Miért kedvező a Momentum politikája a fiatalok számára? Én fiatalként nem látok semmi olyat tőlük, ami nekem hasznomra válna.
"Vagy ha nem beszólás volt a szavazás intézményés hsz.-od, akkor végképp nem értem mi.
Arra reagálva csak viszont realista vagyok. "
Beszólás is volt, de nem azért, amit most ebben a hozzászólásban teljesen korrekten kifejtesz, hanem azért, mert azt éreztetted (/azt éreztem ki a soraidból), hogy a Momentumnak, mint pártnak hátszó szándékai vannak a MÁV megreformálásával és egyáltalán nem szempont az, hogy az tényleg jobban működjön.
A kivitelezhetőség és a szándék kifogásolása két különböző dolog, és a beszólásommal arra akartam utalni, hogy ha mindenkinél/mindenben rossz szándékot feltételezel, akkor tényleg nem érdemes foglalkozni semmivel sem.
" hogy ha mindenkinél/mindenben rossz szándékot feltételezel, akkor tényleg nem érdemes foglalkozni semmivel sem."
Ezt teljesen korrektül látod, ilyen vagyok, és ezzel nem a momentumot akarom lehúzni, kb. random csoportra elmondanám random országban.
Azért amikor belefeletkezek a tennivalókba, akkor nem ez a pesszimizmus van elöttem. Így lehet akár teljes életet is elni.:)
"Azért amikor belefeletkezek a tennivalókba, akkor nem ez a pesszimizmus van elöttem. Így lehet akár teljes életet is elni.:)"
Nagyon igaz. Szeretek politikával foglalkozni, de ami itt megy az néha tényleg a főbelövés határához sodor. Ha a fiatalok kicsit is hasonlóan éreznek, akkor szerintem nem azért szavaznak a Momentumra, mert elhiszik, hogy olcsóbb lesz a MÁV, hanem mert megunták azt a sok sz"rságot, ami itt folyik.
Bár én pont nem vagyok ennek a pártnak a híve, mindig a szavazások előtti órákban/percekben döntöm el, hogy végül hova adom a voksom, de megtudom érteni, az ilyen embereket. Lehet én is boldogabb lennék, ha nem fáradnék ezzel.
Miért okoz a privatizáció áremelkedést, ha az állami szereplő mellé érkezik egy magánvállalkozó is?
Légyszi vezessétek le :)
"
A te levezetésed alapján akkor a repülő olcsóbb mint az autó, mert kaptam decemberben akciós jegyet a wizz nél 17 euróért hannoverből pestre?
Meg nyilván az ember napi utazását az iv teszi ki berlinből Frankfurtba. :D
Hidd el, a legröbb ember, ahogy én is, 35 km-eket ingázik, és itt nekem jobban megérte az autó. Egyszer kellett munkából menni ennyit a szerelőhöz az autóért, 8 euró volt a jegy. Az 5liter benzin. V8 cal is 50 km, a diesellel meg majdnem 100.
Úgyhogy a frankfurti jegyár rohadtul hidegen hagy, attól nekem a napi bejárás nem lesz olcsóbb."
Persze, mert nyílván ha rendszeresen vonattal ingázol ugyanazon az útvonalon, akkor mindig jegyet veszel és nem bérletet igaz? :) Nézd meg, hogy mennyi a bérlet (+ ebből ugye mennyit támogat a munkahelyed, Magyarországon ez 86%) és utána lehet számolni, hogy anyagilag jobb-e az autó vagy sem ;)
A frankfurt-berlin pedig csak szemlétető példa volt, bármelyik másik útvonalra is megfelelő.
Továbbá érdemes lenne számolni az autó szervízköltségével,amortizációjával és máris igen magas szám jön ki.
Bárki nyugodtan kiszámolhatja, hogy mennyit költ összesen autóra 1 évben (üzemanyag,szervíz,biztosítás,értékcsökkenés stb), garantálom, hogy legalább 2 db éves MÁV VIP kártya kijön belőle.
35 inkább megfordítanám a dolgot. Vezesd le te pontosan hogy miért kellene fordítva lenni.
Nekem csak a banki szektorban van némi összehasonlítási alapom. Állami banknál vagyok(legalábbis nagy rész van benne), és ez a bank a legolcsóbb még egy másikkal amit szintén az állam támogat. Olcsóságon értem a számlavezetési díjat stb. De az ingatlanhitel is messze a legkedvezőbb.
Cserébe néha vannak leépítések, összevonások, meg néha mentik őket.
Engem mint átlagfelhasználót nem érint.
Vannak viszont kisebb privát bankok, ott minden drágább. Vagy svájci privát hitelintézetek, ahol jóval magasabb a kamat.
Miért kéne máshol másképp lenni?
"Persze, mert nyílván ha rendszeresen vonattal ingázol ugyanazon az útvonalon, akkor mindig jegyet veszel és nem bérletet igaz? :) Nézd meg, hogy mennyi a bérlet (+ ebből ugye mennyit támogat a munkahelyed, Magyarországon ez 86%) "
A leírt példám egy konkrét polda volt tavalyelöttröl, akkor csodálkoztam rá, hogy mennyire nem buli. Ráadásul az óránkénti vonattal nem vagyok elörébb, ha 8t-ól dolgozok, vagy négyig vagy éjfélig.
Nemrég váltottam, most kb 12km az ingázásom. 80 euró a bérlet. Ha egyesével venném a jegyet akkor igen duplája lenne. De ha most nem a V8-at veszem, hanem a dieselt, é legyen a fogysztása 7 liter mert rövid a táv. Az kb 500 km egy hónapban, 1.3 euróval számolva 45 euró.
A DB ad bizonyos cégeknél kedvezményt ha 1 évre veszek abo-t, akkor lenne kb 60 euró a bérlet, plusz a cég parkolóproblémákkal küszködik, így a cég is sdns hozzá 22 eurót, ha lemondok a parkolóról. Fogjuk rá, hogy ekkor egy árban lenne, és mßeg jßol is járnák, ha többet buszozgatnék mint a napi oda-vissza.
De valahogy nagyon kevesen vállalják ezt be.
A 86% támogatás nagyon bökezü. Nem gondoltam volna hogy ez létezik még, 12 éve így vonatoztam még.
"
35 inkább megfordítanám a dolgot. Vezesd le te pontosan hogy miért kellene fordítva lenni.
Nekem csak a banki szektorban van némi összehasonlítási alapom. Állami banknál vagyok(legalábbis nagy rész van benne), és ez a bank a legolcsóbb még egy másikkal amit szintén az állam támogat. Olcsóságon értem a számlavezetési díjat stb. De az ingatlanhitel is messze a legkedvezőbb.
Cserébe néha vannak leépítések, összevonások, meg néha mentik őket.
Engem mint átlagfelhasználót nem érint.
Vannak viszont kisebb privát bankok, ott minden drágább. Vagy svájci privát hitelintézetek, ahol jóval magasabb a kamat.
Miért kéne máshol másképp lenni?
"
Pl. maradjunk a tömegközlekedésnél. Vajon miért nem indít már az állami busztársaság külföldre buszokat (volánbusz), és miért szervezi ki a szolgáltatást a magánkézben lévő flixbusnak? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!