Vannak elektromos vadászgépek?
Az akkumulátorok, atomreaktorok túl nehezek, nem megfelelőek egy repülőgép meghajtásához. Napelemes felderítő kémrepülők kifejlesztésére vannak törekvések.
Bioüzemanyagok felhasználásával vannak kísérletek az amerikai hadseregben, légierőnél is, de ott is inkább csak bekeverve alkalmazzák, 10-20%-os arányban.
Voltak régebben törekvések nukleáris meghajtásra, de igazából a teszt fázisig se nagyon jutottak vele.
A vadászgépeknél meg alapvetően nem a spórolás a lényeg, több okból sem. Egyrészt általában rövidebb idejű bevetésekre vannak kitalálva, másrészt a nagy sebességű repülések amik igazán zabálják az üzemanyagot.
De pl spórolásnak tekinthető az új vadászgépek "szupercirkáló" üzemmódja, vagyis hogy utánégető nélkül képesek hangsebesség feletti repülésekre, bár valójában ebben az esetben is jelentősen megnő a fogyasztás.
Másrészt, a légierők fogyasztásának jelentősebb részét általában a szállítógépek teszik ki. Ezért is használják sokszor a polgári repülésből átvett hajtóműveket, vagy azon alapuló egész típusokat, mert a polgári közlekedésben alapvető cél a kiadások minimalizálása.
Az olaj meg belátható időn belül nem fog elfogyni, akkor nem terveznének 50 évre előre a hagyományos meghajtások terén.
Elektromos meghajtás bevezetése igen valószínűtlen a repülésben. Pláne a katonaiban - túl könnyen zavarható.
A bio üzemanyag meg attól bioüzemanyag, hogy miből készül, nem attól, hogy mi lesz belőle. A megfelelő eljárással a közönséges növényekből is készíthető olyan minőségű repülőbenzin vagy kerozin, ami teljesen megeggyezik a kőoaljból gyártottal. Kérdés persze, hogy megéri-e. Majd ha így olcsóbb lesz előállítani, mint kőolajból, akkor így fogják csinálni.
Egy repülőgépnél a felszálláskor egyszerre kell hatalmas energiát felszabadítani. Egy atomreaktor folyamatosan ad le energiát és nem lehet a hirtelen váltakozó energiaigényt biztosítani. Mellesleg baromi nehéz és terjedelmes.
Fentebb valaki belinkelte a Pacemaker X6-ot. azt a gépet gázturbinával emelték a levegőbe és csak a folyamatos repüléshez szükséges kerozint váltották volna ki atomreaktor által előállított energiával. Azonban a dolog nem jött össze.
A bioüzemanyagról pedig már valaki leírta a lényeget.
"a tudomány mai állása szerint - növényi eredetű anyaggal pótolható lenne a cucc ...csak kicsit drágább lenne az üzemeltetés."
Ahogy pl. Brazília pótolja is - ott már megoldható lenne a 100%-os bioüzemanyag felhasználás. Sőt, az elmúlt évtizedek során a gazdaságuk elég meghatározó eleme volt a kőolaj világpiaci ára - mert már azzal szemben is nyereségesen tudjuk előállítani cukornádból a cuccot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!