Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A nagy járműipari cégek miért...

A nagy járműipari cégek miért kezdenek el leépíteni, ha kicsit csökken a nyereségük?

Figyelt kérdés

[link]


Sokaknak félrevezető egy ilyen cím és a legtöbben azt hiszik, azért épít le, mert veszteséges.Szó sincs arról,hogy veszteséges, csak az előző időszakokhoz képest csökkent a nyeresége.


Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be.

Viszont, a leépítés teljesen érthetetlen.



Ezért rossz a nyílt részvénytársaság, mint jogi forma.Minden a részvényeseknek van alárendelve és nincsenek elvek.


ma 10:21
 1/7 anonim ***** válasza:
Mert nem csak kicsit csökken a nyereségük, hanem tendenciálisan csökken a termékeikre a kereslet, illetve szorulnak ki a piac egyes szegmenseiről. Ezt egy cég vagy áremeléssel tudja kompenzálni (ami nagy eséllyel a már említett tendenciát rontaná méginkább) vagy költségcsökkentéssel. Annak pedig az egyik leggyorsabb és legegyszerűbben kivitelezhető módja a leépítés, pláne hogy a munkabér jellemzően az egyik legnagyobb kiadása egy cégnek.
ma 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Azért mert sem nem ostobák, sem nem jótékonysági intézmények.

A cégnek vannak tulajdonosai akik hasznot akarnak belőle. Ha nincs a várt haszon akkor a részvényeket eladják, ezzel csökken a részvények értéke és az egész cég csődbe mehet két perc alatt úgy is ha közben nyereséges a valóságban.

Nem hirtelen lépik ezt meg, az elmúlt tíz évben folyamatosan jeleztek a kormányzat felé a németeknél az autógyártók, hogy baj van. Már akkor kaptak több ütést amikor a dízel botrány előtt a nagyon szigorú üzemanyag összetétel szabályokat bevezették és a dízelautókat gyártók elé megugorhatatlan nehézségeket állítottak vele. Azóta folyamatosan az EU és benne aktívan a német kormány az autógyártás ellen dolgozik, mindig szűkítve kicsit a lehetőségeken.

A cégek eddig húzták. Mostanra kiderült, hogy a jövőben nem javulás lesz hanem romlás, hiába tartanának ki még 1 évig akkor is egyre rosszabb helyzetbe kerülnének. A választásokon sem történt éles fordulat és a jelenlegi kormányzat után sem várható olyan ami majd ismét lehetőségeket nyújtana az európai autógyártóknak. A kínai autók szankcionálása pedig a külföldi piaci lehetőségeiket is korlátozza, hiszen arra viszontvámok fognak majd érkezni és ők rosszabbul járnak mint azok a keleti autógyártók amik itt adnának el kocsikat.

Mindent összeszámoltak és arra a döntésre jutottak, hogy a számukra legkifizetődőbb megoldás az, hogy itt most leépítik a termelést és esetleg máshol új gyárat építenek helyette. Pl. Kínában. Ott akkor már nem lesz vám azon amit csináltak, nem kell a tengeren túlra szállítani a kocsikat, az alkatrészek, alapanyagok nagy része amúgy is onnan jön ide, a munkaerő meg ott sokkal olcsóbb.

Ezek cégek, le se sz@rják mi lesz a dolgozóikkal itt Európában. Ezt eddig si minden értelmes ember tudta, a kormányok pont emiatt adnak kedvezményeket a nagy cégeknek, mert azzal tudják ott tartani őket abban az országban. Ha a kedvezmények megszűnnek és ráadásul egyre nehezebbek a körülmények, egyre drágább a termelés akkor természetes következmény, hogy a cég nem várja meg amíg veszteséges lesz, hanem bezár és elviszi a termelését oda ahol majd nem kell annyi környezetvédelmi szabálynak megfelelnie, nem kerülnek olyan sokba a dolgozók, nem kerül annyiba az energia, nem hoznak olyan törvényeket, szabályokat amiktől egyre nehezebben tudnak dolgozni.

ma 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Telelő Teve ***** válasza:

A Bosch pont nem nyílt részvénytársaság. Ősidők óta alapítványi tulajdonossal működik. Rájuk biztos nincs hatással egyetlen wall street-i bankár sem.


A kritika egyébként jogos is lehetne ha tényleg csak egy átmeneti keresletcsökkenésről lenne szó, de teljesen világosan látszik, hogy a benzinvérű boomerek már megvették az utolsó autójukat, a fiatalok nagy része viszont jogosítványt sem szerez már, nem hogy egy hamar ügyféllé váljon. Amúgy is nagyon messze van ettől a generációtól, hogy az autókereskedések üvegpalotáiba nézegesse a legújabb típusokat - eddig egyetlen gyártónak sem igazán sikerült rájönni, hogyan lehetne a fiatalok inaktív tömegeit új autó vásárlásra bírni.

Szóval nem csak csökkent a nyereség, de a jövőben is mindenki azt várja, hogy tovább fog csökkenni. Semmi jel nem utal arra, hogy egyszer csak új autó vásárlók milliói jelennek meg a szalonokban.

ma 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:

"Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be"

Az elmúlt 2-3 évben ez volt azoknál az autóipari beszállítóknál, amiket ismerek. A béremelések jelképes mértékűek voltak, a jobb helyeken általában volt egy egyszeri nagyobb dobás 2022-ben, aztán annyi. A létszámot is inkább kölcsönzött munkaerővel duzzasztották fel, mikor a lezárások után megnőtt a rendelésállomány, saját munkavállalókat nem nagyon vettek fel, a távozók helyét se mindig töltötték be.

Eddig ezek elegendőnek bizonyultak, most már nem. Tovább folytatódott a rossz teljesítmény, nem lódultak meg a bevételek, úgyhogy költséget kell csökkenteni, erre pedig a legjobb megoldás a munkavállalók elbocsátása.

ma 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Üdv a kapitalista multik világában 2024-ben.
ma 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Mert a profit mindennél fontosabb.
ma 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Érthető lenne, ha ilyen időszakban befagyasztanák a béremeléseket, létszámstoptop vezetnének be."


a bérek befagyasztása alkalmazottak számára bércsökkentést jelent, mivel infláció is van a világon (mindenütt).

ami azt is jelenti, hogy az alkalmazottak egy része másik munkahelyet fog keresni magának.

és kinek van a lehetősége új munkahelyet keresni?

a legjobb és legtehetségesebb embereknek.


azaz az általad javasolt megoldással a legjobb embereiket veszítenék el, ami egyébként még rosszabb helyzetbe hozná őket, ami egyébként az összes munkavállalójuknak rossz, szemben az általuk választott megoldással, ami során meg tudják tartani a legjobb embereket és meg tudnak szabadulni a legrosszabbaktól, ami egyébként az összes munkavállalójuknak jó.

ma 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!