne szükséges adat sokszor. :S:S
Igazatok van ebben a költők életet ne magoljuk be. Szerintem is felesleges. Szuper h ilyen muveltek lesznek az emberek csak ebből nem élnek meg. Szakmat kéne inkabb tanulni ehelyett,ezt meg leminimalizalni.
Még igy is oruljetek h sokkal érdekesebb színesebb töri konyvbol tanultok mint a regiek! Azok fekete feher voltak es dugig evszamokkal mint egy telefon könyv.
Szerintem tantargyankent kell egy alapismeret szókincs,meg h azt amit tanulsz rendszerben lassad.
A mennyisegen nagyon is lehetne vitatakozni,mert sok a dezinformacio.
Szerintem az oktatas nem alulfinanszirozitt,vagy nem tudom ezt mire értitek.
Mai gyerekek agya hozza van a szamitogephez szokva klikkelgetbek es rengeten inger éri őket. Azért nem tartom jo otletnek h még az iskolaban is feszt a jatekokat meg a kepernyot bamuljak.
Azert még mindig materalis vilagban élünk! Most ha nincs google akkor meg vagy halva? Az egész vilagrol semmit nem tudsz?
Az nem birka kategoria?
Azert mindent nem tudsz a neten intezni hiaba hiszed ezt. Digitalis kajaval nem laksz jól,es digitalisan sem tudod megtermeszteni. Szex se mehet digitalisan se a budit se tudod elintezni digitalisan . Akik kütyü függők azoknak fel kéne ebredni vegre es atvenni az agyuk felett az iranyitast ne a media markaban legyen.
Sajnalom akik ebben a kütyü világban nőnek fel.
Kreativ feladatokkal egyet értek,az fontos is.
Amugy sejthetietek h melyik köröknek erdeke a magyar oktatast lebutitani a sok informacioval amit ugy hivanak h dezinformacio.
Kevesebb több lenne,mert azt a gyerek agya ertelmesebben fel tudná dolgozi.Igy meg a sok adat csak osszezavarja es pont ez a hatterhatalnak celja...
A masik problema nem az alulfinanszirozas hanem sok tanulo alpari bunko viselkedese,meg a szülejenek a hozzaallasa,a kétszínűekrol nem is beszelve.
De nyilvan nem mindenki ilyen.
Csak agreszio iskolakban növekvő tendencia.
Hát irjatok le h milyen lenne nektek az ideális oktatas!
Befektetett energiával is egyet értek! Azt más osztalyzasi rendszerben lehetne értékelni. Ugy értem első év végén megnéznék ki.miből hany % masodik évtől meg az menne h melyik dogajat hany % kal irta meg jobban. Mert lehet van aki a 2ert vert izzad mig egy jó képességű lazan megirja 5re. Tehat a gyerek befektetett energiajat mindenfele képpen ertekelni kell!
Sikerelmenyrol meg az az igazsag van aki mellé alsoban a szülők leülnek tanulni jo olvasasi keszsege alakul ki,igy a tantargyakat is konnyen tanulja meg. Akinek meg tojnak a szülők a fejere mert szocpol gyerek az nehezen olvas 8-kos lettere olvasai tempoja szovegertese lehet csak 2-os v 3-s szinten van!
Na most mindenki elgondolkozhat azon h ő szocpol gyerek e!
Az olyan gyerekek akik nehezen tanulnak mindig azzal szembesulnek h le vannak maradva meg h nem sikerul a feladat nekik es inkabb kerulik a feladatok megoldasat h az egojuk ne azzal szembesuljon h ő buta. Es ez egy spiral amig ossze nem szedi magat es van olyan aki felnőtt korban kezd el tanulni!Es kisebb sikerek utan jönnek a nagyobbak,de addig folyton kisebbsegi erzes meg bizonytalanság h jol csinalja e.Meg az agyában fut egy program h ő nem tudja. Na ezt a programot rohadt nehez neki atirni h elhigyje kepes arra mint a többiek.
Iskolaban ezek a gyerekek egyéni fejlesztest igénYelnének allandoan ami lehetetlen mivel rajtuk kívül van még masik 20 akarhany gyerek akivel a tanarnak foglalkozni kell.
A tananAggal nem allhatnak le mert egy gyerek lassu felfogású vagy az agya még nem érett h egy egyvtananyagot befogadjon.
Ha a tanárok leallnak akkor az jó képességű gyerekek akik szaguldanank azok vannak visszafogva es azok halálra unjak magukat mig Jozsika 2 perc alatt kibagadozza azt az egy mondatot.
Vannak fejlesztő órák vagy korrepetalas de az nagyon minimalis.
Itt a szülőknek kéne odatenni magat!De szrik bele a gyereke jövőjébe meg onertekelesebe!
Persze van aki megengedheti h maganorakra jar. Ez kb olyan igzasgatalan a többivel szemben mint a maganrendeles!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!