Miért tiltja be az EU a belsőégésű járműgyártást amikor nincs alternativája?
Vagy tudják, hogy nincs és ez a cél, hogy visszamenjünk a középkorba?
1.
Az elektromos autógyártás jóval fentarthatatlanabb a hozzávaló ásványkincsek szemopntjából. Egy évtized sem kell és kifogynak az alapanyagból. De a sima járműgyártáshoz is már most akadozik a logisztika.
2.
Ha a klimahiszti lenne a fő gondjuk akkor azon kéne dolgozni, hogy a járműveket a vásárló csak bérbe vehesse a gyártótól. Igy a gyártó kénytelen lenne azon spórolni, hogy minél megbizhatóbb és strapabiróbb termékeket gyártson, ne olyat amit 10 év után el kell adni mert legatyásodik és újjat venni. Minden terméknek a gyártásnál kerül a legtöbb energia befektetésre és ezzel a legnagyobb szennyezést is a fogyasztói társadalom szokásainak a radikális megváltoztatásával lehet elkerülni. Ne felhalmozók legyenek az emberek hanem csak használók.
45-ös dehigy marad ki😂. De márpedig ilyen állat nincs😂
"hogy a Litium is kimerül 30 év alatt mert nem csak villanyautókba kell."
Hogyne, elvégre a gőzmozdonyokba is kell valami, nem igaz?
Mamaaaaa... :))
Ahogy a vasat, rezet újrahasznosítják, sokszor lényegesen olcsóbban, mint a bányászott ércet, úgy lehet ujra és ujra hasznosítani a lítiumot is.
Amellett, a jelenlegi energia-tárolási rendszerek még olyan szinten vannak, mint az autók voltak 100 éve. Már tíz év múlva is szintet fognak lépni a tárolási technológiák, hiszen a K+F most indult be igazán, most tettek bele pénzt az igazán nagy cégek, járműgyártók.
"Beszakadt az akkumulátorok ára, az új fejlesztések hozzák a zöldforradalmat.
Minél több kutatási forrást költenek az akkumulátorok fejlesztésére, annál olcsóbb lesz a technológia. Tíz év alatt a lítiumionos akkumulátorok gyártása 97 százalékkal lett olcsóbb, a trend pedig folytatódik."
"Forradalmian új, hatékony akkumulátor jelent meg a piacon
A kanadai székhelyű Salient Energy cink-ion akkumulátort fejlesztett ki helyhez kötött energiatárolásra. A cella névleges kapacitása 60 Ah, feszültsége 1,3 V, térfogati energiasűrűsége pedig 100 Wh/L, ami kifejezetten erősnek mondható egy kevesebb mint másfél kilogrammos akkumulátornál.
A cink-ion energiatároló rendszerek ugyanúgy működnek, mint a lítium-ion, a kettő közötti fontos különbségek a költségekben, a biztonságban és az ellátási lánc bőségében vannak, szemben a teljesítménnyel. Emellett a vízalapú kémia kiküszöböli a tűzveszélyt, így biztonságos alternatívája a meglévő rendszereknek"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!