Ha az olaszok zsákmányként megtarthatták volna az OMM flottájának zömét, azzal időben előbb megvalósult volna olasz-francia konfliktus?
A King George V osztály legnagyobb hibája a négyágyús nehézlöveg-tornyok erőltetése volt. Elég lett volna lett volna az egyszerűbb 3x3-as elrendezés, 35,6 cm-es lövegekkel, némileg szerényebb vízkiszorítással. Ami a repülőgép-gyártási adatokat illeti, a tényszerű ítélethez fontos lenne tudni az összetételt. Például a Hurricane gépek, amelyek 1940-ben a vadászgépprogram gerincét jelentették, összességében nem voltak jobbak az olaszok régi, "MC.202 előtti" gépeinél. Megítélésem szerint az akkori brit bombázók egy része is olyan volt, hogy inkább ne gyártották volna, hasznosság terén messze elmaradt a német típusoktól. Ezek szerint lehet úgy is gyártani, hogy az valójában erőforrás-pazarlás.
Tekintve a német éjszakai védelem gyengébb színvonalát angol megfelelőjéhez képest, talán nem túlzás, hogy a Whitley, Wellington, Stirling, Manchester, Halifax gépek helyett egy He 111-Do 217 jellegű gép alkalmasabb lett volna a megszállt Európa feletti éjszakai feladatokra. Ezeknek a csotrógányoknak talán annyi előnyük volt, hogy a fejlődési ösvényen kitaposták az utat a jobban beváló Lancaster-hez. De pl. a négymotorosoknál miért nem álltak rá időben teljesen a L-ekre? Párhuzamosan végig gyártották a Halibagot is:) S elég sokáig a Wellingtont is.
# 32
Különbséget kell tenni a taktikai közepes bombázók és a stratégiai nehézbombázók között.
A Handley Page Halifax stratégiai nehézbombázóként sokkal komolyabb csapásmérő gép volt, mint a német dornier Do 17, vagy a Heinkel He 111. Ezek képességek terén nem összemérhető típusok.
A Vickers Wellington is közepes bombázó volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!