A modern vadászrepülők mennyire fordulékonyak?
Oké, ha egy robot vezeti, de ha 4-6-8 G terhelésnél legyen az pozitív vagy negatív, elszáll a pilóta agya, teljesen mindegy a repülőgép még mennyivel tudna jobban fordulni!
Már régóta az emberi tényező a gyenge pont!
Fel és oldalirányú fordulásnál csak pozitív túlterhelés van, azt meg g-ruhával ki lehet bírni. A manőverező légiharcok / bemutatórepülések során általában fel és oldalirányú fordulás van.
Láttam már nem egy olyan videót, amiben mind az F-15C, mind az F-16C 9G-vel fordult, és az F-16-os szűkebb kört csinált. Ennyit arról, hogy a pilótától függ a fordulékonyság.
Az oldalirányú fordulás, a gép dőlése miatt értelem szerűen átalakul pozitív-negatív terhelésre!
Ez nem versenyautó!
A ruha segítségével akár 10-13 pozitív G is elviselhető néhány másodpercig! Ha nagyon edzett a pilóta!
De ez még mindig semmi ahhoz képest amit bármelyik vadászgép fizikailag képes elviselni!
Minden típusnak megvan szabva a maximális túlterhelési érték. Azt is valamivel át lehet lépni, leginkább átmenetileg, de tartós túlterhelés esetén ugyanúgy lerepülnek a szárnyak, mint egy régebbi típus esetén.
Ergo nem, nem csak a géptől függ. Netes információk alapján a Szu-27 a legfordulékonyabb gép jelenleg, de pontos adatott ahhoz sem találtam.
Lazy Jones!
És mégis mekkora G terhelélsnél volt dokumentumod a szárnyak leszakadásáról?
Ember meg sem közelítette ezt az értéket!
Ha viszont nagyon alacsony sebességgel megy a gép...
Akár a "visszaborulást" is lehet fordulónak venni!
Ha egy madár, képes a szárnyait kiterjeszteni, + még füles lapátai is vannak!!!
Akkor NYERŐ! a kissebességi fordulatban!
Az szinte tuti!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!