A nagy járműipari cégek miért kezdenek el leépíteni, ha kicsit csökken a nyereségük?
Sokaknak félrevezető egy ilyen cím és a legtöbben azt hiszik, azért épít le, mert veszteséges.Szó sincs arról,hogy veszteséges, csak az előző időszakokhoz képest csökkent a nyeresége.
Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be.
Viszont, a leépítés teljesen érthetetlen.
Ezért rossz a nyílt részvénytársaság, mint jogi forma.Minden a részvényeseknek van alárendelve és nincsenek elvek.
Azért mert sem nem ostobák, sem nem jótékonysági intézmények.
A cégnek vannak tulajdonosai akik hasznot akarnak belőle. Ha nincs a várt haszon akkor a részvényeket eladják, ezzel csökken a részvények értéke és az egész cég csődbe mehet két perc alatt úgy is ha közben nyereséges a valóságban.
Nem hirtelen lépik ezt meg, az elmúlt tíz évben folyamatosan jeleztek a kormányzat felé a németeknél az autógyártók, hogy baj van. Már akkor kaptak több ütést amikor a dízel botrány előtt a nagyon szigorú üzemanyag összetétel szabályokat bevezették és a dízelautókat gyártók elé megugorhatatlan nehézségeket állítottak vele. Azóta folyamatosan az EU és benne aktívan a német kormány az autógyártás ellen dolgozik, mindig szűkítve kicsit a lehetőségeken.
A cégek eddig húzták. Mostanra kiderült, hogy a jövőben nem javulás lesz hanem romlás, hiába tartanának ki még 1 évig akkor is egyre rosszabb helyzetbe kerülnének. A választásokon sem történt éles fordulat és a jelenlegi kormányzat után sem várható olyan ami majd ismét lehetőségeket nyújtana az európai autógyártóknak. A kínai autók szankcionálása pedig a külföldi piaci lehetőségeiket is korlátozza, hiszen arra viszontvámok fognak majd érkezni és ők rosszabbul járnak mint azok a keleti autógyártók amik itt adnának el kocsikat.
Mindent összeszámoltak és arra a döntésre jutottak, hogy a számukra legkifizetődőbb megoldás az, hogy itt most leépítik a termelést és esetleg máshol új gyárat építenek helyette. Pl. Kínában. Ott akkor már nem lesz vám azon amit csináltak, nem kell a tengeren túlra szállítani a kocsikat, az alkatrészek, alapanyagok nagy része amúgy is onnan jön ide, a munkaerő meg ott sokkal olcsóbb.
Ezek cégek, le se sz@rják mi lesz a dolgozóikkal itt Európában. Ezt eddig si minden értelmes ember tudta, a kormányok pont emiatt adnak kedvezményeket a nagy cégeknek, mert azzal tudják ott tartani őket abban az országban. Ha a kedvezmények megszűnnek és ráadásul egyre nehezebbek a körülmények, egyre drágább a termelés akkor természetes következmény, hogy a cég nem várja meg amíg veszteséges lesz, hanem bezár és elviszi a termelését oda ahol majd nem kell annyi környezetvédelmi szabálynak megfelelnie, nem kerülnek olyan sokba a dolgozók, nem kerül annyiba az energia, nem hoznak olyan törvényeket, szabályokat amiktől egyre nehezebben tudnak dolgozni.
A Bosch pont nem nyílt részvénytársaság. Ősidők óta alapítványi tulajdonossal működik. Rájuk biztos nincs hatással egyetlen wall street-i bankár sem.
A kritika egyébként jogos is lehetne ha tényleg csak egy átmeneti keresletcsökkenésről lenne szó, de teljesen világosan látszik, hogy a benzinvérű boomerek már megvették az utolsó autójukat, a fiatalok nagy része viszont jogosítványt sem szerez már, nem hogy egy hamar ügyféllé váljon. Amúgy is nagyon messze van ettől a generációtól, hogy az autókereskedések üvegpalotáiba nézegesse a legújabb típusokat - eddig egyetlen gyártónak sem igazán sikerült rájönni, hogyan lehetne a fiatalok inaktív tömegeit új autó vásárlásra bírni.
Szóval nem csak csökkent a nyereség, de a jövőben is mindenki azt várja, hogy tovább fog csökkenni. Semmi jel nem utal arra, hogy egyszer csak új autó vásárlók milliói jelennek meg a szalonokban.
"Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be"
Az elmúlt 2-3 évben ez volt azoknál az autóipari beszállítóknál, amiket ismerek. A béremelések jelképes mértékűek voltak, a jobb helyeken általában volt egy egyszeri nagyobb dobás 2022-ben, aztán annyi. A létszámot is inkább kölcsönzött munkaerővel duzzasztották fel, mikor a lezárások után megnőtt a rendelésállomány, saját munkavállalókat nem nagyon vettek fel, a távozók helyét se mindig töltötték be.
Eddig ezek elegendőnek bizonyultak, most már nem. Tovább folytatódott a rossz teljesítmény, nem lódultak meg a bevételek, úgyhogy költséget kell csökkenteni, erre pedig a legjobb megoldás a munkavállalók elbocsátása.
"Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be."
a bérek befagyasztása alkalmazottak számára bércsökkentést jelent, mivel infláció is van a világon (mindenütt).
ami azt is jelenti, hogy az alkalmazottak egy része másik munkahelyet fog keresni magának.
és kinek van a lehetősége új munkahelyet keresni?
a legjobb és legtehetségesebb embereknek.
azaz az általad javasolt megoldással a legjobb embereiket veszítenék el, ami egyébként még rosszabb helyzetbe hozná őket, ami egyébként az összes munkavállalójuknak rossz, szemben az általuk választott megoldással, ami során meg tudják tartani a legjobb embereket és meg tudnak szabadulni a legrosszabbaktól, ami egyébként az összes munkavállalójuknak jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!