Miért van az, hogy egyetlen stadiont, vasutat vagy egyéb beruházást sem tudnak soha annyi pénzből megvalósítani, mint amennyit eredetileg számoltak rá, hanem mindig a többszörösébe kerül végül?
#10 Pontosan emiatt módosították évekkel ezelőtt a beruházásokról szóló törvényt és megkötötték az ilyen lehetőségeket, lekorlátozták azt, hogy a költségek milyen mértékben csúszhatnak el. Nem tudom melyik ez a törvény, de évekkel ezelőtt sokat cikkeztek is róla, hogy az ilyen nagy beruházásoknál már nem szaladhatnak meg a költségek. Pár %-os eltérés van alapból benne a rendszerben, de bizonyos eltérés felett már részletes indoklással előre kell az eltérést - a költségnövekedést indokolni és engedélyeztetni.
A pályázónak eleve fel kell mérnie hogy ha egy beruházás 3 évig tart akkor az alatt lehetnek költség növelő tételek amiket le kell nyelnie. Az viszont ha egy alapanyag drágul meg közben, arról nem tehet, vagy mondjuk ha a beruházást időközben elöntötte egy árvíz és kitolódik a megvalósítása, többlet költség keletkezett a kárelhárításból, netán kell egy árvízvédelmi megoldás is a beruházáshoz hogy ne ismétlődhessen meg.
A beruházások minél alacsonyabb szinten vannak annál valószínűbb a haveri leosztás és a megbeszélt ár. Magasabb szinten már messzebb van a pályázat elbírálója a kivitelezőtől. A legnagyobb beruházások meg eleve más rendszerben folynak, nekünk mezei halandóknak az már nem belátható világ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!