Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Nyugaton valójában kommunizmus...

Nyugaton valójában kommunizmus van?

Figyelt kérdés

Ha jól értem, a Volkswagen egy félig állami tulajdonban lévő vállalat (mint nálunk a kommunizmusban), ahol a dolgozók úgy érzik, hogy a gyár az övék is (kommunista propaganda 50es évek).


A gyárak Németországban elavult módszerekkel és drágán termelnek (mint az inotai szénerőmű), miközben jóval több munkást alkalmaznak, mint amennyire a modern technológia mellett ténylegesen szükség lenne (ez is mint Inota nálunk).


A benzines autó, amit gyártanak, valójában egy elavult termék. Csak azért van rá kereslet, mert az állam támogatja (mint a Trabant gyár) azzal, hogy tolja a pénzt a kőolajiparba, hogy alacsonyabb legyen a benzinár, valamint néha a hadsereget is elküldi a megmaradt olajmezőkre, ami szintén sok pénzbe kerül.


Viszont a Volkswagen egyelőre mégis versenyképes(ahogy a kommunista gazdaság is az volt a 60as évek előtt). Ezt úgy érik el, hogy az autók többségét nem Németországban gyártják, hanem olyan helyeken, mint Ujgúria, ahol a politikai elitélteket ingyen dolgoztatják az ottani gyárban (mint a szovjet gulág, vagy a recski munkatábor)



tegnap 12:27
1 2 3
 1/25 kürasszír ***** válasza:
79%

Kedves kérdező!


A kommunizmus egyrészt diktatúra volt, másrészt a magántulajdon megszüntetésén alapult, a piac kikapcsolásával.


Németország gazdasága piacgazdaság, mely a magántulajdonon alapul, továbbá diktatúra sincs, hanem liberális demokrácia működik ott.


TEHÁT NEM IGAZ.

tegnap 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
88%
Nem kis erőfeszítést tehettél azért, hogy összehozz egy olyan irományt, ahol kb minden egyes mondat téves vagy nettó hazugság.
tegnap 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 A kérdező kommentje:

1: Igen, de a gyakorlatban Kádárék nem szűntették meg a magántulajdont és a piacgazdaságot. Kisebb cégeket is lehetett szabadon alapítani.


Ugyanakkor a nagy gyárak állami tulajdonban voltak, amire azt mondták, hogy a munkás tulajdonában van, ami persze nem volt igaz.

tegnap 12:35
 4/25 anonim ***** válasza:
90%

A kérdésed több sebből vérzik.


-A VW részvények nagyon elenyésző részvényeit birtokolja csak az egyik német tartomány.


-A németországi gyárakkal az a baj,hogy sokkal nagyobb kapacitásra lettek tervezve és nem hanyatló fogyasztásra, erős versenytársakra.Plusz, baromi drágán működnek, elsősorban a magas munkaerőköltségek és energiaárak miatt.Rengeteg a felesleges pozíció is, meg az olyan "luxus" juttatások, mint 35 órás munkahét általánosan az irodai munkásoknak.



-A benzines autók nem elavultak.Egy Otto-omotor, Diesel-motor más üzemanyaggal is képes üzemelni kisebb-nagyobb áttervezések után.Sőt, utóbbi eredetileg növényi olajhoz lett tervezve.


-Az állam pedig nem tolja semmivel az olajipart.Tudod mi tolja?A piac.A kőolaj nem csak üzemanyag.Hanem elengedhetetlen a műanyagiparban, gyógyszeriparban, élelmiszeriparban is.

tegnap 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
67%
Amúgy miért van az, hogy a jelenlegi keleti vöröscsillagos despotizmushoz húzódók megvetik a kommunizmust?
tegnap 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
78%
*A VW részvények nagyon elenyésző százalékát birtokolja csak az egyik német tartomány.
tegnap 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
72%
Itthon tele van a parlament komcsikkal pláne a narancsosak között, előbb azokkal foglalkozzunk.
tegnap 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
71%
A teljes kommunizmus még soha, sehol nem valósult meg a világon, hiszen az a teljes osztálynélküliséget jelenti. Eddig még csak szocializmus volt/van, amely - elméletileg - el kéne vezessen a kommunizmusig, de eleddig ez még nem következett be.
tegnap 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
70%

"Ha jól értem, a Volkswagen egy félig állami tulajdonban lévő vállalat (mint nálunk a kommunizmusban), ahol a dolgozók úgy érzik, hogy a gyár az övék is (kommunista propaganda 50es évek)."

Hát nem éppen. A komcsi rendszerben minden 100%-ban az államé volt, magántulajdon abszolút nem lehetett. Viszont most ugyanúgy ki lehet(ne) vásárolni az államot a tulajdonjogából mint egy céget vagy magánszemélyt, az állam nem totális hatalmat birtokol a gyárak felett.

A dolgozók nem érzik úgy hogy az övék. Ezt a lózungot csak az ötvenes évekbeli vidéki elmaradott plebs hitte el, egy tanult ember meg tudja különböztetni a tulajdonjogot az alkalmazotti viszonytól.

tegnap 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
78%

Gondolom életedben nem voltál még Németországban 🤣

A német benzines meg diesel motorok pedig csúcstermékek, még ha az idióta eu-s normák meg a részvényesek igényei miatt szét vannak szabályozva és nem lehetnek olyan tartósak. Kádárék meg nem a magántulajdont engedték, hanem a '80-as években, mikor már menthetetlen adósságspirálban volt az ország és egyre nehezebb volt fenntartani a rendszert, akkor lehetett "géemkázni".

tegnap 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!