Az Orosz Hadsereg a háborúban miért nem veti be nagyobb számban a T-64-es tankjait?
Mert nincs háború még!
Felesleges erre a csetepatéra még.
"Oroszországnak 4000 T-64-es tankja volt a háború előtt (a nagyjából 20-22000-es tankflottából)"
Nem sok ez egy kicsit? Az IISS szerint 10 000db körüli volt az összes üzemben lévő és letárolt harckocsijaiak száma 2021-ben.
A T-64-es hajtásrendszere tévútnak bizonyult, ezért nem erőltetik, ellenben a T-72-esé, és T-90-esé rendhagyó, és megbízható. A T-80-asé unortodoxia, de a gázturbina is bevált, és megbízható megoldás.
A T-55-ösök, és T-62-esek jelenléte túlértékelt, azt az oszétok, és hasonló nemzetiségiek használják.
Az Orosz Hadsereg, illetve az ő általuk szponzorált csökkent értékű, és értelmű siserehadak azok még mindig Kontakt-1-el kidekorált T-72-esekkel és T-80-asokkal, akkor T-72B3-asokkal, T-80BVM-ekkel, és T-90M-ekkel nyomják, a frontvonalon.
Ukránoknál az tudom elképzelni, hogy a T-72-es dízelét erőszakolják bele a T-64-esbe, a háború alatt nem fogadnak nagyon egyedi motor újragyártásával vesződni.
2-es
Egyáltalán nem sok.
266 db T–90 harckocsi
431 db T-90A harckocsi
30 db T–90SZ harckocsi
4500 db T–80UM harckocsi
9944 db T–72BM harckocsi
4000 db T–64BV harckocsi
689 db T–62M1 harckocsi (ezeket kivonták 2013-ban)
1200 db T–55 harckocsi (ezeket kivonták 2006-ban)
Ez a szócikk nem pontos, mert a T-80U az egy teljesen új, és eleve kisszámú T-80-as verzió volt, a többséget a régi, és öreg T-80BV-k alkotják.
T-72BM helyett T-72B, T-72B mod. 1989, T-72BA, és T-72B3
A T-64BV-ből sem stimmelnek a számok, mert a Steven J. Zaloga mást leltározott össze:
- 1,386 T-64A,
- 220 T-64AK,
- 1,192 T-64B,
- 420 T-64B1
- 27 T-64B1K/BV1K
- 159 T-64BV,
- 578 T-64R
Jeffrey Spender
"Ukránoknál az tudom elképzelni, hogy a T-72-es dízelét erőszakolják bele a T-64-esbe, a háború alatt nem fogadnak nagyon egyedi motor újragyártásával vesződni."
Van ráció abban amit leírtál ugyanis:
3153 db harckocsi(2021):
1780 db T–64
1196 db T–72 (ezeknek nagy része használhatatlan állapotban van)
167 db T–80
10 db T–84
A T-72-es egy évtizeddel később fejlesztés mint a T-64-est, tehát az újabb tank mitől lenne használhatatlanabb mint a régebbi ha nem attól hogy a T72-esek motorjait kiszedték donoroknak a T-64-esekbe.
Ez a T-64 - T-72 - T-80-as hármas az csak hajtásrendszerre különböznek, másra nem. Ugyanazt a löveget, ugyanazokat az autotöltőket, és nagyjából ugyanazt a páncélzatot használják.
T-64-esek: hathengeres, ellendugattyús, kétütemű dízelmotor
T-72-esek: 12-hengeres, nedves perselyes folyadékhűtésű, száraz karteres dízelmotor
T-80-asok: gázturbina
Morozov, Karcev, Venyegyiktov, és Popov azok alváz, felfüggesztés, és motortervezéssel foglalkoztak, addig a páncélzattal, a löveggel, és a többi alrendszerrel más és más tervezőirodák foglalkoztak.
A 125 milis 2A46-os löveget Jekatyerinburgban tervezték, és adták mindhárom harckocsizhoz. A páncélzatot a NII Sztali dizájnolta.
Az eredeti T-64-es protók, és a T-72-es protók között akár még 15 év különbség is van, azonban a T-64A, és a T-72-es Urál azok majdnem azonos évjáratúak.
A T-80-as az eredetileg egy gázturbinás T-64-esnek indult, azonban a T-64-es azt nem tudja fogadni, ezért a leningrádiak előrukkoltak az ő saját és teljesen új megoldásaikkal, és azt is elfogadták fenn, a vezetésben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!