Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A második világháborúban...

A második világháborúban miért benzinmotort raktak a tankokba? Miért nem dízelt?

Figyelt kérdés
Sokkal gazdaságosabb gázolajjal üzemeltetni, a dízelmotor jóval kevesebbet fogyaszt és nagyobb a nyomaték, jobban elbír egy olyan nagy dögöt.

jún. 11. 02:56
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%
A szovjeteknek volt diesel olaja (részben saját, részben landlease). Ők kiváló diesel motorokat tettek a tankokba.
jún. 11. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
70%
#8 Pont hogy a diesel motor igényel kevesebb karbantartást. Főleg az akkori diesel motorok voltak igénytelenebbek. Mivel önrobbanás történik nem kell szikra az üzemeltetéséhez tehát addíg megy amíg ki nem fogy az üzemanyaga, csak be kell indíttani. Sokkal nagyobb a nyomatéka kisebb fordulatszámon, nem véletlen a kamionokban és minden nagyobb teljesítményű gépben ezeket preferálják. 20 évvel ezelőtt az EUR2-3 motorok olajcsereperiódusa 30-40.000 km volt, tehát a magyar szemályautós évi futásteljesítményénél több, és ezt kb kettő hónap alatt beletették. A mai Eur6 motorok 90-120.000 km olajcsereperiódusuak. Tudsz ennél kisebb karbantartási igényű belsőégésű motort?
jún. 11. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

Ugyan azért amiért már akkor is évtizedek óta létezett volfram magos páncéltörő gránát (a kor szegényített uránja) mégis fém páncéltörő gránátot használtak 99%-ban (pl a németek). Nem volt gázolajuk, benzint pedig szénből is tudtak nagyobb mennyiségben szintetikusan előállítani (ma már gázolajat is lehet akkoriban ez kb elméleti volt)


A legtöbben abból főztek amijük volt, kényszerből használtak sok mindent nem azért mert az volt az optimális. A német légierő nem azért használ 90-95- ös oktánszámú üzemanyagot mert azt akartak hanem mert nem volt nekik, az amcsik 105-110 est használtak.


Ausztrália pl 3 darab 8 hengeres motort egybe kókányolva épített harckocsi motort mert nem volt egyszerűen elég nagy teljesítményű ami rendelkezésükre állt így lett 330-340 lóerős a motorjuk ami elbírta azt a ~29 tonnát.


Párduc harckocsiba már 44-ben kísérleteztek gázturbina beépítésére ami megoldotta volna a relatív alulmotorizáltság kérdését, de a kor anyagai miatt rövid lett volna a hajtómű élettartama.


Hensel villanymotorokkal meghajtott harckocsit akart, ahol a fosszilis hajtómű csak egy generátor. Villanymotornál nagyobb nyomaték? De nem volt rezük és bonyolultan ítélte a hadvezetés a gyártását.


Egy harceszköz nagyon ritkán épül abból ami optimális, sokszor abból ami van ez a hidegháborúban sem volt másként, rengeteg repülő nem azzal a hajtóművel került első szériákba gyártásba amivel a tervezői megálmodták, mert nem készültek el vele, helyette kicsit reszeltek a géptörzsön és bepajszerolták ideiglenesen ami már kész volt és lehetett kapni, akkor is ha 20-30% al gyengébb volt mint a tervezett.

jún. 11. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
89%

Csak mint érdekesség, a Sherman tank 5-féle motorral volt szerelve:


R-975 csillagmotor, amit repülőgépekhez fejlesztettek. Chrysler multibank 30 hengeres motor, ami 5 darab sorhatos összeépítéséből jött ki. Ford GAA V8-as erőmű, GM 6046 12 hengeres dízel motor. És az R-1820 repülőgép csillagmotor amit dízelesre építettek át.


[link]

jún. 11. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
90%

Műszaki és gazdaági okai egyaránt voltak.

A dízelmotor gyártása drágább, pontosabb illesztéseket, megmunkálást igényel és az adagoló is bonyolultabb, drágább mint az akkori karburátorok.

Műszaki szempontból a dízelmotor akkor még egyfajta "lesajnált" technológia volt. Elsősorban hajókba, mozdonyokba építették be, nem volt még teljesen kiforrott a technika. A korabeli teherautók is szinte mind benziüzeműk voltak. Pont a háború miatt pörgették fel a dízelmotorok fejlesztését, hogy a harckocsikba is megfelelő méretűt tudjanak gyártani - látván annak a jobb fogyasztását és találat esetén a kisebb tűzveszélyt.

jún. 11. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!