Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Nyugat-Európában miért olyan...

Nyugat-Európában miért olyan drága a vonatozás? Környezetvédelmileg nem hátrányos dolog Nyugat-Európában a hosszútávú vonatozás visszaszorulása és a fapados repülés előtérbe kerülése?

Figyelt kérdés

Oroszország nem a környezetvédelem fellegvára, de ott a vonat a legolcsóbb közlekedési eszköz meglehetősen nagy távolságokra is, és mivel az orosz vasúthálózat közel 100%-a villamosított, ezért ez egy nagyon környezetbarát közlekedési forma is.



Ezzel szemben Nyugat-Európában nagyon drága dolog vonatozni, valamint az utóbbi 10 évben előtérbe kerültek az úgynevezett fapados repülőjáratok, amik a hosszabb távú vonatutaknál lényegesen olcsóbb közlekedési formát biztosítanak, olyan nagy országokban, mint Németország, akár országon belül is. Hatalmas hátrány azonban a repülőgépek erős környezetszennyezése.


2011. dec. 21. 02:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Mert arrafelé dúl a kapitalizmus.
2011. dec. 21. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Fel sem merült benned, hogy azért mert valójában drága? Itt is drágább lenne, ha nem veszteségesen akarnák üzemeltetni.
2011. dec. 21. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

A vonat drága, mert az utasoknak meg kell fizetni a költségeket, nincs állami finfnszirozás a jegyeken. (De itt a vonatok tiszták, pontosak, és tényleg kényelmesen lehet utazni.)

A repülök ettöl függetlenek, ugyanis azok repülnek, akik nem tudnak/akarnak idöt szánni az utazásra, hanem gyorsan akarnak célbaérni. A "fapados" utak azonban NEM olcsóbbak a vonatnál, csak gyorsabbak.

2011. dec. 21. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

na igen

a tisztaságot, minőségi szolgáltatást meg kell fizetni

2011. dec. 21. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Antimod ***** válasza:
Csak egy példa: Liverpool - London vonattal 100 font, busszal 12 (igaz, "fapados" busz, de most üzemeltetési költségről beszélünk). Gáz.
2011. dec. 21. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
61%

Attól függ, milyen vonatot nézünk. A francia TGV pl. utazási időben felveszi a versenyt a repülővel (ugyebár repülőtéren elég sokat kell várni, a vonatra meg ripsz-ropsz felszállsz). Pl. egy Lyon-Párizs utazás jobban megéri vonattal, mint repülővel (reptér a város szélén van, ki kell oda menni, ráadásul kb egy órával az indulás előtt, utazási idő, csomagfelvétel, ezer ellenőrzés, vissza a belvárosba - a vonat: az utazási idő kb. egy órával hosszabb, de a pályaudvar már a város központjához közelebb van, kevesebb ellenőrzés stb.). Ezen kívül pl. a németeknél meg van olyan vonat, ami kb. 100 km-ről érkezik Karlsruhe városba, és ott egyszerűen felcsatlakozik a helyi villamosvonalra, és egészen a belvárosig bemegy, gyakorlatilag átszállni sem kell az embernek a munkahelyéig.

És ne felejtsük el azt se, hogy a vonat elsősorban nem a repülővel kell versenyezzen, hanem a közúti közlekedéssel: hiába olcsóbb a busz, ha dugóba kerülhet, és lassabb. Akinek autója van, az a vonatot is meg tudja fizetni. Képzeld el, hogy sietsz valahová, és a dugóban állsz, melletted meg elmegy egy tiszta vonat, gyorsan. Lehet, hogy előbb utóbb átmész a vonatra.

Meg persze azt se felejtsük el, mi a nyugati vonatok előnye: tiszták, és NEM KÉSNEK, nem úgy mint nálunk.

2011. dec. 21. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

utolsó jól mondja, már komolyan vártam az elején, hogy felhozza Karlsruhét, és tényleg :)

ja, Karlsruhe-i modell innen kapta a nevét

2011. dec. 21. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

"A "fapados" utak azonban NEM olcsóbbak a vonatnál, csak gyorsabbak."


Igen? Akkor nézd meg, hogy pl. Budapest-Eindhoven vagy Budapest-London között mi olcsóbb? A vonat vagy a wizz air?

2011. dec. 21. 12:49
 9/11 A kérdező kommentje:
Németországban meg borzalmas árak vannak. Berlin-Hamburg (300 km) vonattal 20000 Ft CSAK ODA
2011. dec. 21. 12:50
 10/11 anonim ***** válasza:

Drága országnak drága a vasútja is.


Nyugat-Európában egyáltalán nincs visszaszorulóban a hosszútávú vonatozás, a nagysebességű expresszvonatok (TGV, ICE, AVE stb.) egyértelműen verik a fapados repülőjáratokat.


Budapest-London már az a távolság ugyanakkor, ami a légiközlekedés felségterülete, az európai vasút kb. 1000-1200 km-es távolságig tud versenyképes alternatívát nyújtani a repüléssel szemben.

2011. dec. 22. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!