Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az, hogy egyetlen...

Miért van az, hogy egyetlen stadiont, vasutat vagy egyéb beruházást sem tudnak soha annyi pénzből megvalósítani, mint amennyit eredetileg számoltak rá, hanem mindig a többszörösébe kerül végül?

Figyelt kérdés
Illetve ehhez kapcsolódóan: ha az adott cég soha nem tudja annyiért elkészíteni az adott beruházást, mint amennyiért nyerte a tendert, akkor miért mindig őt választják mégis későbbi beruházásokra is?

2019. aug. 24. 21:12
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Ez az inkompetens politikai döntéshozók felelőssége.

Amikor egy szakembernek nyilvánvaló, hogy az adott műszaki tartalom a megajánlott összegből nem valósítható meg a politikai komiszár kihirdeti a tendergyőztest.

Aztán a vállalási összegből ugye ki kell fizetni az alkotmányos költségeket is amik ma a költségvetés jelentős 30-40% részét teszik ki. Tehát a műszaki tartalom köszönőviszonyban sem lesz a tenderanyaggal. Itt vagy árat emel a vállalkozó vagy használhatatlan lesz a beruházás.

Aztán legyen olyan felelős műszaki vezető aki aláírja.

2019. aug. 24. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Mert könnyebben átmegy mindenféle engedélyezésen ha alacsonyabb az ár, az ellenzék meg (ha olyan?) Brüsszel sem köt bele (reális ár). Amikor már félig megvan, akkor lehet (magyar iparosoknál is jol ismert szoval) stájgerolni, mert a megrendelö (vagy az adott beruházást ellenzö) sem szeretné ha az eddigi pénz eluszna. (Persze ez a pénzeluszás nem volt szempont amikor Simicskát kellett mindenhonnan kirugni.)
2019. aug. 24. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
4%

Amikor elvégzik a tervezést és eldöntik a beruházást, akkor még csak elkezdődik a hosszú eljárási szakasz. Az uniós szabályok szerint egy pályázatot közzé kell tenni meghatározott idővel (több hónappal) azelőtt, hogy azon pályázni lehetne. A beadásra is kell időt hagyni majd az elbírálásokra is. A pályázat nyertesének kihirdetése után kezdődhet a valódi tárgyalás a pontos részletekről és indulhat meg a valódi tervezés. Akkor éppen úgy csak egy hozzávetőleges költségvetést tudnak készíteni ,mint egy házépítésnél, mert a hozzá szükséges anyagok, gépek árai változnak folyamatosan. Ilyen nagy beruházásoknál meg rengeteg buktató lehet út közben is.

Csak gondold át hogy egy családi ház építésénél már eleve hónapokba telik a tervezés, engedélyek beszerzése és mire valóban meg kell venni a cserepet vagy az ablakokat, azok már nem ugyanannyiba fognak kerülni, mint amikor fél évvel korábban megnézték. Ahogyan ha kiderül hogy az alaphoz több beton kell és vasalni is kell mert még sem olyan a talaj mint feltételezték, vagy hogy a talajvíz feljön és külön szigetelés kell a pince falához meg vízelvezető rendszer, ha a szomszéd közben még sem engedi meg hogy arra nyíljon a garázskapu stb. akkor mindig nőnek a költségek.

Az ilyen nagy beruházásoknál rengeteg változás történik és nagyon hosszú idő alatt készülnek el.

De a médiahírekkel ellentétben a valóságban nem futnak ki olyan nagyon a költségekből. A tervezéskor kalkulált összeg és a valós megvalósulás között láthatsz gyakran nagy különbséget, hogy pl. bejelentik hogy 14 milliárdért építenek fel egy önkormányzati épületet, majd kiderül hogy 21 milliárdba került amire kész lett. De közben nem csak az, nem csak úgy került bele a megvalósításba és maga a nyertes pályázat vagy megbízás már 20,4 milliárdról szólt. Ebből lett 2 éves beruházás után 21 milliárd.

2019. aug. 24. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
90%

# 3


Hány EU-s pályázatban vettél már részt?


Azért azt megnézném, amikor te mész az EU-hoz reklamálni, hogy igen nyertél pénzt, de közben kétszer annyi lett a gépek állomány, meg a bérköltség és ezt tessék kifizetni.

2019. aug. 24. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Azért nem véletlen, hogy 131 kevert projektből, ami igen komoly infrastrukturális beruházások voltak és eléggé szigorú finanszírozási szabályai voltak, 35-t valósítottak meg az új tagállamok között, ebből 24-t Lengyelországban és csak 1-t Magyarországon.
2019. aug. 24. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

#4 Ha már kötekedni akarsz, próbáld meg értelemmel.

De legalább olvasd el rendesen amibe bele akarsz kötni - akkor kevésbé égeted vele magad!

Nem volt szó eu-s pályázatokról. Az EU tagállamaként Magyarországot is kötik a szabályozások. A magyar költségvetésből történő pályáztatások során is.

Tényleg ennyire nincs semmi probléma hogy ilyesmikkel kelljen bepróbálkozni?

2019. aug. 25. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
90%
Lefordítom a #6-os választ: hopsz, a korábbi válaszomban írt 50%-os emelkedést sem tudom garázskapuval magyarázni, izé.. vannak szabályok! Ha nem érted, mire gondolok, nézz utána a témának na boldog karácsonyt
2019. aug. 25. 01:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
0%
#7 Aha. Szóval nem te nem értettél meg semmit a szövegből, nem te próbáltál hülyeséget belemagyarázni, nem te buktál meg vele - á nem. Persze.
2019. aug. 25. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 taicho316 válasza:
100%
pl azért mert egy nagyon nagy projekt számtalan kissebb feladatból tevődik őssze és bár komplett tervező osztály szokott dolgozni valami apróság mindig kimarad amit utánna vagy nagyon nehéz pótolni mert általában a befejezés előtt derül ki vagy emiatt az egész mutatványt újra kell kalibrálni itt egy pl ( megtörtént eset): a tervező elküldte a kiviteli terveket a légtechnika kivitelezőjének az nekiugrott kábelezni konzolt szerelni stb stb megghozatta az elszívókat idomok stb légkezelő berendezéseket stb csakhogy időközben elvégeztek a gépészek, vizesek villanyosok stb és a légtechnikának nem maradt hely. ezért újat kellett venni mindenböl ezután beépíthették a légtechnikát .persze a többi szakág is csúszott emiatt és rengeteg volt a pótlás, amit persze horror áron végeztek
2019. aug. 27. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
Országos szinten nincs rálátásom ezen dolgok kulissza titkaiba!Községből lett kis városban lakom,itt mindnki ismer mindenkit és titok szinte nincs.Önkormi meghírdet egy tendert a haver cimbi cége a megsúgott eddigi pályázatok alapján beárazza az ajánlatát a legkedvezőbb alá. Mindenki tudja ,hogy ennyiből tisztességgel nem végezhető el a munka. A törvény, viszont módot ad a menet közbeni előre nem látható költségek miatti árdrágításra a kivitelezés közben. Lehet, hogy ezt a sémát rá lehet akasztani a nagy pályás tenderekre is ?!.
2021. máj. 14. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!