Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Nyugaton valójában kommunizmus...

Nyugaton valójában kommunizmus van?

Figyelt kérdés

Ha jól értem, a Volkswagen egy félig állami tulajdonban lévő vállalat (mint nálunk a kommunizmusban), ahol a dolgozók úgy érzik, hogy a gyár az övék is (kommunista propaganda 50es évek).


A gyárak Németországban elavult módszerekkel és drágán termelnek (mint az inotai szénerőmű), miközben jóval több munkást alkalmaznak, mint amennyire a modern technológia mellett ténylegesen szükség lenne (ez is mint Inota nálunk).


A benzines autó, amit gyártanak, valójában egy elavult termék. Csak azért van rá kereslet, mert az állam támogatja (mint a Trabant gyár) azzal, hogy tolja a pénzt a kőolajiparba, hogy alacsonyabb legyen a benzinár, valamint néha a hadsereget is elküldi a megmaradt olajmezőkre, ami szintén sok pénzbe kerül.


Viszont a Volkswagen egyelőre mégis versenyképes(ahogy a kommunista gazdaság is az volt a 60as évek előtt). Ezt úgy érik el, hogy az autók többségét nem Németországban gyártják, hanem olyan helyeken, mint Ujgúria, ahol a politikai elitélteket ingyen dolgoztatják az ottani gyárban (mint a szovjet gulág, vagy a recski munkatábor)



jan. 25. 12:27
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:
Kérdező! A Volkswagen képletből kihagytad a szakszervezetet, ami nyugaton működik és erős és ha kell bárkivel szembeszállnak. Tudom ez Magyarországon elképzelhetetlen... A magyarországi viszonyok sokkal inkább hasonlítanak a "komcsi" időkre, csak nem tervgazdálkodásnak hívják, hanem NER-nek. A balatonos példád is sántít. SZOT üdülők voltak, ahová, ha "jómunkás embör" voltál kaphattál két hét "beutalót". Az ott lakókat ne nevezzük már nyaraló tulajnak. Egy szó, mint száz: az ilyen megafonos szöveget nyomhatod, de max röhögünk rajtad 😀
jan. 25. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 A kérdező kommentje:

“szakszervezetet, ami nyugaton működik és erős és ha kell bárkivel szembeszállnak.”:


Ez a gyakorlatban most azt jelentette, hogy a Volkswagen nem zárhatta be a piacon nem versenyképes gyárait, mert a dolgozóknak más az érdeke.


Ahogy nálunk meg Inotán 1000 munkás dolgozott 120MW teljesítményért (miközben Paks 2000MW), de nem lehetett bezárni mert a dolgozóknak más az érdeke.

jan. 25. 14:45
 23/43 A kérdező kommentje:
.. Úgy, hogy a környéken nem is volt elegendő szén az erőműhöz, külföldről kellett szállítani.
jan. 25. 14:48
 24/43 anonim ***** válasza:

Kérdező! A piacgazdaság nem azt jelenti, hogy mindenféle kontroll nélkül azt csinál egy cég, amit akar. Felelőssége van, minél nagyobb cég, annál több. Tudom, ez is elképzelhetetlen Magyarországon...

A magyar teljesítményt meg kár hasonlítani a nyugat európaihoz. Fele olyan hatékony, mint a "hanyatló nyugat". Ezt nem én mondom, hanem tanulmányok mutatták ki.

jan. 25. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:
Nem, hiszen a kommunizmus teljesen mást jelent, mint bármelyik pontod is.
jan. 25. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 anonim ***** válasza:
16%
Németországban liberálkommunista diktatúra van. Erősen korlátozott a szólásszabadság. A “jognak asztalánál” nem kapnak a németek azonos elbánást a megszálló barbárokkal. A migráns bűnözőket, ha el is fogják, nagyon enyhe büntetéssel megússzák, ha egyáltalán.
febr. 15. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:
#26 Gombát reggeliztél? Éltél valaha is Németországban? Nyilván nem, mert oda még takarítónak sem kellenél. Tudod, ott például a közpénzt az emberek jólétére költik. Nem pedig ellopják, mint kis hazánkban jelenleg.
febr. 15. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 A kérdező kommentje:

“Tudod, ott például a közpénzt az emberek jólétére költik. Nem pedig ellopják, mint kis hazánkban jelenleg.”:


Ezzel egyetértek és nagyon jól is csinálják. Viszont szabad piaci verseny hiányában a német cégek nem versenyképesek többé.

febr. 15. 09:32
 29/43 anonim ***** válasza:
#25 Miért nincs szabad piaci verseny, és miért nem versenyképesek a német cégek többé? Azt megértem, hogy az autóipar átalakulóban van, és ez nagyon fájhat a német gazdaságnak, és nem a legjobb formájukban vannak. Viszont rendkívül alkalmazkodóképesek, épp nem az ő országukba építenek akkumulátorgyárakat.
febr. 15. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 A kérdező kommentje:

29: Lehet, hogy a gazdaság többi része oké, de az autóipar kommunista módon működik. Nálunk a rendszerváltás idején is volt olyan vállalat, ami túlélte, viszont a legtöbb nem.


"épp nem az ő országukba építenek akkumulátorgyárakat.":


Oda is építenek kínaiak meg európai gyártók is.

febr. 15. 11:33
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!