Nyugaton valójában kommunizmus van?
Ha jól értem, a Volkswagen egy félig állami tulajdonban lévő vállalat (mint nálunk a kommunizmusban), ahol a dolgozók úgy érzik, hogy a gyár az övék is (kommunista propaganda 50es évek).
A gyárak Németországban elavult módszerekkel és drágán termelnek (mint az inotai szénerőmű), miközben jóval több munkást alkalmaznak, mint amennyire a modern technológia mellett ténylegesen szükség lenne (ez is mint Inota nálunk).
A benzines autó, amit gyártanak, valójában egy elavult termék. Csak azért van rá kereslet, mert az állam támogatja (mint a Trabant gyár) azzal, hogy tolja a pénzt a kőolajiparba, hogy alacsonyabb legyen a benzinár, valamint néha a hadsereget is elküldi a megmaradt olajmezőkre, ami szintén sok pénzbe kerül.
Viszont a Volkswagen egyelőre mégis versenyképes(ahogy a kommunista gazdaság is az volt a 60as évek előtt). Ezt úgy érik el, hogy az autók többségét nem Németországban gyártják, hanem olyan helyeken, mint Ujgúria, ahol a politikai elitélteket ingyen dolgoztatják az ottani gyárban (mint a szovjet gulág, vagy a recski munkatábor)
Kedves kérdező!
A kommunizmus egyrészt diktatúra volt, másrészt a magántulajdon megszüntetésén alapult, a piac kikapcsolásával.
Németország gazdasága piacgazdaság, mely a magántulajdonon alapul, továbbá diktatúra sincs, hanem liberális demokrácia működik ott.
TEHÁT NEM IGAZ.
1: Igen, de a gyakorlatban Kádárék nem szűntették meg a magántulajdont és a piacgazdaságot. Kisebb cégeket is lehetett szabadon alapítani.
Ugyanakkor a nagy gyárak állami tulajdonban voltak, amire azt mondták, hogy a munkás tulajdonában van, ami persze nem volt igaz.
A kérdésed több sebből vérzik.
-A VW részvények nagyon elenyésző részvényeit birtokolja csak az egyik német tartomány.
-A németországi gyárakkal az a baj,hogy sokkal nagyobb kapacitásra lettek tervezve és nem hanyatló fogyasztásra, erős versenytársakra.Plusz, baromi drágán működnek, elsősorban a magas munkaerőköltségek és energiaárak miatt.Rengeteg a felesleges pozíció is, meg az olyan "luxus" juttatások, mint 35 órás munkahét általánosan az irodai munkásoknak.
-A benzines autók nem elavultak.Egy Otto-omotor, Diesel-motor más üzemanyaggal is képes üzemelni kisebb-nagyobb áttervezések után.Sőt, utóbbi eredetileg növényi olajhoz lett tervezve.
-Az állam pedig nem tolja semmivel az olajipart.Tudod mi tolja?A piac.A kőolaj nem csak üzemanyag.Hanem elengedhetetlen a műanyagiparban, gyógyszeriparban, élelmiszeriparban is.
"Ha jól értem, a Volkswagen egy félig állami tulajdonban lévő vállalat (mint nálunk a kommunizmusban), ahol a dolgozók úgy érzik, hogy a gyár az övék is (kommunista propaganda 50es évek)."
Hát nem éppen. A komcsi rendszerben minden 100%-ban az államé volt, magántulajdon abszolút nem lehetett. Viszont most ugyanúgy ki lehet(ne) vásárolni az államot a tulajdonjogából mint egy céget vagy magánszemélyt, az állam nem totális hatalmat birtokol a gyárak felett.
A dolgozók nem érzik úgy hogy az övék. Ezt a lózungot csak az ötvenes évekbeli vidéki elmaradott plebs hitte el, egy tanult ember meg tudja különböztetni a tulajdonjogot az alkalmazotti viszonytól.
Gondolom életedben nem voltál még Németországban 🤣
A német benzines meg diesel motorok pedig csúcstermékek, még ha az idióta eu-s normák meg a részvényesek igényei miatt szét vannak szabályozva és nem lehetnek olyan tartósak. Kádárék meg nem a magántulajdont engedték, hanem a '80-as években, mikor már menthetetlen adósságspirálban volt az ország és egyre nehezebb volt fenntartani a rendszert, akkor lehetett "géemkázni".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!