Van egyáltalán még olyan dolog, ami jól működik ebben az országban?
- Gazdasági növekedés
- Infrastruktúra
- Közbiztonság
- Rekordméretű turizmus
- Rekord alacsony munkanélküliség
- Bőkező családtámogatási rendszer
Ahogy #2 is írta, alapvetően működik minden - csak még sok a javítani való. De ugyanezt más országokban is el lehet mondani.
Valahogy nem olvastam a tömegesen megjelent cikkekben az ellenzéki médiában, hogy sikerként írnának az oktatásban a PISA teszteken elért jobb eredményről. Ehelyett ilyen címeket tesznek be: "A valaha volt második legrosszabb eredményt mérte a magyar tanulóknál a friss PISA-teszt". Nehogy már azt érezhesse az olvasó, hogy az elmúlt évtizedek folyamatos romlása után sikerült javulni és jobb eredményt elérni - még a végén megdőlne a ballibek meséje az összeomlott oktatási rendszerről.
Minden másban is ugyanígy csak azt emelik ki ami rossz vagy olyan módon állítják be, mintha romlott volna. A valóság ezzel szemben kézzel fogható mindenki körül: tömegek állnak sorba vásárolni még a fizetést megelőző napokban is, 6 éve folyamatosan minden hónapban többet vásároltak a magyar emberek, már most szinte telt házra le vannak foglalva a szállodák az ünnepek idejére, pedig emelt áron dolgoznak. A magyar diákok sorra érnek el előkelő eredményeket versenyeken, innen veszik fel a legtöbb diákot a nagy nyugati egyetemekre. Sikeresen rendezzük meg sorra a sport világversenyeket stb. stb.
#5 Pontosan azt csinálod amit leírtam.
Már nem egyszer leírtam - szerintem neked is - a PISA tesztet pár 15 éves írja meg. Nem az összes és nem egy iskolába járó diák vesz részt benne, csak 5250 a több, mint 80 ezerből.
Mivel a 15 évesek írják meg, az eredményük a korábbi oktatási rendszert minősíti - hiszen mindig felmenő rendszerben történnek a változások. Vagyis a 2018-ban 15 évesek ha ekkor 8. osztályosok, még 2010-ben voltak elsősök. Az Orbán kormány oktatási változtatásai a 2011/2012-es tanévtől léptek életbe, ezt a korcsoportot csak a felső tagozatban érintette. Ez az év, a 2018-as PISA tesz még egy átmenetet mutat be, sem arra nem jó hogy rossznak, se arra hogy jónak mondjuk ki belőle az új rendszert, mindegy milyen jók lettek volna a felmérés eredményei.
Arra viszont jó, hogy megmutassa, a romlás nem folytatódott, ami korábban folyamatos volt minden egyes felmérés esetén. 2009-ben nem a legjobb volt az eredmény, hanem csupán tartotta a korábbi helyzetét.
"2009-ben az OECD-országok átlaga szövegértésből 493, matematikából 496, természettudományból pedig 501 pont volt.
• A magyar eredmények szövegértésből 494 (13–22. helyezés a jelenlegi 34 OECD-országból), matematikából 490 (18–28. helyezés), természettudományból pedig 503 pont volt (13–21. helyezés).
• Jelentős fejlődés következett be a szövegértés terén: 14 ponttal emelkedett a magyar tanulók átlageredménye 2000-hez képest, ezzel elértük az OECD-átlagot.
• Természettudomány terén az eredmény változatlan 2006-hoz képest, továbbra is az OECD-átlag szintjén van.
• A magyar matematika-eredmény (490) továbbra sem változott, ám mivel időközben csatlakoztak az OECD-hez gyengébb átlageredményű országok, az OECD-országok átlaga 2009-ben már 496 pont, így a magyar eredmény most átlagos."
És mielőtt ezzel jönnél. nem, akkor nem az Orbánék voltak kormányon, a ballib kormányzat oktatási politikusai jelentették meg ezt a hivatalos szöveget a felmérésről.
Tehát Gyurcsány a hibás.
10 év után is azt a majmot vádoljátok. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!