Az USA gyakorlatilag Európa javított verziója?
Az USA-ban minden európai nemzetiségből megtalálható valamennyi, az orosztól a spanyolig.
Megnézve az országot, a gazdasági, katonai erejét, olyasmi, mint az európai birodalmak fénykorukban.
Emellett, hatalmas a jólét.
Az építészet,utcaelrendezés szintén logikára épül.Amerikába költözött európaiak terveztek, látszik, hogy igyekeztek kijavítani Európa hibáit.
Például, az utak nagyon szélesek.
Amikor kint jártam, csak ámultam, micsoda fejlett autópályarendszerük van.
Elsődlegesnek tekintik az egyén kényelmét.
Aki teheti autóval jár, mert az kényelmes.A kocsik nagyok kényelmesek, ez az elsődleges.Nem az a flancolás, ami Európában van, hogy "rossz műanyag, jó műanyag,kopogós műanyag, sokat fogyaszt".
Általában minden olyan ésszerű, logikus,egyszerű Amerikában.Igyekeznek nem túlbonyolítani a dolgokat.
A sokat szidott oktatási rendszerük sokkal élvezetesebb,mint az európai.Ott az a fontos, hogy jó szakembereket képezzenek és nem az, hogy mérnökként vagy orvosként az ember a lírai absztrakcióról is tudjon beszélni.
Az amerikai szakemberek világszintén nagyon jónak számítanak.
Árnyoldalai is vannak ám.
- A tömegközlekedés elég rosszul szervezett.
- Az autók sokat fogyasztanak, ezért ők is kezdenek áttérni a kisebb, olcsóbban fenntartható, európai modellekre.
- Óriási mértékű még mindig a pazarlás.
- Európából importálják az orvosokat, mert állítólag az orvosképzésük elég gyenge. A fizetős egészségügyi modellt is sokan szidják.
- Nagyon magas az egy főre jutó börtönlakók száma. Talán a legmagasabb a világon.
Európával azért nehéz összehasonlítani, mert itt nemzetállamok vannak, különböző kulturális örökséggel, történelmi múltakkal. Sok a műemlék is, ami megakadályozza például a városokon belüli úthálózat szélesítését.
Ezzel szemben az USA területe gyakorlatilag egy szabad földdarab volt, miután kiirtották az őslakosait.
"- A tömegközlekedés elég rosszul szervezett."
Ez mégis hol tapasztaltad, mert én ilyet Bostonba és New Yorkba nem tapasztaltam.
"- Az autók sokat fogyasztanak, ezért ők is kezdenek áttérni a kisebb, olcsóbban fenntartható, európai modellekre. "
Hát nem tudom mennyire igaz, mert innen nézve nagyon olcsó a benzin, átlagban 2,30 körül láttam egy gallont, ami azt jelenti, hogy 170 forintba kerül egy liter benzin.
"Ez mégis hol tapasztaltad, mert én ilyet Bostonba és New Yorkba nem tapasztaltam."
Igen, kis helyeken viszont kocsi nélkül létezni elég bonyolult.
Tudom, hogy olcsóbb a benzin, ugyanakkor sokszorosan annyit autóznak, mint egy európai, a távolságok is nagyobbak. Nem én találtam ki, hogy egyre kisebbek és könnyebbek a gépjárműveik, és a japán márkák is hódítanak.
Hagyjuk már ezt a kocsis/buszos hülyeséget.
Sehol nem járnak a pusztában buszok.
Főleg, h náluk olyan az autó, mint nálunk a bicikli.
Ezen vergődni nettó hülyeség.
Vannak árnyoldalak, de ez pont nem az.
"Főleg, h náluk olyan az autó, mint nálunk a bicikli."
Tudom, csak annak nem, akinek nincs autója vagy jogsija, vagy nem töltötte be a 16-ot - vagy épp túl idős.
Építészeti szempontból pedig nem a logika miatt van különbség, hanem azért, mert azok új városok voltak. Ezzel szemben London, Párizs és a legtöbb európai nagyváros folyamatosan fejlődött az ókor vagy középkor óta és ezek mind erődök és voltak. Ezzel szemben USA legtöbb városa tervezett város, amiket a nulláról építettek fel.
"Igen, kis helyeken viszont kocsi nélkül létezni elég bonyolult."
Hát nagyon kevés helyen van ez megoldva, szerintem sem itthon, sem Németországban nem jobb a helyzet(innen vannak még tapasztalataim)
vagy nem töltötte be a 16-ot - vagy épp túl idős."
Bocs, szal ebben igazad van.
De most belátható, hogy ezt megoldani nagyon nem lehet.
Egy ekkora országban buszokat indítani pár ember miatt elég necces.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!