Melyik fog először összeomlani a most következő gazdasági világválságban?
Az a baj az elektromos autókkal hogy valójában nagyon is kornyezetszennyezőek. Belegondoltál abba hogy az ehhez szükséges áramot bizony nagyon nagy részben a nagyon szennyező hőerőművekből kapjuk. Vagy hogy az akkumulátorok gyártása igen szennyező folyamat ráadásul sok olyan alapanyag kell hozzá (lítium, ritkaföldfémek stb) aminek bányászata borzalmas hatással van a bánya környéki elővilágra. Pl a ritkaföldfémek banyaszatának melléktermékeként erősen radioaktív és savas víz keletkezik amit csak úgy egy nagy mederbe öntenek és a környéken kB minden kipusztult, de Chilében a lítium bányák környékén is hatalmas pusztulás tapasztalható.
Ezen kívül az akkumulátorok élettartama, ma átlagosan 5-6 év utána ki kell dobni és bizony erősen veszélyes hulladék, most képzeld el mekkora infrastruktúra kellene ha sok elektromos autó lenne.
Bár ezt nem PC kimondani de a mai technológiai szinten az elektromos autók ha mindent beleveszünk szennyezőbbek és karosabbak mint a hagyományos autók. Na ezért kevéssé működőképes a Tesla koncepció hosszútávon.
"Na ezért kevéssé működőképes a Tesla koncepció hosszútávon."
Na ezért kevéssé működőképes a Tesla koncepció jelenleg.
FTFY
"ehhez szükséges áramot bizony nagyon nagy részben a nagyon szennyező hőerőművekből kapjuk":
- Ennek nem kell így lennie hosszú távon. Egyébként meg könnyebb felépíteni egy atomerőművet, mint lecserélni 1 millió autót. Az utóbbi a nehéz feladat, amit először meg kell oldani. Utána már könnyű lesz az előbbit.
- A legrosszabbnak számító lignit erőművek is jóval nagyobb hatásfokúak egy belsőégésű motornál. Ha ehhez hozzávesszük a kőolajfinomítás folyamán keletkezett széndioxidot is, az elektromos autó sokkal jobban jön ki.
- A hőerőmű mégiscsak valahol a mátrában van, nem az ablakom alatt.
"az elektromos autók ha mindent beleveszünk szennyezőbbek és karosabbak mint a hagyományos autók.":
- Erről volt egy videó a youtube -on. A hagyományos autó működtetése több szén dioxid kibocsájtással jár. Ami igaz viszont, hogy az elektromos autó használatakor rengetet széndioxid az keletkezik az akkumulátor gyártásakor, ami így tényleg szennyező.
Amúgy a többi erőműtípus többsége sem túl zöld ha mindent beleveszel.
A nap: itt igazából hasonlóan az akksikhoz a gyártás és a felhasznált anyagok bányászata és feldolgozása számít nagyon szennyezőnek továbbá túl nagy területre kell telepíteni ahhoz hogy megfelelő mennyiségű áramot termelhessen így a mezőgazdaságtól és az erdőkből kellene elvenni területeket. Ez igazából sivatagi országoknak éri meg.
A szél: itt ugye a felépitése miatt minden szelerőmű úgy épül fel hogy alatta van egy több méter mély beton valami ami miatt mezőgazdaságot hátráltatja a környéken. És egy szelerőmű park életkora 12 év utána lebontják, de attól még nem lesz jobb mert azt a beton elemet az aljáról nem szokták kiszedni (mondjuk nehéz is lenne). És ehhez jön hogy évente rengeteg madár haláláért felelősek ezek a lapátok amiket használ. (Mikor Trump erre figyelmeztetett nagyon helyesen, körberöhögték pedig nem mondott hülyeséget)
Az atom: hát igen ez viszonylag tiszta igazából az elhasznált fűtőelemek tárolása lehet, de csak akkor ha hanyagul van megoldva egyébként ez tiszta.
A víz és geotermikus energia na azok tényleg tiszták, csak nem áll minden országban rendelkezésre korlátlan víz és geotermikus energia.
És az autók egyébként is a szennyezés egy kisebb részét jelentik. Gondolom nem tudod de azért mondom hogy a világ 50 legnagyobb teherhajója többször annyi káros anyagot bocsát ki mint a világ teljes autóparkja. Azért mert ezek a nagyon nagy hajók többnyire a Cayman-szigeteken vagy Libériában vagy vmi ilyen helyen vannak bejegyezve ahol nyilván semmi előírás nincs pláne nem a világ legszigorúbb EU-s szabályozása.
Először inkább azokat kéne megoldani, az autók ráérnek utána is.
Így is a teherhajók szállítanak a földön a leghatékonyabban.
Egyébként én 100% -ban atomenergiapárti vagyok. A nagy teherhajók hajtását simán meg lehetne oldani egy reaktorral.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!