Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Az EU miért szabályozza ilyen...

Az EU miért szabályozza ilyen eszetlen módon az autóipart?

Figyelt kérdés

Főként, az európai kibocsátási normák szabályozására gondolok.

Autóiparban dolgozom, mindig hüledezek ezeken a logikátlan szabályozásokon.


Természetesen, én sem értek egyet azzal, hogy egy 2016-os common rail dízelmotor úgy füstöljön, mint azok a piros MTZ traktorok, amikről faluhelyen sokat látni.


Ezeket a normákat olyan emberek hozzák, akik nem értenek hozzá, közelében sem jártak autóiparnak, max látták a TV-ben.

Teljesen érzelmekre alapozva állapítják meg, hogy 2020-ra mondjuk a CO-nak 0,3 g/km-nek kell lennie.


Olyan feltételeket szabnak, amiket nem, vagy csak hatalmas ráfordításokkal, fejlesztési költségekkel lehetne kifejleszteni.Ki szeretné, hogy egy Clio vagy egy Polo 8 millió forinttól kezdődjön?


Emiatt, a gyártók kénytelenek csalni.

Pont annál a cégcsoportnál, ami érintett ebben a "családban".

Nem egy ember mondta, hogy "hú ezeknél a csalóknál dolgozol."

Persze, aki nem dolgozik benne, nem ért hozzá, annak hiába magyarázza az ember.



Ezek miatt a nevetséges emissziós szabályzások miatt, olyan groteszk koncepciók is születnek, mint 3 hengeres 1000 köbcentis Skoda Octavia, turbófeltöltővel.

Ugyabár, az Octi nem egy kicsi autó.


Az egyszeri európai ember, eddig azért vett benzines autót, mert kisebb volt a hibalehetőség, alacsonyak voltak a szervizköltségek, cserébe többet fogyasztott, mint egy dízel.

De, így, már egy benzines szerkezet is bonyolultabbá válik, drágul szervizelése.

Nem véletlen, hogy a benzines turbófeltöltő, sokáig többnyire, csak a prémiumkategória, vagy a nem prémium sportváltozatainak a privilégiuma volt.


A dízelautó pedig egy nagyszerű találmány, azoknak, akik sokat utaznak.

Egyáltalán nem olyan szennyezőek, mint amilyennek a média beállítja.


Ha annyira szennyezőek ezeket az autók, akkor Európában miért növekszik az emberek élettartama?



2016. jún. 18. 12:37
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Valószínű egy részét leírtad. Nem értenek hozzá.

A Normák teljesítése érdekében drága autó és alkatrész adótartalma is magasabb.

2016. jún. 18. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Szándékosan adnak ilyen lehetetlen számokat. Vagy megcsinálják, vagy áttérnek az elektromos autóra
2016. jún. 18. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Az ugyan miért baj, ha drága a belsőégésű motorral szerelt autó? Annál jobb legalább kevesebben használják!

Így többen használják viszont a kerekékpárt, mennek gyalog vagy busszal-vonattal. A városi emberek 90%-a csak flancolásból autózik mert neki túl "proli" az, hogy sétáljon vagy kimondani is szörnyű fölüljön egy büdös autóbuszra vagy metróra.

Az elektromos autók meg így legalább könnyebben szorítják ki a füstölőket, legalábbis a városi autó kategóriában. Pl. norvég kezdeményezés, hogy 2025-től ne lehessen belsőégésű motorral szerelt új autót forgalomba helyezni -pedig ők nem is EU tagok- szerintem idővel követendő példa lesz, persze lesz hiszti mint az izzószálas égők betiltása kapcsán is volt, de mostanra szinte mindenki elfogadta a változást.

2016. jún. 18. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem a gyártók kisegítése a céljuk, hanem hogy megakadályozzanak egy folyamatot, ami potenciálisan az emberi faj kihalásához vezethet.


"Ha annyira szennyezőek ezeket az autók, akkor Európában miért növekszik az emberek élettartama?"


?

A CO2 nem különösebben egészségkárosító hatású. Csak üvegház hatású, és a globális felmelegedés legfontosabb oka.

