Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Mi értelme ennek az új 4...

Mi értelme ennek az új 4 darab Gripen vásárlásnak?

Figyelt kérdés
febr. 23. 14:12
1 2 3 4 5
 31/48 anonim ***** válasza:
71%

"Te is tudod, hogy ez a 10.000 (9500+500) óra csak egyedi eset."


Nem, ez egyáltalán nem egyedi eset. Baromi sok magas óraszámú gép van a USAFnál, ami sok esetben a korlátozások miatt problémákat jelent. Ezért mentek bele az F-15EX programba is, mert vannak olyan F-15E-k az ANGnál amik már átlépték a 14 000 órát.


Az F-16 sárkánya 8000 órára lett tervezve,rendszerbe állítás után 6000 órával terveztek és később az MLU és Falcon Up programokban kapott szerkezeti megerősítések után a 10 000 repült óra mindegyik ezeken átesett gép számára engedélyezett. A 4000 óra után esedékes felújításon az első gépek már 30 éve átestek, ezekkel és ezek üzemeltetésével gyakorlati tapasztaltuk van az üzemeltetőknek.

Ez nem sztahanovista reklám, ez a valóság. Ez nem jelenti azt, hogy ugyanezt a Gripen ne bírná, ilyet én sem írtam. Lehet a Gripen sárkányszerkezetbe is gond nélkül bele lehet verni 10 000 órát, de jelenelg erre vonatkozó ismeretünk és tudásunk nincs, mivel a gyártó szerint sincs még olyan gép, ami legalább 4000 órát repült volna. Itt a második amúgy:


[link]


"It also took 26 years and 11 months to reach 10,000 hours


De a belgáknak is van már 8000 órás gépük:

[link]


"Nyilván közben a fél gépet cserélték az alkatrészkészletből."

Mint minden más repülőgép esetében. Gondolod a Gripenben az időszakos nagyjavításon nem cserélnek semmit? :D


De mondom, ez nem azt jelenti, hogy a Gripen sz@r ilyen téren, hanem azt hogy jelenleg még nem tudjuk mennyire jó. A mi gépeinkben max 2000 repült óra lehet, ha csak 6000-ret repül el a Gripen sárkánya akkor is még 40 évig tudnánk üzemeltetni a mieinket.


"Az F-18C/D-t jóval tartósabb gépnek ítélem, mint a Falcont."

Az összes anyahajóra épített gép tartósabb, mivel azokat becsapódásra építették..

febr. 23. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/48 anonim ***** válasza:
Helyesen becsapódásszerű leszállásra, vagy hárompont-leszállásra. Abban szerintem mindenki egyetért, hogy a meglévő állomány átvételén túl inkább 14 és nem csupán 4 db további Gripen megvásárlása még jobb lépés lett volna. Az a kérdés, hogy a svédek nem tudnak, nem akarnak adni, mert az ukránoknak szánják őket, vagy a magyar kormányzat fejében az a gondolat vert gyökeret, hogy a szükséges másik század francia vagy dél-koreai géppel fog pár éven belül felállni? D-Koreától az F-50 és a KF-21 egyaránt jöhet. Az előbbi gép némi tuninggal egy fapados Gripennek felel meg. A svéd gép árának kb. 50-60 százalékáért. Az élettartamát illetően viszont akadnak kétségeim. A lengyeleknek viszont, vizsgálódás után megfelelt, így feltételezem, jó lenne nekünk is.
febr. 23. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/48 anonim ***** válasza:

A pár év múlva szolgálatba állítható KF-21 harcértékben valahová a Rafale és az F-35 közé esik, árban pedig a Gripen-nél biztosan drágább.

https://www.youtube.com/watch?v=SvQdrbQoKy8

febr. 23. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/48 anonim ***** válasza:
100%

"Az a kérdés, hogy a svédek nem tudnak, nem akarnak adni, mert az ukránoknak szánják őket, vagy a magyar kormányzat fejében az a gondolat vert gyökeret"


Simán csak nincs pénz, vagy erre nem akarnak költeni. A mostani állomány sem tudja kirepülni a lízingben lévő órakeretet, megduplázni az állományt az baromi költséges lenne. Ilyen 7%-os költségvetési hiány mellett meg...


"Abban szerintem mindenki egyetért, hogy a meglévő állomány átvételén túl inkább 14 és nem csupán 4 db további Gripen megvásárlása még jobb lépés lett volna."


Egyelőre azt sem tudjuk, hogy ez miként és hogyan történik. Lehet használt gépet veszünk,sőt tuti mivel a C-t már nem gyártják. De ennyi erővel tényleg rendelhettünk volna egy teljes századni Jas-39E-t.


A svédek biztosan tudnak elegendőt gyártani, csak nekünk erre jelenleg nincs pénzünk.

febr. 23. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/48 anonim ***** válasza:
Vajon elképzelhető, hogy ez a bizonyos 4 gép már E-változat lesz? Csak most még nem hozzák nyilvánosságra? Mennyivel lehet drágább az E egy részben használt C/D-nél? (Mi utóbbiakat szereztük be 2003 körül.)
febr. 23. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/48 anonim ***** válasza:
79%

Tuti nem az lesz, mivel arra éveket kell várni plusz az listaáron drágább mint az F-35A :)

Tuti 4db kevés repült órás Gripen jön, azokra nem kell átképzés, megvan hozzájuk minden. Az E/F annyival változott, hogy ahhoz a teljes személyzetet át kellene képezni.

febr. 23. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/48 anonim ***** válasza:
Értem. De azért olyan sok export nem terheli a svéd vállalatot (egyelőre édeskevés külföldi vevőt találtak, az egy szem B-t) és a gallok is meglépték a közelmúltban, hogy a saját haderő számára éppen elkészülő Rafale-okból szállítottak le példás gyorsasággal valamelyik olajállamnak. Van olyan eset, hogy a saját haderő az üzlet érdekében elfogadja, hogy ő ráér:)
febr. 23. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/48 anonim ***** válasza:
67%

Itt is felmerült az E/F-változat:

[link]

febr. 23. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/48 anonim ***** válasza:
60%

Esetleg a szerző buksijában merült fel a gondolat,aki abból indult ki hogy ezt gyártják most. :D


Ha megnézed a SAAB közleményét ott világosan leírják, hogy ez bizony JAS-39C lesz:


[link]


:D

febr. 23. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/48 anonim ***** válasza:
80%

Igaz

:D

Azért kár.

Úgy látszik, nincsenek csodák.

febr. 23. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!