A P–51 Mustang mennyire volt jó gép ?
"Anno a P-47 külsőre brutálnagy volt mindenhez képest:"
Aminek egyetlen valódi oka volt. A bazi nagy 18 hengeres csillagmotor. A p-47 motorját nem egymotoros vadászokba tervezték, viszonyításként b-26 közepes bombázó, c-46 szállító, p-61 2 motoros nehéz vadász/éjszakai elfogó vadász. Szinte szükségmegoldásként került a p-47 be.
#11 Nem csak a csillagmotor volt az ok, hanem az ahhoz épített turbófeltöltő-rendszer.
A motor önmagában egy platform amit nyilván igyekeznek úgy tervezni, hogy a lehető legtöbb eszközbe beépíthető legyen a gyártás megkönnyítése miatt.
A felsorolásodból kifelejtetted a további vadászgépeket, mint F4 Corsair vagy F6 Hellcat amik szintén ezzel a csillagmotorral készültek.
Ha a három fő vadászgép típust nézzük, akkor ez összesen közel 40 ezer repülőt jelent ami azt jelenti, hogy a legyártott 125 ezer csillagmotor minimum 1/3-ad része ezekbe került.
12/12
Szó szerint vagy 80 féle R-2800 as készült. f-4, f-6 ba a "kisebbik" változatok kerültek. Az tény hogy a feltöltő rengeteg helyet foglalt p-47 nél. Viszont a csillagmotor átmérője (+burkolat stb) nem építhettek köré keskenyebb géptörzset.
P-51 viszont v 12 es volt. A gép magasságán nem is javított drasztikusan de a géptörzs szélességén jelentősen. Így bő egy tonnával könnyebbé válhatott mint a teljes henger testű p-47.
Nem azt mondtam hogy rossz volt az r-2800-as csak nem a legideálisabb mérete miatt vadászokba. Nagy motorból csak nagy vadászt lehetett építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!