Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A Vilniusnál lezuhant DHL gép...

A Vilniusnál lezuhant DHL gép fegyvereket szállított?

Figyelt kérdés
Az konkrétan sehol nem hangzott el, hogy mi volt a rakomány, de egyből a ruszkikat vádolták szabotázzsal. Ebből a reakcióból azért valószínűsíthető, hogy nem aliexpresses csomagokkal volt tele a repülő.

nov. 26. 12:47
 1/10 anonim ***** válasza:
33%
Én nem voltam ott, nem tudom, de ez 2 héten belül, már a második olyan eset -az északi adatkábel mellett-, ahol konkrétan szabotázssal vádolják a keleti térséget a szövetségeseink. Nem tudom, hogy mi lesz ennek a vége, de para.
nov. 26. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Az adatkábel se biztos hogy ruszki meló volt, állítólag egy kínai teherhajó kavircolt arra fele, elég egy nem megfelelő horgonyleeresztés-rögzítés és megrendezi a tengerfeneket a horgony. Korábban megsérült valami gázvezeték is, azzal is egyből a ruszkikat vádolták, ott 100% kiderült, hogy egy kínai konténerszállító horgonya volt a tettes.
nov. 26. 13:01
 3/10 anonim ***** válasza:
39%
Nem hinném hogy a nemzetközi fegyverkereskedelmet a DHL-en keresztül bonyolítanák, főleg két NATO-tag egymás között. Szerintem szimpla baleset volt, ha ruszki szabotázs lenne, semmi előnyhöz nem jutottak volna ezzel.
nov. 26. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
75%

Ezeket a kábeleket könnyű elszakítani, nem ritka. Egy lepottyant horgony és kész. A Vörös-tengeren is így csinálták.

A vezeték felrobbantása már más. Az egy nagyon masszív acél beton cső. És ott robbanóanyag volt, mivel hatalmas távolságokba kerültek a cső darabjai. Nyilt titok, hogy az ukrán banda volt, csak az a kérdés, hogy kinek a segítségével. Talán most akire rákenték végül a robbantást az már egy amúgy is sitten ülő ukrán magas rangú valaki. Tehát a gyanusítottak között sincs orosz.


A repülő általános csomagot vitt, valószínű jó sok TEMU és Shein csomagot, meg a postákat. A repülése is teljesen normális volt, kicsit hamarabb szállt le valamiért. Az idő tiszta volt, szóval szabad szemmel is láthatták a pilóták, hogy hol vannak. Egyszerűen nekirepültek a talajnak. Tehát nem az oroszokat kell megkérdezni, hanem az életben maradt személyzetet, hogy mi a fenét csináltak az utolsó 5km-en. Hogy nem látták, hogy meredekebben süllyednek, mint kéne.

nov. 26. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Közben úgy néz ki nem csak én vagyok kíváncsi, oknyomozó újságírók kiderítették hadifelszerelést szállított a DHL gép, VERTX feliratú ládák vannak szétszóródva, már amelyik nem semmisült meg a robbanásban, a VERTX egy USA hadianyaggyártó vállalat.

Már az rohadt gyanús, hogy a gép egyenest beleállt a földbe, azonnal egy óriási robbanás, tűzlángok, összesen egy halott, a személyzet többi tagja csak megsérült, mindez úgy, hogy az éjszaka kellős közepén letarolt egy lakóházat. Mármost ha az emberek, és a személyzet arra fele nem azbesztből vannak, vagy nem teleportáltak a zuhanó gépből, nehezen tudom elképzelni hogy csak sérültek vannak.

Abban meg semmi különös nincs, hogy egy szállítmányozással foglalkozó polgári cég hadianyagot szállít, az ukránoknak rengeteg felszerelés, lőszer kell a harcokhoz, és jó részét repülővel juttatják el a lengyelekhez, onnan meg részletekben kamionokba rejtve az ukránokhoz, ilyen mennyiségeknél jól jön minden segítség. De még az is lehet, osztottak-szoroztak a fejesek, és kiderült, olcsóbb a DHL gép mintha a saját repcsivel szállítanának.

#4

Már rég megdőlt a nordstream robbantásnál a pár ukrán egy lélekvesztővel verzió, csak a legelvetemültebb atlantisták ragaszkodnak hozzá. Minden szakértő, és kevésbé szakértő többszörösen megcáfolta ezt, mi is egyből azt mondtuk, minimum SEAL képességek, több nagyobb hajó, köztük daruval felszerelt, héliumpalackok helyszíni töltéssel, nagyon speciális eszközök a távrobbantáshoz, stb.

nov. 26. 16:24
 6/10 PMC Wagner ***** válasza:
Hát szokatlanul krva nagyot robbant a gép.
nov. 26. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
74%

Nem derítettek ki semmit. Ezt mondtam, TEMU, Shein és VERTX, ugyan az. Onnan is vehetsz ruhát, táskát, túrafelszerelést... egy online webáruház, black friday keretében vehetsz kacatokat (csak nem olyan sok témakörből) ott is, csak nyilván jobb minőségben, mint a TEMUn.

Ráadásul ott vannak az M400-ak vagy bármely más katonai repülőgépek, Litvánia NATO tag, nem kell nekik csempészni semmit, fel-le szállnak a katonai gépek. Ott vannak a SAC Boeingok is, katonai légiszállítmányozásért vannak, Magyarország üzemeli őket a pápai reptéren, Litvánia a SAC tagja, erre van. Tehát 10 ezer TEMU csomag között találni 1db VERTX dobozt, amiben farmer gatya volt és túrabakancs, elég nehéz katonai felszerelésnek mondani. Nyilván lehet az oroszok ezt fogják mondani.

