Az EU-n belül az autó adás-vételt miért nem egységesítik?
Ha, már szabad piacnál tartunk,akkor ennek is egységesnek kellene lennie.
Több EU tagállam, közük Magyarország is, diszkriminálja a azokat a külföldieket, akik autót adnának el Magyarországon.Különösen a reg adó, meg az egyéb lehúzásokra gondolok.Ezeket el kellene törölni.
Miért nem mindegy, hogy Kristóftól veszem Debrecenben,Hanstól Drezdában vagy Alejandrótól Madridban?
Értelemszerűen, az a befutó,akinek a legjobb ár-érték arányú az áruja.
Ha hasonló kilométeróra állással,hasonló szervizháttérrel,de azonos modellek közül választunk, akkor az ár dönt.Ha Hansi olcsóbban adja, akkor értelemszerűen ő lesz a befutó.
Nyugat-Európában a használt autónak nincs akkora értéke.
Magyarországon, hiába keresek átlag felett, nem engedhetek meg egy 10 milliós autót.
Így, 3-4 éves modellekben gondolkodom.
Nyugat-Európában a kiszemelt modellek 20-25 százalékkal olcsóbbak, mint Magyarországon.
De a régebbiek főleg ,10-15 éves autók szinte gombokért elvihetőek.
1#
Lényegtelen.
Ez olyan, mintha adót vernének ki a fejhallgatódra, amit mondjuk Svédországból rendelsz.
Mások az adók, pl. ÁFA.
Te most egyébként alá akarod ásni a magyar nép szabadságharcát az elnyomó Brüsszel ellen, hogy csökkentsd a magyar nép szuveneritását ezzel az EU-integráció-izével?
Nem egészen, minden országban a saját törvények, kereskedelmi elöíráok vannak és ezeket senki nem akarná egységesíteni.
De te bármikor vehetsz Nyugat-Európában autót "olcsón"
"Több EU tagállam, közük Magyarország is, diszkriminálja a azokat a külföldieket, akik autót adnának el "
Nem diszkriminálja. A külföldi nem Magyarországon adja el, hanem otthon. Te fogod ide hozni ha megveszed. Sőt, a regisztrációs adót nem befolyásolja hogy honnét származik. Németország, Hollandia, Magyarország egyre megy. Első magyarországi forgalomba helyezéskor fizetni kell!
A regisztráció azért van, hogy ne hozzák be a sok ócskavasat az országba. Össze lehet hasonlítani egy Euro5,Euro6-os motorosra jóval kevesebbet kell fizetned, mintha Euro4 vagy az alattis autót hozol be.
Itt az oldal ahol számolgatni tudsz:
Nem volt túl meggyőző, a #2. hozzászólásban említett példád. :)
Szerinted a párizsi monsieur Duboistól megvásárolt 3éves Renault Fluence, éppen olyan gazdasági vonzatokkal bír, mint egy Svédországból rendelt fejhallgató?
Szerintem nem......
Az EU azért jött lére, hogy valamennyire egységesítse Európát, szabad versenyt, szabad piacot teremtsen.
Ezért van az, hogyha mondjuk a spanyol alma és a görög alma ugyanolyan finom, de a görög olcsóbb, akkor azt veszed meg.
Ezek a külföldi autóvásárlást sújtó lenyúlás olyan, mint a vám.
Az meg teljesen lényegtelen, hogy egy 11 ezer forintos fejhallgatóról, vagy egy 8 milliós Opelről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!