A kínaiak, hogy csinálták, hogy a nullából pár év alatt világmárkáik lettek?
Autóiparban nem remekelnek a kínaiak.
Viszont, kütyükben, távközlési eszközökben a világ toplistájára kerültek.
Komoly versenytársaik a nyugati márkáknak.
Szinte a nulláról indultak, gyakorlatilag a semmiből nőttek ki ezek a márkák, amik most már majdnem uralják a kütyüpiacot.
Ilyesmi, egyik kelet-európai országnak sem sikerült.
Még Oroszországnak sem, pedig ott még a nyersanyag sem probléma.
A kelet-európai országok meg csak sínylődnek, nincsenek világmárkáik, amik voltak azok vagy csődbe mentek a 90-es években, vagy felvásárolta a konkurencia.
Hihetetlen, hogy egy korrupcióban hiányt nem szenvedő pártállam magasabbra jutott.
Az pedig kevés, hogy "mindent Kínában gyártanak, aztán az almagyárban megtanultak a kínaiak telefont gyártani". Nálunk meg Audikat gyártanak, Szlovákiában Volkswageneket, még sincsen egyik országnak sem saját autómárkája.
kínai recept:
1, vadkapitalizmus
(nincs nyugdíj, nincs szociális háló, munkásoknak nincsenek jogaik)Fillérekért dolgozó tömegek.
2, a környezet kifosztása
3, ipari kémkedés, másolás, lopás
4, nagy mértékű állami szerepvállalás, hazai vállalatok széttámogatása
5, a külföldi versenytársak betiltása, ellehetetlenítése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!