Az EU miért szabályozza ilyen eszetlen módon az autóipart?
Főként, az európai kibocsátási normák szabályozására gondolok.
Autóiparban dolgozom, mindig hüledezek ezeken a logikátlan szabályozásokon.
Természetesen, én sem értek egyet azzal, hogy egy 2016-os common rail dízelmotor úgy füstöljön, mint azok a piros MTZ traktorok, amikről faluhelyen sokat látni.
Ezeket a normákat olyan emberek hozzák, akik nem értenek hozzá, közelében sem jártak autóiparnak, max látták a TV-ben.
Teljesen érzelmekre alapozva állapítják meg, hogy 2020-ra mondjuk a CO-nak 0,3 g/km-nek kell lennie.
Olyan feltételeket szabnak, amiket nem, vagy csak hatalmas ráfordításokkal, fejlesztési költségekkel lehetne kifejleszteni.Ki szeretné, hogy egy Clio vagy egy Polo 8 millió forinttól kezdődjön?
Emiatt, a gyártók kénytelenek csalni.
Pont annál a cégcsoportnál, ami érintett ebben a "családban".
Nem egy ember mondta, hogy "hú ezeknél a csalóknál dolgozol."
Persze, aki nem dolgozik benne, nem ért hozzá, annak hiába magyarázza az ember.
Ezek miatt a nevetséges emissziós szabályzások miatt, olyan groteszk koncepciók is születnek, mint 3 hengeres 1000 köbcentis Skoda Octavia, turbófeltöltővel.
Ugyabár, az Octi nem egy kicsi autó.
Az egyszeri európai ember, eddig azért vett benzines autót, mert kisebb volt a hibalehetőség, alacsonyak voltak a szervizköltségek, cserébe többet fogyasztott, mint egy dízel.
De, így, már egy benzines szerkezet is bonyolultabbá válik, drágul szervizelése.
Nem véletlen, hogy a benzines turbófeltöltő, sokáig többnyire, csak a prémiumkategória, vagy a nem prémium sportváltozatainak a privilégiuma volt.
A dízelautó pedig egy nagyszerű találmány, azoknak, akik sokat utaznak.
Egyáltalán nem olyan szennyezőek, mint amilyennek a média beállítja.
Ha annyira szennyezőek ezeket az autók, akkor Európában miért növekszik az emberek élettartama?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én is az autóiparban dolgozom. Vicc az egész. Nem értenek hozzá. Ez olyan mint ha a szarvasmarháktól azt kívánnák, hogy ne fingjanak metánt, mert környezetszennyező. Így működik, ez van.
Egyébként az autók környezetszennyező hatása eltörpül a gyárakhoz, erőművekhez képest. Egy ótvar kínai szénerőmű 1 óra alatt több széndioxidot, szénmonoxidot, kormot juttat a levegőbe, mint én valaha is fogok. Nem is csoda hogy folyamatos szmogban élnek. Ezzel kéne valamit tenni, de nem lehet, mert megvásárolják a többi ország fennmaradó kvótáját és füstölnek nyugodtan. (Lsd.: kibocsátáskereskedelem)
Az elektromos autóké a jövő, de addig, ameddig nem megújuló energiaforrásokból töltjük őket, addig nincs létjogosultságuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!