Tényleg elavult régi szar gripeneket sóztak ránk a svédek jó drágán?
Nem volt magas ára.
A porosodó lélegeztető gépekből adtak cserébe.
A Gripen C/D az ténylegesen egy öregedő változat.
A Gripen E/F az, ami aktuális, csak azzal az a baj, hogy az egy teljesen új gép, hosszabb, és erősebb törzzsel, növelt szárnyakkal, és teljesen új műszerezettséggel.
Azonban Orbánéknak az a hozzáállása, hogy nem háborúra kellenek ezek, hanem a nem működő transzponderű polgári repülők leszállítására.
Mondjuk nem csak mi csináltunk ilyen üzletet, a románoknak MiG-21-eseik voltak, és azokat szintén az élettartamuk végét járó használt portugál és norvég F-16-osok váltották, adtak a szarnak ők is egy pofont.
"élettartamuk végét járó használt portugál és norvég F-16-osok váltották, adtak a szarnak ők is egy pofont."
Mindkét országtól MLUn átesett F-16A-kat vettek, amiknek a képességei majdnem megegyeznek a Block50/52-vel. A portugál gépekben még rendelkezésre áll 4000+ repült óra, ami jócskán több mint amit a Gripeneink repültek az elmúlt közel 20 évben. A norvég gépekben kevesebb az üzemidő tartalék, de azokat csak egy 10 éves átmeneti időszakra vették. Ha csak 1500-2000 óra tartalék maradt ezekben a gépekben 12 millió euro/darab áron nagyon jó vételnek számítottak, majd hasonlítsuk össze a frissen vett JAS-39C-k árával. A portugál gépek vételárát 15,5-16 millió eurora saccolják gépenként.
Az a 44db F-16-os nem volt rossz vétel.
És mi mennyiért vettük?
Jól gondolom, hogyha olyan jó áron lettek volna ezek a fosok, akkor miniszterelnökünk eldicsekedett volna vele?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!