A repülő nem állt bele a földbe. Ezt is mondtam. Egyszerűen alacsonyabb siklópályán voltak a végső egyenesben. Nem lezuhantak, letették a gépet, 1km-rel korábban értek földet. Az okot nem tudjuk, de a repülő végig irányítás alatt volt. Emiatt nem haltak meg.

A hadianyag Washingtonból megy (többnyire) a Ramstein légi támaszpontra (Németország). Másik eshetőség, ami nagyon gyakori, Rzeszów (Lengyelország). Itt is megy rengeteg katonai repülő, de sokszor az USA egy charter járatot bérel az Omnitól, ők direkt különböző kormányzatoknak dolgoznak, akár legyen katonai személyzet vagy hadianyag. Itt vonatra rakják, és úgy megy be Ukrajnába. Konkrétan szinte minden vasúton megy, gyorsabb és hatékonyabb. Kamionokon többnyire segélyek mennek, de azok is vihetnek hadianyagot bizonyos körülmények között, nyilván nem nagy mennyiségben.

De a DHL nem is vihet ilyen csomagot, de itt most erről tényleg szó sincs, hiszen látjuk a lezuhant repülőn 20 tonna csomagból egyetlen egy papirdobozra mondják az összeesküvés hívők, hogy katonai, miközben az emagról katonaibb dolgokat lehet rendelni.

nov. 26. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

#7

Valami párhuzamos univerzumból írogathatsz, mert rohadtul beleálltak a földbe, nem csak elnézték a kifutót. Az ipari kamerákon látszik, hogy teljesen féloldalra fordult a gép a becsapódás előtt, és ezt az újságok is megírták.

Vagyis volt katonai cucc a gépen, és egy lesszállófélben lévő gép, amiben elvileg már alig van nafta, hogy a bánatban robbanhatott akkorát?

A DHL-nek miért kéne csempészni bármit is? Talán hogy ne keljen vámot fizetni? Bevett szokás egy háborúban, hogy igénybe vesznek polgári logisztikát, ebben semmi különös nincs. Az amcsi katonák A-ból B-be a legtöbbször polgári személyszállítókkal utaznak, pedig vihetné őket a légierő is. Még mindig bűzlik valami, hogy élhette bárki is túl a személyzet közül azt a robbanást? Amikor egy repülő "csak" becsapódik, már akkor 99,9% hogy mindenki meghal, ha még ki is gyullad a gép, akkor az esély a túlélésre a nullához konvergál, itt meg 4:1 arány a túlélésnek.

nov. 26. 19:16
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Te nem láttál még földbe álló gépet. A földbe álló gép egy kráter és kész, egy mély kiégett lyuk, ahol kb egymás mellett van a repülő farka és orra. Itt egy siklópályán mozgott lapos szögben. A "zuhanás" több kilóméteren keresztül tartott földközelben. A legvégén pedig nagyvalószínűséggel áteshetett, tehát alacsony sebességgel akarta megemelni a pilóta a repülőt, mert rájött, hogy baj van. Ilyenkor mindig bedől a gép, mert leválnak az áramlatok a szárnyról. Azért dőlt jobbra, mert balról fújt a szél. Aztán szépen a jobb szárny végig szántotta a földet, és szerencséjükre mivel nem a földbe állt a gép, a lendületet volt ideje "kigurulni" vagy inkább kisodródni a gép többi része, és minden valószínég szerint a pilótafülke eltávolodhatott a robbanástól.


Katonai cucc nem volt a gépen. Egy online webáruház egyetlen egy dobozáról van szó, amiben ruhák vannak. Ez senkinek sem számít fegyvernek.


Az amcsi katonai szállításról volt szó, ezek nyilvánosak. Az Omni légitársaság ilyen. Nem katonai gépek, sima utasszállítók vagy teherszállítók, de ezek szerződéses járatok, nem titkosak. Visznek katonákat és fegyvereket is, a katonai gépek mellett.


A nafta mennyiségére kitéve, valószínű hogy meg volt tankolva. A rövid járatokon nem szoktak tankolni a fordulóban, hogy időt spóroljanak. Nem lehet tudni, merre ment volna tovább, de könnyen előfordulhat, hogy bőven volt benne. De ha nem is, akkor sincs olyan, hogy üres a tank. A repülőnek fel kell készülni arra, hogy nem tud landolni. Múltkor Irán támadásánál egy rakás arab gép visszafodult a célja előtt, és volt bennük így is annyi plusz üzemanyag, hogy fél Európát vissza átrepüljék biztonságosan és nálunk, vagy Ausztriába landoljanak. Tehát a repülés szabályai nagyon szigorúak. Sosincs üres tank, több ezer font üzemanyag mindig kell legyen.

nov. 26. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Gyorsan megnéztem, hogy élték túl, kb ahogy leírtam. Kecses zuhanás, siklópályán. Lapos szögben landolt, de nem a megszokott módon, előszőr a szárny robbant be mert az ért le, majd a gép szépen leszállt a hasa/oldalára. Itt a nyíróerők miatt levált a pilótafülke, ami tovább szánkázott eltávolodva a felrobbanó üzemanyagtól és a lángoló géptesttől. A képek alapján egész jó állapotba volt a fülke. Csak az orrának a burkolata szakadt le, de az csak egy aero burkolat, mert ott van a repülő radarja, meteorológiai eszközei... tehát maga a nettó pilótafülbe viszonylag szépen egybe maradt. Így élték túl.
nov. 26. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!