Ha az olaszok zsákmányként megtarthatták volna az OMM flottájának zömét, azzal időben előbb megvalósult volna olasz-francia konfliktus?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 11
Hát ez nem igaz.
Milyen elit alakulatokat?
A létező olasz páncélos hadosztályok ott voltak Líbiában és elsöpörték őket a britek.
Az olasz haderőnek gyakorlatilag egyáltalán nem voltak korszerű szárazföldi alakulatai a II. világháborúban.
Málta elfoglalása kizárt, ugyanis azt csak haditengerészeti erőfölény birtokában lehetett volna elfoglalni, de a brit Földközi-tengeri Flotta végig fölényben volt az olasz haditengerészettel szemben.
Minden fontosabb tengeri csata és ütközet brit győzelemmel és olasz vereséggel végződött.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Minden fontosabb tengeri csata és ütközet brit győzelemmel és olasz vereséggel végződött."
Ja, lásd Pedestal hadművelet-1942. augusztus. A legnagyobb konvojcsata volt a térségben. Ahol mintha másként alakult volna a mérleg:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 16
Ha a Matapan-foknál nincs brit radat, az olaszoknak akkor sem lett volna semmi esélyük a győzelemre, akkor volt ott a brit erőfölény. Legfeljebb ha nappal találkoznak, az olaszok el tudtak volna menekülni.
1942-ben az olasz haditengerészet, a soroazatos vereségei utaan már nem mert csatát vállalni a brit haditengerészettel szemben.
Az olasz hadihajók tűzvezetése legendásan gyenge színvonalú volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 15
PEDESTAL: "The Allies had lost thirteen vessels, including nine merchantmen, one aircraft carrier (Eagle), two cruisers (Manchester and Cairo) and a destroyer (Foresight) but the Royal Navy and the Merchant Navy had saved Malta. The arrival of about 29,000 long tons (32,000 short tons) of general cargo, together with petrol, oil fuel, kerosene and diesel fuel, was enough to give the island about ten weeks' supply beyond the few weeks that the existing stocks would last. Axis propaganda broadcasts made extravagant claims but a Kriegsmarine report noted the incomplete and contradictory evidence, allowing only a provisional conclusion. The arrival of four merchant ships and a tanker was unsatisfactory, because the revival of Malta as an offensive base would affect Axis supply routes in what might be the "decisive phase of the struggle for North Africa". Supermarina reached the same conclusion and Generale Giuseppe Santoro, deputy chief of staff of the Regia Aeronautica, wrote that the British had achieved a strategic success by bringing Malta back into action "in the final phase of the struggle in Egypt."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 15
PEDESTAL:
"The Allies had lost thirteen vessels, including nine merchantmen, one aircraft carrier (Eagle), two cruisers (Manchester and Cairo) and a destroyer (Foresight) but the Royal Navy and the Merchant Navy had saved Malta. The arrival of about 29,000 long tons (32,000 short tons) of general cargo, together with petrol, oil fuel, kerosene and diesel fuel, was enough to give the island about ten weeks' supply beyond the few weeks that the existing stocks would last. Axis propaganda broadcasts made extravagant claims but a Kriegsmarine report noted the incomplete and contradictory evidence, allowing only a provisional conclusion. The arrival of four merchant ships and a tanker was unsatisfactory, because the revival of Malta as an offensive base would affect Axis supply routes in what might be the "decisive phase of the struggle for North Africa". Supermarina reached the same conclusion and Generale Giuseppe Santoro, deputy chief of staff of the Regia Aeronautica, wrote that the British had achieved a strategic success by bringing Malta back into action "in the final phase of the struggle in Egypt."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 15
Link: [link]
A Pedestal-hadművelet nem tekinthető brit kudarcnak, mert a stratégiai célját, Málta utánpótlassal való ellátását, amely megmentette a szigetet, elérte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!