A Lánchíd nem lesz felújítva akkor?
Jelen pillanatban 20 milliárd hiányzik a felújításhoz, a magas árak miatt Tarlós is visszadobta az ajánlatokat, a kormány pedig nem ad több pénzt.
Nagyon úgy fest számomra, hogy Karácsonynak csak az a két döntési lehetősége maradt, hogy vagy nem újítja fel és sétáló hídat csinál belőle, vagy valamilyen úton hitelt fog felvenni a város költségvetésének a terhére.
"Oké, ajánlom a budai fonódó villamost, ami kb ilyen kisebb fejlesztés, abszolút jó dolog, de még így is, új CAF járművekkel is, kész tragédia Óbudáról eljutni mondjuk a Móricz környékére, mert lassú, minden sarkon megáll"
Na ennek sem kéne így lennie, és ez nem is igazán pénzkérdés (vagyis kevés pénz kérdése).
Egyszerűen úgy kell beállítani a jelzőlámpákat, hogy ha jön a villamos, akkor az autósforgalom számára piros legyen, így a villamosoknak mindig szabad pálya lenne. Nem nagy kunszt, viszont tényleg nagymértékben meggyorsítaná és lerövidítené a menetidőt.
Az állításod nem állja meg a helyét. Egyfelől nincs túl sok olyan, hogy villamos keresztezné egymás útját, márpedig amit én mondok, az főleg erre vonatkozna. Másfelől az még ritkább, hogy két villamos egyszerre érkezne egy ilyen kereszteződésbe, és nyilván azt természetes, hogy ilyenkor nem adnak mindkettőnek szabad pályát, hogy jól ütközzenek össze. Ez részedről egy elég erőltetett ellenérv volt. Tehát az ilyen ritka esetekben is simán megoldható, hogy először megy az egyik villamos és az azzal párhuzamos autós forgalom, majd a másik villamos.
#35 Budapesten. Egy kis segítség ha még nem tűnt volna fel hogy nem csak párhuzamos tömegközlekedés van:
#36, ne haragudj, konkrétan hol van keresztbe villamos?
Nem ismerem ennyire Pestet és azzal a térképpel nem voltam kisegítve.
Valóban, ha nem is túl sok helyen, de azért vannak villamoskereszteződések.
De mint mondottam, ezekben a kereszteződésekben nyilván a nagyobb forgalmú villamosnak kell elsőbbséget adni, vagy amelyik előbb jön. Ennek az ésszerű arányát közlekedési szakemberek nyilván ki tudják találni, és az sem egy technikai bravúr, hogy ha az egyik irányban szabad a pálya villamos közlekedés miatt, a másik irányból tiltás van, nem nyitnak még villamos számára sem.
Tehát ez kifejezetten az autósokkal szemben jelentene igazán előnyt, keresztforgalmi miatti megállás csak keresztirányú villamos miatt lenne, ahogy írtam, de ilyen kereszteződés nincs túl sok, és ahol van, ott sem túl sűrű a forgalom, így kicsi a valószínűsége a konkrét villamos találkozásnak, vagyis hogy bármelyik villamosnak meg kelljen állni.
Továbbra is azt mondom tehát, hogy ez jelentős megoldás lehet a villamosok menetidejének jelentős csökkentésére.
Természetesen nem lehet olyan villamoskereszteződés, ahol kétpercenként jár a villamos és keresztben is kétpercenként járna villamos, mert az a villamos és az autós forgalmat is ellehetetleníti, tehát ha 4-es metró helyett villamost építenek, akkor a Rákóczi tér környékén netán a Blahánál (hisz ott már van villamospálya, a Keleti felé, és más villamosokat is kiválthatott volna ezen szakaszon, vagy konkrétan azok járhattak volna egészen Kelenföldig, tehát már csak ezért is logikusabb lett volna) ott nyilván alagútban kellett volna körút alatt átvezetni a villamospályát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!