Az amerikaiak miért nem használják a tolóerő-vektorálást/eltérítést a vadászrepülőiken annak ellenére hogy sikerrel tesztelték ezt a technológiát?
2013. nov. 17. 18:42
1/3 anonim válasza:
valoszinuleg mert bonyolult es serulekeny a szerkezet, illetve a mozgathato fuvokanak rettento eroket kell elviselnie amikor nem 'egyenesen' all. attol, hogy valamibol van mukodo prototipus, meg nem biztos h. gazdasagos vagy epp megbizhato sorozatgyartasra is alkalmas lenne. lasd pl. wankel-motor...
2/3 anonim válasza:
Ha jól tudom az F-22-nél már sorozatgyártásban volt/van ez, de ha jól emlékszem ott csak 2 irányban lehet eltéríteni a gázt.
3/3 LazyJones válasza:
Azon kívül, hogy drága, a nagy manőverezési képességnek inkább csak közelharcban van szerepe; azt viszont mostanában már bőven ellensúlyozni tudják a széles hatókörű rakétákkal, a modern műszerezettséggel ki lehet kerülni. Ráadásul egy tolóerő-vektoros fordulóval nagyon komolyan veszít a sebességéből a gép, ami szintén nem mindig hasznos. Plusz megnövekedett terhelés a teljes szerkezetnek, ami nem hat túl jól az élettartamra sem. Legjobb tudomásom szerint még mindig vita van arról, hogy van-e haszna ennek a módszernek, és ha igen, mennyi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!