Az oktatásban miért uralkodik sztálinizmus?
Igazából nem csak a kormány a saras, hanem van elég sok tanár is, akik belesimulnak ebbe a sztálinista oktatási rendszerbe.
Miért sztálinista?Teszi fel mindjárt az elő válaszoló.
Ugyebár, rengeteg az óra, külön szakkör...stb.A tanárok meg csak adják a leckéket.
Viszont, amikor azt kérdezzük, mikor tudnak a gyerekek ÉLNI, szabadidős tevékenységekkel foglalkozni, szórakozni.Mikor van gyerekkoruk és az egyéb "triviális" kérdések....akkor jön a másik oldalról a vállrángatás.
A bejárós diákokat meg meg meg említettem.Hazaér 6-ra, elkezd készülni másnapra, eszik, fürdik és már 10 óra.Mikor él?
Persze, a tanárok panaszkodnak, hogy alszanak az első órákon a diákok.Hát persze, hogy alszanak, sok a tananyag.
Egy másik sztálinista perverzió, ami tényleg a szockomcsi rendszerből maraszt vissza az a 0. óra.Keljen a bolond nebuló 5-kor és érjen haza 6-ra.
Mellékesen megjegyzem, Franciaországban, Nagy Britanniában, Hollandiában 9-kor kezdődik a tanítás.Micsoda fertő dolog, nem?Hagyják aludni a diákokat.
Tisztára, minta Sztálinista Szovjetunióban, vagy, mint az ipari forradalom utáni Nagy Britanniában.
Ne szórakozz, ne élj, csak dolgozz.Diákok esetében tanulj.
Én, amikor egyetemre jártam, nyilván voltak durvább tantárgyak, de bőven tudtam mellette élni.Sportolni, szórakozni.Pedig egy egyetem keményebb, mint egy középiskola.Viszont, ott magad osztod be az idődet.
Ezt nem értem. Leírod, hogy milyen szar oktatási rendszerünk van évtizedek óta, utána meg leírod, hogy a te idődben még máshogy voltak a dolgok. Nem ellentmondás?
"Viszont, amikor azt kérdezzük, mikor tudnak a gyerekek ÉLNI"
Van idejük. Az a nebuló, akinek egész napját leköti a tanulás, mert túl erős iskolába jár, túl sok szakkört vállalt be beszéljen a szüleivel arról, hogy neki ez sok és szeretne kevesebb szakkörre járni. Ennek ez az elintézési módja.
"A bejárós diákokat meg meg meg említettem.Hazaér 6-ra"
Ha kb. 4 óra a hazaút az iskolából (tegyük fel, hogy az utolsó óra 2-kor véget ér, mert ez többségében így van), akkor ideje elgondolkozni közelebb suliról vagy kollégiumról. Szintén szülőkkel kell ezt megbeszélni.
Szórakozóhelyeken, kocsmákban, egyéb más közösségi helyeken én nem úgy látom, hogy a középiskolás fiatalok pénteken-szombaton annyira le lennének terhelve. Van idejük szórakozni, vagy otthon pihenni.
"Én, amikor egyetemre jártam, nyilván voltak durvább tantárgyak, de bőven tudtam mellette élni.Sportolni, szórakozni.Pedig egy egyetem keményebb, mint egy középiskola.Viszont, ott magad osztod be az idődet."
Ez pontosan ugyanígy van most is.
A magyarok úgy imádják az elnyomást, mint a kismalacok a cukrozott moslékot. Az a magyar, amelyiknek megadatik a szabad élet, rövid úton belül alkoholista lesz és felköti magát a garázsban, annyira nem bír magával mit kezdeni.
Az egész ország így gondolkodik és a gyerekeiknek is ezt a sorsot tartogatják.
"Az is Sztálinista maradvány, hogy nálunk 2 és fél hónapig tarta nyári szünet, az általad említett országokban másfél hónapig?"
Arról miért nem beszélsz, hogy ott a többi szünetre osztják szét azt az 1 hónapot?
Majd 23 évesen miután lediplomaztál "élsz", addig miről is maradsz le? 16 évesen jobb bulizni mint 23 évesen? Nem.
Egy egész nyarad van a szórakozásra, kikapcsolódásra minden évben. + Téli szünet.
Az más kérdés milyen az oktatás minősége persze...
Nem sok mindent tudsz az oktatásról meg a diákokról sem - ezt értjük, megmutattad. de ettől még nem kellene hülyeségeket írni.
