Az első világháború elején a tengeralattjárók gőzgéppel működtek?
dizelmotorral.
Dizel-elektromos rendszeruk volt.
Dízel-elektromos rendszert csak az első világháború végén és a második világháborúban használtak a tengeralattjárókon.
1914-ben volt pár tengeralattjáró ami tényleg gőzgéppel ment a felszínen, ilyenek voltak a brit K-osztályú tengeralattjárók. Tetű lassúak voltak. A gőzgépek kazánjába persze nem szenet lapátoltak, hanem petróleummal fűtötték. Bár a világháború előtt olyan 1900-1905 körül, építettek olyan gőzgép meghajtású tengeralattjárót ami a hagyományos szénlapátolós verzióban működtettek, de ezzel ugye hamar felhagytak. Hiszen egy tengeralattjárónak ilyenkor irdatlan mennyiségű szenet kellene szállítania. :)
Aztán ugye 1916-tól 1918-ig, már benzin-elektromos vagy dízel-elektromos meghajtásúak voltak a tengeralattjárók.
gőzgépes ..ahogy a gőzmozdonyok, vagy a gőzhajók ...működtek a tengeralattjáróknál csak 1860 körül próbaként merültek fel.
Az 1. vh-ban már alapvetően dizel (dízel-elektromos) meghajtású tengeralattjárók voltak.
A K típusú tengeralattjáró yarrow típusú gőzturbiákkal volt szerelve, (mint sok felszíni hajó). Mellette volt tartalék dizelmotorja is. Ez egyáltalán nem volt lassú a maga nemében, sőt ez a turbina igen hatékony volt csak igen méretes, ezért nem terjedt el a kisméretű hajókon (mint pl egy átlagos tengeralattjáró)
A K tengeralattjáró viszont otromba nagy volt, több mint száz méteres és 60 fő körüli volt a legénysége, tehát ott a Yarrow turbina jó választásnak tűnt. Mellesleg kb kétszer akkora volt a hatótávolsága mit a normál tengeralattjáróknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!