Európa és Amerika közt mikortól vált széles körben elérhetővé a repülés?
Technikailag nem Lindberg repülte át elsőnek az óceánt! Csak ő volt a leghíresebb, mert egyedül repült, és tudta is tartani a repülési tervét, az első sikeres átrepülés már 1919-ben megtörtént egy módosított első világháborús bombázóval Alcock és Brown repülésének néz utána ha érdekel. sőt nem is ők voltak az abszolút elsők, hanem már hidroplánokkal átrepülték előttük is úgy, hogy többször megálltak tankolni, Alcock és Brown viszont megállás nélkül repült, igaz Írországban lezuhantak, de a céljuk sikerült, hogy átrepüljék az óceánt -mielőtt félreérted, túlélték, csak az üzemanyag fogyott kik korábban, mint gondolták.
A menetrend szerinti utazás az óceán felett 1928-tól beindult, igaz ekkor még zeppelinekkel, amik a 30-as években a légi közlekedés meghatározói voltak. Később több légi társaság hidroplánokkal kezdte meg az utasszállítást, amik többször leszálltak tankolni út közben pl. azori szigetek nagyon népszerű "benzinkút" volt, az ilyen járatoknál.
1938-tól már voltak olyan négymotoros utasszállító gépek, amik képesek lettek volna megállás nélküli transzatlanti repülésre, de a háború közbe szólt, a második világháború után viszont már rendszeresen repültek négymotoros nagy utasszállítók a két kontinens közt. 1958-tól beindult a sugárhajtású gépek kora ebben a viszonylatban is. Gyakorlatilag ekkortól tűntek el a hajók, mert míg a hidroplánokkal, léghajókkal és első utasszállító gépekkel szemben esélyesek voltak a lomha tengerjárók, a sugárhajtóműves gépek a korábban hajóval közel egy hetes (jellemzően 5-6 napos) transzatlanti utat 6-8 órásra redukálták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!