A versenyszféra átvehetné az oktatást? A liberális értékrend jobb lenne?
Azt hallani, hogy ilyen meg olyan rossz az oktatás. Miért nem lehetne, hogy ha úgyis kapitalizmus és liberalizmus van, akkor a versenyszféra venné át az oktatást cakkum pakk az egészet?
Rengeteget fizetünk az iskolák fenntartására, tanárok, menzások, takarítók fizetésére. Mi lenne, ha az egész oktatási rendszert a multik vennék át. Összeszámolná a különböző cégek mennyi dolgozó kellene nekik a jövőben és annyi gyermeket képeznének. Ülhetnének a cégeknél. Járnának oda napközibe a szülők.
Rengeteg előnye lenne. A diákoknak akik humán területen akarnak dolgozni, nem kellene matek differenciál egyenleteket meg algebrai krixkraxokat tanulniuk. Fordítva is. A leendő mérnökök nem hallanak majd verselemzést. Reneszánszról, líráról, versekről nem is hallanának sosem. Aki portás, diszpécser lesz meg nem is kell tudományos könyvet elővennie soha. Jólhangzik?
Teléjes egészében átvennék a cégek az oktatást és már az elején azokat a készségeket oktatnák amire szüksége lesz a gyermeknek. Amire nem azt meg feleslegesen miért oktatjuk beléjük évtizedek alatt szürrealizmus, kubizmus meg kantumfizika minek egy szakmunkásnak?
Lennének pl TESCO-s gyerekek, akik odajárnának. Figyelnék az árufeltőltők meg eladók munkáját. Tanulnának pénztárt. Akár már 15-16 évesen is elkezdhetnének bekerülni a munka világába. Ezzel nemhogy kevesebb pénzt vinnének el a taníttatásukra, de vissza is dolgoznának sokat a mi nyugdíjunkra és az államadósság fedezésére. Meg jutna nekik is. Csak jobb pénzt keresni 16-19 évesen játékgépre amit szeretnél, mint a szülőtől kuncsorogni. Nem?
Már most is félig ez van.
Ahelyett hogy itt okoskodsz, menj, irasd be a gyerekedet egy magániskolába!
A magániskolában is ugyanaz a tananyag, csak ott fizetek érte. Miért ne tanulják a gyermekek kezdettől fogva céltudatosn azt ami lesznek. Minek egy kisgyereknek fukcionálokat, szukszcesszív approximációt tanulnia, ha nem mérnök lesz hanem csak szalaggyári munkás vagy ügyvéd?
Mi értelme beleverni a fiatal nebulóba a verselemzés, reneszánsz, lírikus zagyvalékokat, ha mérnök vagy fizikus akar lenni?
Amit itt leírtál abba az irányba alakítják át most az oktatást. Kevesebb a gimnáziumi hely, több a szakképző.
Igen, ne érettségizzen mindenki, de azért én tartok attól hogy átesnek a ló túloldalára, ugyanis a gimnázium azért jó, mert általános tudást ad.
Gondolj bele, kiképeznének téged 18 éves korodra a szalag mellé, aztán a robotizáció miatt bezárna a szalag. Mit tennél?
Egy gimnazista sokkal könnyebben átképzi magát.
"A diákoknak akik humán területen akarnak dolgozni, nem kellene matek differenciál egyenleteket meg algebrai krixkraxokat tanulniuk. Fordítva is. A leendő mérnökök nem hallanak majd verselemzést. Reneszánszról, líráról, versekről nem is hallanának sosem. Aki portás, diszpécser lesz meg nem is kell tudományos könyvet elővennie soha. Jólhangzik?"
Inkább ostobán hangzik, ahol még a mainál is hülyébb gyerekek lépnének ki az iskolákból annak befejezése után.
"G"ondolj bele, kiképeznének téged 18 éves korodra a szalag mellé, aztán a robotizáció miatt bezárna a szalag. Mit tennél?"
Robotot gyártani mennék szalag mellé
"Amit itt leírtál abba az irányba alakítják át most az oktatást. Kevesebb a gimnáziumi hely, több a szakképző."
Helyes, ugyanis ez reális
"Egy gimnazista sokkal könnyebben átképzi magát."
Ez sem igaz. Ugyanúgy nem tud semmit egy gimnazista sem csak amiből felvételizett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!