1. MIRE VAN AZ ISKOLA? Ezt kellene legelőször magadban tisztáznod. Az iskola ugyanis nem egy idősebbeknek tartott óvoda vagy egy gyerekmegőrző hely. Az iskola feladata a gyerekek oktatása, nevelése ARRA, hogy megfelelő képességekkel, kompetenciákkal és tudással rendelkezhessenek amikor majd felnőttként önállóan kell az életüket élniük. Nem azért jár a diák iskolába hogy melegben legyen és vigyázzanak rá, hanem hogy minél magasabb, jobb, korszerűbb ismeretanyaggal jusson el a munkavállaláshoz.
2. Korábban 50 perces tanórák voltak, vagy 20 éve már csak 45 percesek. Az ismeretanyag pedig sokkal bővebb lett, nem kevesebb, hanem több tudásra van szüksége egy mai fiatalnak ahhoz hogy a kor igényeinek megfelelően tudja majd a munkáját végezni. persze ha megelégszik a hátvakarással vagy a betanított munkával, akkor nincs sokra szüksége, de az iskola nem azokhoz van igazítva akik semmit nem akarnak kezdeni az életükkel.
3. Az iskolában eltöltött munkanapok száma nálunk kevesebb, mint sok más országban, emiatt viszont a kevesebb napon több óra kell legyen. Megkérdeztem a diákjaimat nem is egyszer hogy mit választanak, heti 2-3-szor 7 órás munkaheteket vagy azt hogy a nyári szünet 11 hét helyett csak 7-8 legyen? Egyértelműen az volt mindig a válasz hogy a 7. óta le van sz*rva, mennek csak ne legyen rövidebb a szünet!
4. A diákoknak a napi "munkaidejük" amiben benne van az otthoni tanulásuk is - rugalmas. Aki az órán figyel, részt vesz a feladatban, annak utána a felkészülés, a házi feladat az csak rövid időt vesz igénybe. Aki viszont az órán nem figyel, nem dolgozik csak van, annak otthon teljesen egyedül kell az elejéről mindent előkeresnie. A gyerekeim sokszor mondták, hogy nem értik, ők alig tanulnak valamit mégis jók a jegyeik, a többiek meg annyit panaszkodnak. A különbség ennyi: az én gyerekeim az iskolában tanulni voltak bent az órán és nem vakarózni. Ugyanazt a házi feladatot nekik 8 perc volt utána elkészíteni, a dolgozatra 1-2 óra alatt fel tudtak készülni, a társaiknak többször ennyi idő sem volt elég a jó eredményhez.
5. Az iskolát ne tedd felelősé amiatt hogy a szülők és a diák az iskolán FELÜL még mennyi dolgot vállalnak be. Ismét saját gyerekeimmel jövök, mindig azt csinálták csak amit ők is akartak, legyen az sport vagy énekkar, rajz vagy zenetanulás - és csakis annyit és úgy, hogy mellette maradjon szabadidejük is. Amikor egy gyereknek reggel edzésről kell jönni az iskolába, majd délután rohan zongorázni, angol órára, este meg néptáncra - akkor ott nem az iskola a felelős amiatt hogy nincs ideje "élni".
6. Nem azok szoktak panaszkodni arra hogy fárasztó és sok a tanulnivaló, akik valóban sok mindent csinálnak és valóban tanulnak is. A legtöbb sportoló gyerek nem panaszkodik a fáradtságra, megtanulják beosztani az idejüket. Barátaink élsportoló gyereke mikor iskolát váltott, el kellett mondja az osztálytársainak a tanára kérésére hogyan tanul, mert korábban ingáznia kellett az edzés-lakóhely-iskola között, mégis kitűnő tanuló volt.
7. Az iskolák, elvárások - még a tanárok is különbözőek. Minden tanár hiszi azt hogy amit felad az kevés, ennyit könnyen meg lehet csinálni -csak éppen sok kicsi sokra meg. Tehát feladat az van. De a diákok többsége az órákat ül a telefonja, számítógépe mellett, MIUTÁN az iskolából kijőve órákig el volt a haverjaival. Majd gyorsan összecsapja az iskolai teendőit, mondván milyen fáradt és már késő van a szülők zavarnák pihenni. A feladatok sorrendjét kellene betartani és nem panaszkodni hogy ami éppen a dolga az mennyi időt vesz el attól, ami nem dolga csak szórakozás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!