Mi értelme ennek az új 4 darab Gripen vásárlásnak?
"Te is tudod, hogy ez a 10.000 (9500+500) óra csak egyedi eset."
Nem, ez egyáltalán nem egyedi eset. Baromi sok magas óraszámú gép van a USAFnál, ami sok esetben a korlátozások miatt problémákat jelent. Ezért mentek bele az F-15EX programba is, mert vannak olyan F-15E-k az ANGnál amik már átlépték a 14 000 órát.
Az F-16 sárkánya 8000 órára lett tervezve,rendszerbe állítás után 6000 órával terveztek és később az MLU és Falcon Up programokban kapott szerkezeti megerősítések után a 10 000 repült óra mindegyik ezeken átesett gép számára engedélyezett. A 4000 óra után esedékes felújításon az első gépek már 30 éve átestek, ezekkel és ezek üzemeltetésével gyakorlati tapasztaltuk van az üzemeltetőknek.
Ez nem sztahanovista reklám, ez a valóság. Ez nem jelenti azt, hogy ugyanezt a Gripen ne bírná, ilyet én sem írtam. Lehet a Gripen sárkányszerkezetbe is gond nélkül bele lehet verni 10 000 órát, de jelenelg erre vonatkozó ismeretünk és tudásunk nincs, mivel a gyártó szerint sincs még olyan gép, ami legalább 4000 órát repült volna. Itt a második amúgy:
"It also took 26 years and 11 months to reach 10,000 hours
De a belgáknak is van már 8000 órás gépük:
"Nyilván közben a fél gépet cserélték az alkatrészkészletből."
Mint minden más repülőgép esetében. Gondolod a Gripenben az időszakos nagyjavításon nem cserélnek semmit? :D
De mondom, ez nem azt jelenti, hogy a Gripen sz@r ilyen téren, hanem azt hogy jelenleg még nem tudjuk mennyire jó. A mi gépeinkben max 2000 repült óra lehet, ha csak 6000-ret repül el a Gripen sárkánya akkor is még 40 évig tudnánk üzemeltetni a mieinket.
"Az F-18C/D-t jóval tartósabb gépnek ítélem, mint a Falcont."
Az összes anyahajóra épített gép tartósabb, mivel azokat becsapódásra építették..
A pár év múlva szolgálatba állítható KF-21 harcértékben valahová a Rafale és az F-35 közé esik, árban pedig a Gripen-nél biztosan drágább.
"Az a kérdés, hogy a svédek nem tudnak, nem akarnak adni, mert az ukránoknak szánják őket, vagy a magyar kormányzat fejében az a gondolat vert gyökeret"
Simán csak nincs pénz, vagy erre nem akarnak költeni. A mostani állomány sem tudja kirepülni a lízingben lévő órakeretet, megduplázni az állományt az baromi költséges lenne. Ilyen 7%-os költségvetési hiány mellett meg...
"Abban szerintem mindenki egyetért, hogy a meglévő állomány átvételén túl inkább 14 és nem csupán 4 db további Gripen megvásárlása még jobb lépés lett volna."
Egyelőre azt sem tudjuk, hogy ez miként és hogyan történik. Lehet használt gépet veszünk,sőt tuti mivel a C-t már nem gyártják. De ennyi erővel tényleg rendelhettünk volna egy teljes századni Jas-39E-t.
A svédek biztosan tudnak elegendőt gyártani, csak nekünk erre jelenleg nincs pénzünk.
Tuti nem az lesz, mivel arra éveket kell várni plusz az listaáron drágább mint az F-35A :)
Tuti 4db kevés repült órás Gripen jön, azokra nem kell átképzés, megvan hozzájuk minden. Az E/F annyival változott, hogy ahhoz a teljes személyzetet át kellene képezni.
Itt is felmerült az E/F-változat:
Esetleg a szerző buksijában merült fel a gondolat,aki abból indult ki hogy ezt gyártják most. :D
Ha megnézed a SAAB közleményét ott világosan leírják, hogy ez bizony JAS-39C lesz:
:D
Igaz
:D
Azért kár.
Úgy látszik, nincsenek csodák.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!