Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Drágább lesz a vonatjegy ha...

Drágább lesz a vonatjegy ha privatizálják a MÁV-ot? A Momentum ugye privatizálni akarja

Figyelt kérdés

2020. jan. 1. 21:36
 1/10 anonim ***** válasza:
77%
A második állítás egy hazugság, az első csak azért nem mert az egy kérdés. Egyébként az adott cégtől függ, hogy hogyan tartják az árakat.
2020. jan. 1. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Miért hazugság?Cseh Katalin kimondta nyíltan hogy privatizálni akarja
2020. jan. 1. 22:09
 3/10 anonim ***** válasza:
66%

"Miért hazugság?Cseh Katalin kimondta nyíltan hogy privatizálni akarja"

Ne pazarold rá az idődet, ezeknek a szavazóik még a tényeknek sem tudnak hinni, egy álomvilágban élnek mint a Fidesz szavazók.

2020. jan. 1. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
94%

Próbálj meg olyat mondani ami olcsóbb lett az elmúlt években a privatizálásától!

Nekem nem sikerült ilyet találni.

2020. jan. 1. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 árokpart ***** válasza:
87%
Nem feltétlenül lenne drágább, sőt mivel hatékonyabban működne a fenntartása sem kerülne ilyen sokba.
2020. jan. 1. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
44%

"Cseh Katalin kimondta nyíltan hogy privatizálni akarja"


Ha ezt tudod idézni akkor hajrá.

2020. jan. 1. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

#6

Tényleg kimondta, azonban a Momentum nem tett ilyen közlést. Szóval vagy vele mondatták ki vagy ez csak egy személyes terv.

2020. jan. 1. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Az Egyesült királyságban megpróbálták privatizálni a vonatot, és nem sikerült túl jól. Mivel a vonatközlekedés a természeténél fogva teljesen monopolisztikus, ezért privát rendszerben baromi rosszul működik. A privatizáció fő előnye a szabad verseny, ami ebben az esetben nincs meg. Tehát semmi előnye nincs. Drágább lenne a jegy, kb. minden kedvezményt eltörölnének, veszteséges vonalakat bezárnák, stb.
2020. jan. 1. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Hülye kérdés.


Nem lehet teljesen privatizálni a mávot, max új piaci szereplő léphet be a máv MELLÉ.

Ugyanis a GVH ilyen kaliberű privatizációt biztosan nem enged, hiszen egy adott vállalat monopol helyzetbe kerülne.


Ha viszont a máv MELLÉ kerülne be egy magántársaság (Flixtrain vagy pl. Regiojet) az mindenképpen az árak csökkenését jelentené. Lásd: Németország,Csehország.

2020. jan. 1. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nem a MÁV-ot akarják privatizálni. Sőt, nem is a MÁV-Startot, ami a személyszallítást végzi, és amire te gondolhattál. A közszolgáltatási piacot akarják megnyitni. Ez azt jelentené, hogy a MÁV-Starton kívül más (magán) cég is végezhetne belföldi személyszállítást közszolgáltatási szerződés keretében. Ez elvileg azért lenne jó, mert verseny alakulna ki, az pedig a Startot és az új magán cég(ek)et is a szolgáltatási színvonal emelésére ösztönözné. Vannak országok, azol ennek bevált gyakorlata van, pl. Csehország (persze ott a pályavasút nem tesz keresztbe a magáncégnek, Mo.-n ez nem tudom, működne-e). Nem tudom, hogy a Momentumnak mi az álláspontja a kérdésben, de ez a dolog egy nemzetközi trend, sőt talán EU-s kötelezettég is (ebben nem vagyok biztos).
2020. jan. 9. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!