Az EU miért szabályozza ilyen eszetlen módon az autóipart?
Főként, az európai kibocsátási normák szabályozására gondolok.
Autóiparban dolgozom, mindig hüledezek ezeken a logikátlan szabályozásokon.
Természetesen, én sem értek egyet azzal, hogy egy 2016-os common rail dízelmotor úgy füstöljön, mint azok a piros MTZ traktorok, amikről faluhelyen sokat látni.
Ezeket a normákat olyan emberek hozzák, akik nem értenek hozzá, közelében sem jártak autóiparnak, max látták a TV-ben.
Teljesen érzelmekre alapozva állapítják meg, hogy 2020-ra mondjuk a CO-nak 0,3 g/km-nek kell lennie.
Olyan feltételeket szabnak, amiket nem, vagy csak hatalmas ráfordításokkal, fejlesztési költségekkel lehetne kifejleszteni.Ki szeretné, hogy egy Clio vagy egy Polo 8 millió forinttól kezdődjön?
Emiatt, a gyártók kénytelenek csalni.
Pont annál a cégcsoportnál, ami érintett ebben a "családban".
Nem egy ember mondta, hogy "hú ezeknél a csalóknál dolgozol."
Persze, aki nem dolgozik benne, nem ért hozzá, annak hiába magyarázza az ember.
Ezek miatt a nevetséges emissziós szabályzások miatt, olyan groteszk koncepciók is születnek, mint 3 hengeres 1000 köbcentis Skoda Octavia, turbófeltöltővel.
Ugyabár, az Octi nem egy kicsi autó.
Az egyszeri európai ember, eddig azért vett benzines autót, mert kisebb volt a hibalehetőség, alacsonyak voltak a szervizköltségek, cserébe többet fogyasztott, mint egy dízel.
De, így, már egy benzines szerkezet is bonyolultabbá válik, drágul szervizelése.
Nem véletlen, hogy a benzines turbófeltöltő, sokáig többnyire, csak a prémiumkategória, vagy a nem prémium sportváltozatainak a privilégiuma volt.
A dízelautó pedig egy nagyszerű találmány, azoknak, akik sokat utaznak.
Egyáltalán nem olyan szennyezőek, mint amilyennek a média beállítja.
Ha annyira szennyezőek ezeket az autók, akkor Európában miért növekszik az emberek élettartama?
Valószínű egy részét leírtad. Nem értenek hozzá.
A Normák teljesítése érdekében drága autó és alkatrész adótartalma is magasabb.
Az ugyan miért baj, ha drága a belsőégésű motorral szerelt autó? Annál jobb legalább kevesebben használják!
Így többen használják viszont a kerekékpárt, mennek gyalog vagy busszal-vonattal. A városi emberek 90%-a csak flancolásból autózik mert neki túl "proli" az, hogy sétáljon vagy kimondani is szörnyű fölüljön egy büdös autóbuszra vagy metróra.
Az elektromos autók meg így legalább könnyebben szorítják ki a füstölőket, legalábbis a városi autó kategóriában. Pl. norvég kezdeményezés, hogy 2025-től ne lehessen belsőégésű motorral szerelt új autót forgalomba helyezni -pedig ők nem is EU tagok- szerintem idővel követendő példa lesz, persze lesz hiszti mint az izzószálas égők betiltása kapcsán is volt, de mostanra szinte mindenki elfogadta a változást.
Mert nem a gyártók kisegítése a céljuk, hanem hogy megakadályozzanak egy folyamatot, ami potenciálisan az emberi faj kihalásához vezethet.
"Ha annyira szennyezőek ezeket az autók, akkor Európában miért növekszik az emberek élettartama?"
?
A CO2 nem különösebben egészségkárosító hatású. Csak üvegház hatású, és a globális felmelegedés legfontosabb oka.
A cél a környezetvédelem, az emberek egészségének a védelme.
A dízelautók sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a benzinesek, ezért hoznak rájuk egyre szigorúbb szabályokat (mellette a benzinesek határértékei is szigorodnak, de azt könnyebben teljesítik a gyártók). Különösen a városokban károsak a dízelautók, teherautók, buszok (NOX, fimompor...). Úgy tudom az USA-ban még szigorúbbak a követelmények, ezért ott nem is tudtak elterjedni a dízelautók, hiába takarékosabbak.
Franciaországban viszont a piac közel 80%-át már a dízelek adták az utóbbi években, Németországban is nagyon magas az arányuk és ugye ők az EU két fő döntéshozója.
A városi buszoknál is mostanában már inkább a földgázt, LPG-t, hidrogént favorizálják sok helyen.
A városi autózásban szerintem a jövőben nagy szerepet kell szánni az elektromos autóknak. Ezek egyáltalán nem szennyezik a városi levegőt. Úgy hallottam Hollandiában és Norvégiában 10 éven belül már csak ilyen autókat lehet forgalomba helyezni. Hosszú távú autózásban, autópályákon viszont az elektromos autózás nem hatékony. Gazdaságtalan a rengeteg akkumulátor beszerelése, töltése..., így szerintem a jövő a plug-in hibrideké.
Illetve a kis benzineseket is azért még hagynám, hogy a szegényebbek is tudjanak autózni, de környezetbarát módon. Mert ugye nagy sztár a Toyota Prius, de egy kisebb, egyszerűbb VW UP, Suzuki Celero, Mitsubishi Space Star is hasonlóan takarékos, környezetbarát és harmadannyiba kerül.
2100-ra? Én fizikus vagyok, de nálunk már 2050-re teszik a végjátékot, ha az emberek nem kezdenek el környezetkímélőbben élni. Márpedig nem fognak, úgyhogy utolsó előadáson a tanárunk csak ennyit javasolt:
"Még most vegyenek földet és házat, minél messzebb a városoktól, ameddig olcsó, 20-30 év múlva, amikor már jelentősen felgyorsulnak a folyamatok, akkor jól fog jönni." Kedves :)
Szeretnélek felvilágosítani arról, hogy nagy sz**ban vagyunk így is és ebben egy szép szelete van a belsőégésű motoroknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!