Wincent kérdése:
Valaki tud információval szolgálni, hogy a féllánctalpas Sdkfz-k kormányzását hogyan oldották meg? Hogy az ne tolja el a kormányzott első hidat a hajtott lánctalp?
Figyelt kérdés
2014. ápr. 18. 20:18
1/6 Gugu Gabor válasza:
Nem mintha utána néztem volna, de kanyarodáshoz a lánctalp sebességét is befolyásolni lehet (mint a harckocsiknál)és máris együtt kanyarodik az egész.
2/6 anonim válasza:
A félláncalpasoknál pont az volt a lényeg, hogy ötvözni szerették volna a lánctalp mozgékonyságát (terepjáró képességét) a gumikerekesek kormányozhatóságával. Ahogy írtad kérdező, pont ugy működött a kanyarodás. Bezony kegyetlenül tolta és koptatta a kanyarodó kerekeket a lánctalp tolóereje. Nem is fejlesztették tovább ezt a megoldást. A 2. VH-t követően el is tűntek a hadseregek arzenáljából az ilyen eszközök.
3/6 A kérdező kommentje:
Első hozzászóló. Éppen az érdekelt volna, hogy a kormánykerék elfordításával együtt fékeződött-e a kívánt oldal lánctalp hajtása.
2014. ápr. 22. 09:31
5/6 Gugu Gabor válasza:
Vagy lehet hogy mégis...?
6/6 anonim válasza:
Bocsánat, félreértettem.
A modernebb láncos járművek már tudnak "ívben fordulni" az adott oldali lánctalp sebessége kanyarodáskor válozik, vagy lefékeződik. A régebbi láncosok esetén csak a belső lánc fékezését használták kanyarodásra. (az Sdkfz is)
A féllánctalpasnál viszont a belső ívben helyezkedő lánctalp fékezésével ugyanúgy csúszott futómű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!