2016. jún. 18. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

A cél a környezetvédelem, az emberek egészségének a védelme.

A dízelautók sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a benzinesek, ezért hoznak rájuk egyre szigorúbb szabályokat (mellette a benzinesek határértékei is szigorodnak, de azt könnyebben teljesítik a gyártók). Különösen a városokban károsak a dízelautók, teherautók, buszok (NOX, fimompor...). Úgy tudom az USA-ban még szigorúbbak a követelmények, ezért ott nem is tudtak elterjedni a dízelautók, hiába takarékosabbak.

Franciaországban viszont a piac közel 80%-át már a dízelek adták az utóbbi években, Németországban is nagyon magas az arányuk és ugye ők az EU két fő döntéshozója.

A városi buszoknál is mostanában már inkább a földgázt, LPG-t, hidrogént favorizálják sok helyen.

A városi autózásban szerintem a jövőben nagy szerepet kell szánni az elektromos autóknak. Ezek egyáltalán nem szennyezik a városi levegőt. Úgy hallottam Hollandiában és Norvégiában 10 éven belül már csak ilyen autókat lehet forgalomba helyezni. Hosszú távú autózásban, autópályákon viszont az elektromos autózás nem hatékony. Gazdaságtalan a rengeteg akkumulátor beszerelése, töltése..., így szerintem a jövő a plug-in hibrideké.

Illetve a kis benzineseket is azért még hagynám, hogy a szegényebbek is tudjanak autózni, de környezetbarát módon. Mert ugye nagy sztár a Toyota Prius, de egy kisebb, egyszerűbb VW UP, Suzuki Celero, Mitsubishi Space Star is hasonlóan takarékos, környezetbarát és harmadannyiba kerül.

2016. jún. 18. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Kérdező, én környezetmérnöknek tanulok, és meg kell hogy mondjam, hogy ezek a szabályozások tökéletesen jogosak. A helyzet kb. ott tart, hogy ha nem csökkentjük a következő 15-30 évben a globális kibocsátásokat jelentősen, akkor 2100-ra kb. nem fog élni ember a Földön. Túlzásnak tűnik, de hidd el, hogy nem az.
2016. jún. 18. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

2100-ra? Én fizikus vagyok, de nálunk már 2050-re teszik a végjátékot, ha az emberek nem kezdenek el környezetkímélőbben élni. Márpedig nem fognak, úgyhogy utolsó előadáson a tanárunk csak ennyit javasolt:


"Még most vegyenek földet és házat, minél messzebb a városoktól, ameddig olcsó, 20-30 év múlva, amikor már jelentősen felgyorsulnak a folyamatok, akkor jól fog jönni." Kedves :)


Szeretnélek felvilágosítani arról, hogy nagy sz**ban vagyunk így is és ebben egy szép szelete van a belsőégésű motoroknak.

2016. jún. 18. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Meg az araboknak.
2016. jún. 18. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Ja szerintem is,minek szabályozni azt a szenmonoxid kibocsájtást. Nem baj az ha lassan kirohad alólunk a Föld,a lènyeg hogy minden embernek legyen Clioja. Már most èszre lehet venni,hogy rossz irányba változnak a dolgok,mi lesz ezután? Megtanìtod a gyerekednek hogyan lehet oxigèn helyett szènmonoxidon èlni?
2016. jún. 18. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
És ha a népességnövekedést nem csökkentjük valahogy, akkor ez nem is fog csökkenni. Ugyanis a fejletlen országok (ahol a legnagyobb a népesség) is fejlődni akarnak majd. Ahhoz meg szintén kibocsátások kellenek. Képzelhetjük mi lesz, ha 1,5 millió indiai akar majd kocsi magának. Amúgy Indiáról jut eszembe, azt hiszem pont tavaly volt egy hatalmas hőhullám pont ott, hatalmas területen több mint 50 fok volt árnyékban. Néhány százan meg is haltak. Namost, ha ez ott általánossá válik, akkor a nyugati civilizáció felé ők is megindulnak majd. Lesznek itt még érdekes dolgok a jövőben.
2016. jún. 18. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!