Ha sikerül ipari mennyiségben szén-dioxidból üzemanyagot előállítani akkor visszatérhetnek a belsőégésű motorok?
Ugye az a legnagyobb ellenérv a belsőégésű motorok ellen, hogy szennyezik a levegőt, több tudós szerint már visszafordíthatatlan klímaváltozást idézett elő. Második ellenérv, hogy pár évtizedre van már csak gazdaságosan kitermelhető kőolaj a világon.
Nemrégiben hallottam olyan technológiáról, hogy a levegőben lévő szén-dioxidból tudnak előállítani mesterséges olajat. Előre láthatólag még 10-15 év mire ipari mennyiségben is lehetővé teszi ezt a technika.
Ha ez megvalósul, akkor visszatérhetnek a belsőégésű motorok? Hiszen ez egy örök körforgás lenne, és sok szén-dioxidot vonna el a légkörből.
Egyrészt nem csak a CO2 levegőbe jutó mennyisége a probléma hanem az égéssel járó egyéb szennyező anyagok (NOx, korom stb) is amik tüdőbetegségeket, rákot okoznak.
Másrészt a szén levegőből való kiszűrése és üzemanyaggá való alakítása nagyon energiaigényes, erről akkor lenne érdemes matekozni ha az emberiség olyan mennyiségű tiszta energiát termel amit nem tud elhasználni.
A belsőégésű motorokban szénhidrogéneket tudsz elégetni (CH4, C2H6, CxHy), a CO2-ből csak a szén (C) jön akkor honnan lesz a hidrogén (H)? Ja, az meg gondolom a vízből, én hülye.
Hangyasav (CH2O2) gyártására létezik viszonylag rossz hatásfokú elektrokémiai eljárás CO2-ből, de azt nem belsőégésű motorokban tervezik használni, hanem üzemanyagcella üzemanyagaként, ami gyakorlatilag egy elektromos autó koncepció.
#3
Nem tud mondani semmit mert nem érdeklődik a témában, de legalább tudja szidni a döntéshozókat akik egyébként csak rosszat akarnak neki.
Ha a hajók szennyezését teljesen megszüntetnék attól az autók még az orrod alá pufognak és a te, gyerekeid stb egészségét teszik tönkre.
Ha mindig más szennyező dologra mutogatsz, akkor nem változik semmi. Elektromos autó IS kell és kevésbé szennyező hajó IS. Elektromos autók terjednek, elektromos buszok terjednek, hajókat egyre szigorúbban szabályozzák, támogatást adnak a napelemes rendszerekre, házszigetelésre, minél több anyagot próbálnak újrahasznosítani, gyárak próbálnak minél alacsonyabb szennyezéssel üzemelni (pl autógyárak), rengeteg cég felelősséget vállal és (marketing szempontból IS) fát ültetnek.
Minden területen történnek változások de sosem fogynak el a károgók akik szerint felesleges az autókkal foglalkozni míg minden más nincs megoldva.
#5: ha már leszólsz mást, legalább utánanézhetnél dolgoknak saját magad...
Egyetlen teherhajó 50 millió autó szennyezését produkálja. 15 db ilyen hajó felér az összes (!) autó szennyezésével. Olvass csak utána mit művelnek ezek a monstrumok. A károsanyag-kibocsátásukra meg szinte semmi korlátozás nincs.
Ez meg még eltörpül USA és Kína, na meg India gyáróriásai mellett. Ezek a legszennyezőbb államok, és pl. USA ki is lépett a klímaegyezményből, mert túl drágának ítélte.
Szóval ennyit erről, ha még valaki komolyan gondolja, hogy a döntéshozókat magasztos célok vezérlik, naív. De persze, itt az elektromos autó, ami mindenkit megment, mert nem füstöl. Igen, nem itt, csak pár kilométerrel odébb, pl. német szénerőművekben. Arról meg ne is beszéljünk milyen környezetkárosodással jár az akkumulátorok előállítása...
Miért nyomják mégis? Mert lobbi tevékenység mindig ilyen volt. Adott érdekcsoportok pénztárcáját vastagítják.
Nézzünk pár példát: dohányzás, olomtartalmú üzemanyag, dízel. Mindhárom egészségkárosító hatását évtizedekig titkolták. Szakértők eskű alatt nyilatkoztak, hogy nem ártalmas. Ezek tények.
#6: Ha a logisztikai lánc egészét nézed akkor egyetlen ilyen teherhajó legalább ennyi millió autó szennyezését spórolja meg: egy teherhajó 1 liter üzemanyagból 1 kg tömeget kb. 1000x távolabbra tud elvinni, mint egy közúti jármű. Ráadásul a teherhajózásnak volt és van is érdemeben kibocsátáscsökkentő és hatékonyságnövelő tevékenysége az elmúlt 10-15 évben, míg a személyautók egyre nehezebbek és csak egyre több üzemanyagot fogyasztanak. Arról nem is beszélve, hogy a hajók csak akkor tudnak menni, ha van autózás is, hiszen alapvetően azt a finomításból visszamaradt nehézolajat használják üzemanyagként, amit közúti közlekedésben már nem lehetne eltankolni, kvázi az autósok "szemetét" és "melléktermékét" égetik.
Szóval mindig mikor valami autóipari lobbista előveszi, ezt a "de bezzeg a teherhajók" kártyát nyugodtan röhögd ki vagy vágd szájon, de semmiképp se böfögd vissza a demagóg marhaságait ha nem akarsz hülyét csinálni magadból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!