I. illetve II. Világháború legjobb vadászgépe?
A II. vh. legfejlettebb vadászgépe a Me-262 volt (ami el is készült), de a legjobbon sokat lehetne vitatkozni...
Az eredményekről: vadászokat és bombázókat külön kellene nézni, a vadászok közül talán a Bf 109 és a Mustang, bombázók közül a Stuka és a B 17 + B 24 nehézbombázók.
(A stukát ne becsméreljük, légifölény nélkül kevés bombázó jutna messzire)
15:15
A P-80 először is 90 km/h-val gyorsabb volt. Másodszor, nem állt le a hajtóműve, nem fogyott belőle több leszállás közben, mint légiharcban, és még a koreai háborúban is használták (bár ott vadászszerepben csak a MiG-15 érkezéséig).
"A P-80 először is 90 km/h-val gyorsabb volt. Másodszor, nem állt le a hajtóműve, nem fogyott belőle több leszállás közben, mint légiharcban, és még a koreai háborúban is használták (bár ott vadászszerepben csak a MiG-15 érkezéséig)."
Me-262: Nyilazott szárny, jobb fordulékonyság, erősebb fegyverzet, többféle feladatra volt alkalmas. A hibák nagy része a nem megfelelő és rossz minőségű nyersanyagok miatt volt. Amikor később a zsákmányolt gépekbe jobb minőségű anyagból gyártottak alkatrészeket a 262-eseknek meg is nőtt az üzemidejük. Plussz előbb is állt csapatszolgálatba mint a P-80. Tehát a P-80 éppen csak besorolható a II. VH-s gépek közé.
Attól függ szerintem ki ült benne.
Ha a úgy vesszük akkor a Bf-109-es. De nem szabad lebecsülni szövetségesek gépeit sem.
HA Gallandon múlik akkor a Me-262-es.
A P80-as csak 1945 októberében került ki a csapatokhoz úgy tudom.
A Gloster Meteor volt a legjobb sugárhajtóművel felszerelt vadászgép.
A legjobb dugattyús motoros vadászgép pedig a Dornier Do 335 volt szerintem.
"A Gloster Meteor volt a legjobb sugárhajtóművel felszerelt vadászgép."
Kétségtelenül megbízhatóbb volt mint az Me-262, de ennyi. Az Me-262 egy jóval fejlettebb gép volt mint szerkezetileg mint fegyverzetileg mind sugárhajtóművileg. Egy jóval előremutatóbb gép volt mint a Meteor.
Hát akkor most De Havilland Vampire :D
De komolyan gondolva a dolgokat:
az első világháború legjobbja talán a Sopwith Camel volt, de itt meg kell említeni Manfred von Richtofent, aki a vörös Fokker Dreideckerével nem egyet küldött a temetőbe közülük - tény, hogy egy Camellel párbajozott, mikor leszedték, csak éppen a légvédelem. Respect...
Nem volt azért verhetetlen az sem, attól függ, ki kezelte.
De a második világháború kérdésesebb, én a frontokat külön veszem, és akkor a Jak-3 keleten, a legjobb ellenfele a Me-110 vagy Me109, és a személyes kedvencem a Focke-Wulf 190, a japánoknak az A6Mitsubishi Zero, de már az újítások mellett sem tudta felvenni a versenyt a Hellcatekkel, vagy éppen a Corsairrel.
Az amcsiknak meg ott volt a Mustang, ami elég kemény volt a maga nemében. De hát Walter Nowotny megmutatta, hogy a Focke-Wulf nem akármilyen gépezet. Megint Respect...
De ott volt Douglas Bader, aki a Spitfire-ével elég szép karriert hozott létre, és Adolf Gallandot is kölcsönösen segítették a frontokon túl, tehát ez is kemény dió...Respect...
De a legjobbnak én a Mustang-ot mondanám, amely elég jó képességekkel lett megáldva.
Bár most lehetne az is, amit a szovjetek csináltak, hogy beállítottak első VH-s gépeket a maguk 100 km/h-jával, amit nem nagyon tudott követni egy modern gép, így az a háta mögül kilőhette, tehát akkor maradna a Camel. :D
Személyes kedvenc a Fokker Dr. I és a Fw-190
De jó a kérdés nagyon :D
Egy magyar pilóta mondta hogy amikor a Mustangok lőtték őt akkor a 12,7-es lövedékek úgy kopogtak az ülésbe szerelt páncéllemezen mint a jég a tetőn, de se neki se a gépnek semmi baja nem lett, a Focke-Wulf pedig még a Messerschmittnél is erősebb szerkezetű volt.
Léghűtéses volt a motorja ezért jobban bírta a sérüléseket.
A Messerschmittből több pusztult el föl és leszálláskor mint légiharcban.
A Ta-152-es se volt rossz gép szerintem.
"A Messerschmittből több pusztult el föl és leszálláskor mint légiharcban."
Itt az Me-262-re gondolsz nem? Mert ez a BF-109-re nem volt igaz. Bocs csak a Messerschmitt kicsit tág fogalom. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!