Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért istenítik a Gripen-t,...

Miért istenítik a Gripen-t, amikor sok szempontból nem a legjobb?

Figyelt kérdés
2014. márc. 29. 14:31
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
32%

9-es te arról a demoralizált csürhéről beszélsz most - az USA hadseregről van szó - ahol naponta lesznek öngyilkosok a katonák és ahol megőrülnek és a laktanyákban egymást lövöldözik ?

Akik drónokról lövöldözik a polgári lakosságot ?

A válaszodból látszik nem hallottál a történetről, mivel a hazug hivatalos sajtót olvasod :

[link]

2014. ápr. 24. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Sok szempontból nem a legjobb. A Gripen egy vicc. 2-3 Gripen jó ha kitesz 1 db F-16-ot, de azt sem kizárt hogy egy képzett pilóta egy F-16-al leszedne 2-3 Gripent, aztán még a földi célpontját is elintézné.
2014. nov. 18. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Előzőnek : álmodik a nyomor...

A Gripen fürgébb és modernebb, a magyar pilóták ügyesek.


A Szu-35-ösről tudnál pocskondiázó megjegyzéseket tenni ?

2014. nov. 19. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:

Szerintem a Gripenek semmilyen szempontból nem voltak jók.Ugyanis azokat is át kellett alakítani, hogy megfeleljen a NATO elvárásainak és ugyan annyiba(ha nem többe) került, mint amennyibe a Mig-29-esek felszerelése került volna.A lengyel Mig-29-esekkel érdekes módon nincs baja a NATO-nak, mert vettek melléjük F-16-ost is.


A Mig-29-es volt akkor a legjobb, amit választhattak volna.Ugyanis szinte ingyen voltak és alacsony karbantartási igényűek.Ellenben a nyugati gépekkel, amik zabálják a drága alkatrészt.Egyhajtóműves gépekkel egyébként sem lehet mit kezdeni.Minimum kettő kell.Ugyanis egyrészt kettővel biztonságosabb, kettő tovább bírja és jóval magasabbak képes repülni, mint az F-16 vagy a Gripen.Ugyanis pont ez volt a szovjet gépek előnye, hogy 50.000ft-re jóval hamarabb felértek, mint az amerikaiak.Sok amerikai gép egyébként is csak papíron bírta az 50.000ft-et tartósan.Az orosz gépek arra a feladatra, amire nekünk kellenek(tehát többnyire gyorsan felszállni és utolérni egy másik repülőt) a legjobbak a kategóriájukban.Lásd:izraeli kémgépek esete, ahol a Gripenek addigra érték utol a gépeket, mire azok elérték a határt.Ja, és ugye emlékezetes, hogy nem csak berepültek egy kicsit és visszamentek, hanem a román-magyar határtól elmentek Ferihegyig, ahol gyakorlatilag egy tökéletes megközelítést végeztek, átstartoltak és visszamentek a román-magyar határhoz.Egy olyan repülővel, ami eredeti rendeltetését nézve, egy egyszerű bizniszjet.


Egyébként ha csak anyagilag nézem, akkor a Mig-29esek modernizálása és NATO-kompatibilissé tétele milliárdokban mérhetően olcsóbbak lettek volna.Egyrészt nem kellett volna új típusra képezni a pilótákat, karbantartókat és mindenkit.Mig-29-es alkatrészekkel tele van(volt míg el nem adták őket ki tudja kiknek) egy csomó raktár.


Egyedül egy dolog kellett volna.Néhány könnyűszerkezetes hangár a Mig-eknek.Bár egyébként bőven elfértek azokban a betonhangárokban, amik részben a föld alatt voltak(bele voltak süllyesztve, nem konkrétan a földben voltak, csak amolyan mélygarázs módszerrel).


Minden adott volt, hogy a Migek megmaradjanak, de a politika és a lobbi közbeszólt.Ironikus, hogy az első szerződéseket 2001, szeptember 10-én, egy nappal az Afganisztán megszállását és tönkretételét megelőző háborút kiváltó események előtt írták alá.


Szakmailag és anyagilag is a Mig-29-esekkel jártunk volna jobban.Azokat a gépeket nem sokkal korábban újították fel és hosszabbították meg az üzemidejüket.Szóval bőven kibírták volna 2020-ig.Addigra meg az oroszoknál is olcsóbb lett volna egy újabb típus, amit a Gripeneknél jóval olcsóbban lehetett volna beszerezni.És orosz gépekben bőven van felhozatal és egyáltalán nincsenek elmaradva a nyugati gépektől.Ugyanis az egyetlen hátrányuk a nem éppen modern kinézet.De úgy rohadt komolyan:Fontos az érintőképernyő egy vadászgépbe?Vagy mi fontosabb, az klíma és a CD-s rádió vagy a repülőgép röpképességei?Ugyanis az orosz gépek előnye az erős hajtóművek miatti fürge mozgás.Arról nem is beszélve, hogy az orosz gépekben kevesebb az elektronika és így kevésbé ártanak nekik az elektronikai támadások.



Az F-16-osokról meg annyit, hogy az egyetlen komoly hátrányuk az, hogy iszonyat drága hozzájuk minden és kidolgoztatták azoknak a gépeknek a belét már az amerikaiak.Keress rá az Aloha 737-ére.Ott megmutatkozik, hogy egy többszörösen túlterhelt gép mire képes.És egy felfegyverzett vadászgépnek nem biztos, hogy jót tesz, ha szétesik mondjuk egy nagyobb város felett.

A lengyeleknek eddig szerencséjük volt(mert ők azokat az F-16-osokat üzemeltetik, amiket mi kaptunk volna), viszont amikor az orosz bombázók és kémrepülők az Északi-tenger irányából berepülnek, akkor szinte kivétel nélkül Mig-29-eseket küldenek fel és nem F-16-osokat, ami komoly érv a "régi" szovjet technika mellett.

2015. márc. 3. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!