Mit jelent a benzines, dízeles autók betiltása a jövőre nézve?
Ha mondjuk 2040 re betiltják őket, az mit takar? Tilos lesz újonnan árulni ilyen kocsikat, de használtan vehet magának valaki mondjuk 2030 ban újonnan üzembe helyezett benzines kocsit?
Mi lesz a ritka fajta sportautó gyártókkal, akik nem adnak el olyan sok darabot, de azok nagyon erős sportkocsik? Ők a kevés darabszám miatt árulhatnának benzinest, vagy ők is csak elektromosat majd?
(A hibridet most nem vettem számításba, hanem benzines/dízel, vagy elektromos autó).
Persze senki sem jós, de akkor ez így működne? Nyilván nem lehet kötelezni senkit se arra gondolom én, hogy ne vegyen használt benzines kocsit.





A forgalmazást tiltják be.Vagyis, újonnan nem lehet forgalomba helyezni majd.
Ha csak a gyártók fel nem futtatnak más technológiát, mint CO semleges benzin, hidrogénnel hajtott belsőégésű.Mindkettő létező projekt, csak nincs felfuttatva.
Szerintem, olyan lesz a szitu, mint Kubában.A lehető legtovább próbálják majd az emberek konzerválni, megtartani a belsőégésű motoros autókat.
"Szerintem, olyan lesz a szitu, mint Kubában.A lehető legtovább próbálják majd az emberek konzerválni, megtartani a belsőégésű motoros autókat."
Magyarán ha 2040 ben tegyük fel betiltják őket, akkor kb 2060 ig még futni fognak a benzines,dízeles kocsik használtan történő értékesítései? Esetleg később is lesznek ilyen adásvételek, csak kicsi számban? Talán még azt is betilthatják idővel, hogy használtan is csak elektromost lehessen venni, ergo a használt benzinest is betilthatják/dízelest?





2#
Elvileg nincs szó arról,hogy a használatot megtiltják, bár sok a zöld kommunista.De, remélhetőleg elgyengül a befolyásuk.





Ez most a terv.
Aztán majd jön a valóság és alakítja a terveket.
Az elektromos autókat ugyanis nem csak tölteni nem tudják most sokan a magas energiaárak miatt, de a gyártásuk sem megy olyan ütemben ahogy szeretnék az akkumulátorokhoz szükséges anyagok hiánya miatt.
Az egész valójában az európai autógyártás ellen történik, semmi köze a környezetvédelemhez amivel indokolják. Az autógyárak meg elfogadták és úsztak az árral, hogy ha már váltaniuk kell akkor váltsanak élesen és hamar, ne legyen elhúzva, mert azt nem tudnák csinálni, hogy párhuzamosan fizetik a fejlesztését, új modellek kialakítását, reklámozását is a benzines/dízeles járműveknek is miközben csökken a vásárlók száma, meg az elektromos járműveknek is, amiknél hatalmas konkurencia az ázsiai gyártás.
De ki fog alakulni ahogy már írták, a mostani autók olyan piaca, ahol még felújítják, ellátják alkatrésszel és divat is lesz fenntartani - mint ma is divatos Trabanttal furikázni, holott már nem 2 ütemű motorok vannak bennük, mint amivel gyártották.
Lesz sok elektromos jármű, de meg fognak jelenni más autók is, mert az elektromos autók nem fedik le a szükségleteket. Lehet, hogy ez a hidrogén üzemű jármű lesz, annak is belsőégésű motorja lesz csak másféle.
A mostani helyzet szerint 2030 után nem gyárthatnak ilyen autókat, utána csak olyat tudsz majd venni amit korábban készítettek. Sajnos ez azzal is járni fog, hogy nem lesz alkatrész gyártásuk, csak bontott vagy drágán utángyártott alkatrészek lesznek utána.
De még az is lehet, hoyg változtatnak ezen a döntésen.





Betiltják majd 2040-re, aztán majd eltolják 60-ra, meg 80-ra.
Nyugodj meg, te még életed végéig használhatsz benzinest.
És mi lesz a hibrid kocsikkal? Ma is vannak hibrid verziói az amúgy benzines/dízeles kocsiknak.
Vagy a kérdésemben is írt ritka sportkocsikkal. Azok elenyésző számuk miatt sem jelentős környezetkárosítóak, hiszen hiába esznek sokat, ha van belőlük összesen 30 darab a világon.










Lovak sincsenek betiltva, mégsem látsz az utcákon.
Egyszerűen önmagát fogja kivezetni. Ahogy egyre több elektromos jármű lesz, úgy az üzemanyaggal hajtott járművekhez kapcsolódó infrastruktúra is csökken. Értesd: kevesebb benzinkút, jócskán megdrágult üzemanyag, ritkulnak a szervizek, és pótalkatrészek...
Gyártók már évek óta leépítik a belsőégésű robbanómotoros részleget, és fokozatos zajlik az átállás elektromos hajtásra.
Mellesleg luxus sportkocsikból is vannak már elektromosak.










#6 "És mi lesz a hibrid kocsikkal? Ma is vannak hibrid verziói az amúgy benzines/dízeles kocsiknak."
Na, ez jó kérdés.
A hibrid kocsiknak ezzel vége, mert egyszerűen nem éri meg a fejlesztésükbe pénzt tennie a gyártóiknak, hiszen már amúgy se lehetne belőlük jelentős bevételük.
Pedig jó lenne az ötlet, hiszen a városi forgalomban elektromos autóként üzemel, amikor nem jó a kipufogógáz, a városok között pedig a belsőégésű motor előnyei jelenhetnének meg és nem kellene olyan új töltőállomás rendszer azonnal ami az elektromos autók közlekedéséhez szükséges lenne országosan.
Sajnos nem véletlenül nem terjedtek el jobban, hanem azért, mert tulajdonképpen 1 kocsival 2 meghajtást kell megvenned, így sokkal drágább. Nehezebb tőle a jármű, nagyobb a fogyasztása és néha kevesebb a rakodásra felhasználó tér mert kell az aksiknak.
Hogy a gyártásukban él-e ez a 2030-as határidő azt nem tudom, de gondolom igen, ezekben is ugyanolyan belsőégésű motor van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!