A szovjetek miért csak igénytelen, rossz autókat csináltak?
"Nézd, akik annyit nem bírnak felfogni, hogy a kocka forma nem csak rusnya, hanem még légellenállás szempontjából is nagyon rossz, azoktól nem lehet túl sokat várni"
Nem bizony. De bizony a '70-es és '80-as években világszerte tele volt hülyékkel az autóipar. Ott volt a kocka-Lada, mint példa a szovjetekre. De a tengerentúlon is rengeteg volt az idióta, lásd a Cadillac Fleetwood 1986-os kivitelét. Sőt, még a csodálatos NSZK-ban is őrültek tervezték az autókat, mert megszületett az Audi quattro.
A kocka-forma divat volt, semmi több. A gyártástechnológia lehetővé tette, hogy nagy tömegben, olcsón készüljenek szögletes fényszórók, a karosszériát alkotó lemezek anyagminősége is javult annyit, hogy a nagyobb sík felületek nem hullámosodtak a hegesztés hatására sem, így lehetett szögletes autókat gyártani. Ez pedig hótt' menő volt, főleg, miután Marcelo Gandini a Lamborghini Coutach-sal és Giorgio Giugiaro a Lotus Esprit-vel megmutatta, hogy így is lehet látványos autót építeni. Onnantól kezdve pedig jöttek az ilyen-olyan kocka formájú autók: Citroën BX, Audi 80 B2 és quattro, VW Passat B2, Fiat Uno és Tipo - később aztán lecsengett a divat, a '90-es évekre jöttek a szappantartó-formájú autók. A külső megjelenés ugyanis nem mindig racionális, sokszor beleszól a divat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!