Az 1. világháborús repülőgépeken, hogy lőttek?
Az egypropelleres gépekre gondolok, ahol a propeller mögött volt a gépfegyver és azon keresztül kellett lőniük. Egyszerűen kiszámolták, hogy jut át 2 propeller között?
Az első lövések kézi lőfegyverekkel, aztán persze beindult a fejlesztés.
Az németeknek sikerült összeépíteni az első légcsavarral szinkronizált géppuskát. Fokker E-I
(Anthony Fokker)
A légcsavarnak, amikor fent volt a gép, nem mindig kellett pörögnie.
Másrészt a gépfegyver az esetek többségében oldalra nézett, és lefelé-felfelé dönthető volt.
A bombázást pedig kézi ledobással csinálták.
Nézd meg ezen a linken a második képet:
Az előző válaszolók jól írták, de kicsit részletezném.
Tulajdonképpen arról volt szó, hogy a forgó légcsavar egybe volt építve a géppuska elsütőszerkezetével.
Amikor fordult, egy rajta lévő kis pecek mindig meg-megszakította a géppuska elsütőszerkezetét - így arra a töredék másodpercre, míg a lapát átfordult a fegyver csöve előtt, annak leállt a tüzelése. Ez a tűzgyorsaságban nem okozott változást, viszont lehetetlenné tette, hogy a fegyver olyankor lőjön, amikor a lapátokban is kárt tenne vele.
#3-ra
Fokker holland volt.
Gyakran hivatkoznak Fokkerre úgy mint a szinkronizált gépfegyver kifejlesztőjére, ami lehetővé tette, hogy a repülőgépek a forgó légcsavaron keresztül tüzeljenek. Jóllehet Fokker szerepe jelentős volt ennek a megoldásnak a kidolgozásában, ez a találmány számos korábbi fejlesztésen alapult.
1915. április 18-án Roland Garros francia pilóta gépét lelőtték, és német fogságba esett. Repülőgépe olyan deflektorral volt felszerelve, amely a légcsavarhoz volt rögzítve. Garros ugyan fel tudta gyújtani a gépet, mielőtt fogságba esett volna, azonban a gépfegyver és a légcsavar sértetlen maradt és a németek kezére került.
Ennek hatására a Luftstreitkräfte egy szinkronizált gépfegyver kidolgozását kezdeményezte, amibe Fokkert is bevonták. Azonban a történetnek az a része, hogy a tervezés, fejlesztés és összeszerelés mindössze 48 órát vett igénybe nem a tényeken alapul. Bizonyítékok vannak arra, hogy a Fokker vállalat már Garros gépének elfogása előtt hat hónappal elkezdett dolgozni ezen a koncepción.
A fejlesztés végeredménye Fokker Gestangesteuerung nevű vezérlő mechanizmusa volt, ami lehetővé tette, hogy a Fokker gépek gépfegyverei úgy lőjenek előre a légcsavar körén keresztül, hogy csak akkor tüzeljenek, amikor a légcsavar a tűzvonalon kívül van. Ennek a mechanizmusnak az alkalmazása a Fokker Eindecker gépeken vezetett a német légifölény megszerzéséhez a háború kezdeti szakaszában, amit a brit sajtó Fokker Scourge néven emlegetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!