Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A kínaiak tényleg úgy használj...

A kínaiak tényleg úgy használják ezeket a nagyon gyors vonatokat, mint mi a személyvonatokat?

Figyelt kérdés

Olvastam pár blogot ezzel kapcsolatban.

Persze, főleg a "part menti sáv" terület lakó használják, azok közül is a középosztály és attól felfele.


A jegyárak még magyar szemmel is elfogadhatóak.


Nyugat-Európában ez a szupergyors vasút inkább prémiumkategória.


Kínában viszont úgy használják, mint mi a személyvonatokat.Simán eljárnak 150-200 kilométerrel arrébb levő városba dolgozni.

Magyarországon, meg Európában ez nem lenne lehetséges.


Milyen jó lenne, ha mondjuk Pécsről vagy Debrecenből feljárhatnának dolgozni az emberek Budapestre vagy Győrbe.


Kár, hogy nincs ilyen szuper vonatokra politikai törekvés.Pedig ez tényleg sokat mobilizálna a magyarokon, viszont nem kellene költözködni.


Az meg nem indok, hogy kicsi ország ez, Dél-Korea alig nagyobb, mint Magyarország mégis van a kínaihoz hasonló vonatjuk, mely összeköti a nagyvárosokat.



2015. febr. 27. 20:28
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez nem igaz. A szupervonatra a jegy kilóméterre leszámolva valamivel drágább, mint nálunk az InterCity jegy, és a kínai minimálbér olyan 40.000 Ft, akkor az értelmiségi középosztály úgy annyit keres, mint nálunk egy minimálbéres.


Ha Magyarországon bevezetnének hasonló vonatokat, megérné naponta ingázni velük, akár kínai jegyárakkal (vagy azoknak duplájával, hogy a fizetésekhez igazítsuk?)

2015. febr. 27. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Első, azért az sem pontos teljesen ahogy Te leírtad. A kínaiaknál óriási különbségek vannak. Van üzem, ahol jó ha napi 1-2 dollárnyit keres egy munkás (hasonló a földeken dolgozók bére is), míg a nagyobb városokban dolgozóknak az átlag bér magasabb a magyarokénál. Sokszor jelentősen.
2015. febr. 27. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem az 1 350 000 000 lakosból 1 250 000 000-nak biztosan nem telik rá.
2015. febr. 27. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ott éri meg ilyen rendszert fenntartani, ahol viszonylag nagy a népesség és a népsűrűség, ez Kínai keleti részén igencsak megvan, többmilliós városokat köt össze nagysebességű vasút. Pécs vagy Debrecen méretű városokban különben többnyire meg sem áll, tehát mondjuk a magyar viszonylat szerint értelmezett ingázást nem is tudnád megoldani vele. Átszállásokkal meg már annyi idő egy „kisebb” városból, hogy nem éri meg napi szinten.
2015. febr. 27. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ez azért összetettebb dolog.


Ahogy írták, egyrészt drága is, nagy forgalom is kell hozzá. Másrészt Kína nagyobb városaiban csillagászati összegbe kerül egy albérlet, amit nem tudnak fenntartani így marad az utazás. ÉS simán utaznak 2-3 órákat normál vonattal is mert nincs más választásuk.


Az ilyen "szupervonatok" inkább nagyobb városok összekapcsolását szolgálják, nálunk meg kvázi 1 olyan város van csak.

2015. febr. 28. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Hát igen Kínában több mint 50 Budapestnél népesebb város van. Az elkövetkező 10-20 évben meg lesz legalább még 50 ilyen.
2015. febr. 28. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!